HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Tannoy-doktorn på hembesök- nakenbilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/02 :  22:09:05  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vid Tannoymania kunde vi konstatera att de behövde lite medikamenter eller möjligen lite kirugi för att kurera en diskant som inte ville spela rent. Två doktorer gav telefondiagnos och kirurg tillkallades med ambulas till de sjuka patienterna.

Doktorn fick lite tillskott av energi för att kunna vara stadig på handen inför ett så avancerat ingrepp.

Till vänster ser vi mätdoktorn som skulle säkerställa att vi var säkra på ett verifierbart resultat.




Till höger har vi själva kirurgen



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/02 :  22:12:43  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Så här ser hjärtat ut när det är bortopererat ur kroppen. Vid första inspektion ser vi inga konstigheter.




Operativ lämnar ett gapande hål in i kroppen.




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2006/05/02 :  22:26:15  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
vakra elemenkorgar på dom där eller hur

18 ska de va.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/05/03 :  00:20:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Jag har två sådana element på G vad är skäligt pris.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/03 :  01:10:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Har bilder på själva operationen med ??
O lever patienten än ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/03 :  08:54:06  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Johan

svaret kommer ikväll. Då kommer även nakenchocken (med Expressen språk)

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/03 :  08:55:33  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Hoppas att operationen går bra

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/03 :  15:21:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nakenchock ?

Det verkar ha gått villt till

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/05/03 :  15:31:08  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Drygt kirurgiskt ingrepp detta.
Sjukdomen måste vara av svår karaktär.
Ni har väl hjärt/lungmaskinen igång?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2006/05/03 :  16:39:16  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
De där trevliga doktorerna känner jag igen!

Hoppas att detta nu leder ett steg närmare "hifinirvana"!

Mer bilder!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2006/05/03 16:45:23
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/03 :  20:00:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Kirurgen Imperial har börjat operationen på element nummer 1



Sådär, nu har har fått bort ett lager



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2006/05/03 20:00:49
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/03 :  20:50:49  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Huuu ge honom en öl eller två så han blir stadig på handen



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/05/03 :  21:58:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nån tanke med att spegelvända bilden däruppe ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/03 :  22:13:45  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Så nu kommer den utlovade nakenchocken!! Ömtåliga ögon får vända sig bort.

Här har vi ett 2 tums diskantelement i all sin glans.




Nä det fanns ingen smuts alls i gapet så Imperial skruvade ihop allt och så satte vi tillbaka allt igen.

Så här såg det ut.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2006/05/04 11:06:40
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/04 :  10:45:09  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Så gick det bra att sy ihop patienten?

Med andra ord så får du ta o byta slutsteg..
Det finns ett Audion Silver night mkII under säljes

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2006/05/04 :  11:50:42  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det är så vackert! Så skall ett högtalarelement se ut!!!!!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/05 :  07:24:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
En fixad och en omoddad - dags för mätningar. Bddb sitter och ställer allt som måste fixas till i Linnars Mätro produkt. Vi har lite problem med en av portarna på min dator så det hela slutar med att vi inte kunde göra några mätningar alls. Trist

Vi gör nya försök vi annat tillfälle



Kolla in tjockleken på frontbaffeln!! Time´s prylar är välbyggda.



Sista bilderna kommer ikväll.

Micke

edit stavning - trött imorse


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2006/05/05 10:46:58
Go to Top of Page

BddB
Medlem i AÖ

231 Posts

Posted - 2006/05/05 :  09:57:32  Show Profile  Visit BddB's Homepage Send BddB a Private Message  Reply
Senaste bulletinen från mätlaboratoriet:

Vill bara tillägga att utrustningen, för upptagning av elektrokardiogram, fungerar oklanderligt i stationär miljö till skillnad från mobil dito.

Vi tror oss dock ha lokliserat problemet till att leverantören, i sin iver med att reducera vikten/priset på den mobila enheten, möjligen har gått ett steg för långt och rationaliserat bort en, för informationsupptagningsändamålet, vital kanal för mycket.
Det kan även förhålla sig så att den nämnda leverantören inte ens implementerat funktionen i fråga, men detta förhållande bör undersökas vidare.

MVH

http://bennspcb.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/05 :  10:50:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Ja det är nog den mobila enheten från det väldigt stora IT bolaget som sparat in på en för vår mätutrustning vital kontaktsort.

Tyvärr är familjens stationära väldigt bullrig och dessutom insnärjd i buntband ty familjen överhuvud kräver att "det får hänga några sladdar här". Den är tyvärr en aning ute ur leken om inte stor operation startas och en sådan kräver att man samlar energi först.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/05/06 :  10:16:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Eftersom mätningarna inte gick att genföra utsatte vi mätdoktorn för ett blindtest men han kunde ganska lätt höra vilket element som var moddat vilket fick oss att misstänka att vi är på rätt väg. Därför beslöt vi oss att även ge oss på element nummer 2.

Kirurgen i farten igen



Notera de mycket tunna kablar som går till diskantelementet.




Slutresultatet av operationen var att vi egentligen inte kunde hitta några fel alls. Vad vi däremeot har gjort är att dra åt ett gäng skruvar ganska hårt och tydligen var det där problemet satt för idag är det väldigt trevligt att lyssna igen.
Igår var några arbetskamrater hemma och de körde div elektronika bl.a. Kraftverk och då gick det att spela HÖGT utan någon som helst dist


Nu är det bara mätprojektet kvar och sedan eventuellt se över delningsfiltret som konsekvens. Men jag vet inte, det verkar vara ganska lite fel just nu.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/05/06 :  20:38:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Trevligt
Då är det dax att boka tid för en ny provlyssning.

O om en vecka så kanske man är tillbaka i sthlm-regionen igen om jag har lite tur

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2575 Posts

Posted - 2006/05/07 :  02:40:48  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Blir det så så kanske jag kan komma förbi med mina "högeffekts steg" på skrämmande 4w / st

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000