HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det var dans bort i.... Vi får ett vykort!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/16 :  18:35:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply


Häftig reportage

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/06/16 :  18:55:08  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Kul att se Örebro, har endast kört förbi en gång, på väg till en polare i Fellingsbro, för femton år sedan, kanske dax att köra förbi igen

Var inne och kollade slottet mitt i byn, var väl Marjasin som härjade där för tillfället när det begav sig.

Kul tråd, för att citera Johan.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/16 :  19:09:26  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja Pac,, det syns väl vilka det är som är huvudsponsorer


Och det var mer folk än SÅ!!



Det kanske blir lite mycket reklam och lite innehåll i tråden, sen höjdpunkten kommer snart!



Då det var RÄTT mycket folk så var det svårt att ta sig fram till scenen, så artisten (blivande) som var i början fick jag inte med på bild, men jag kan säga att hon har en sak gemensam med kvällens större artist. Att båda har stått på denna scen när de var straxt över 10 år gamla. Den unga tjejen som sjöng först är en naturbegåvning som åker 8or kring de flesta. Hon river av en Blues/soul låt och börjar säga åt publiken att sjunga med när hon jammar.

Ska leta reda på hennes namn, så vi kan säga "Ja visste jag, henne hörde jag när hon var ung"

Jag fick ett sms som talade om var de andra NA besökarna satt,,,
Det var nästan på samma plats som jag satt förra året.



Vi kan se alla småtjejer som står framme vid scenen och väntar.

Det var roligt när det blev en modern Allsång,,, "Här kommer alla känslorna på EN och samma gång", jag tror bara att det var de och kompet som kunde sången,,, För Magnus, Allsångsledaren skulle börja vissla när Sticket kom.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/16 :  19:13:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ibland går tiden inte alls så fort som en del vill,,, och väntan kan kännas väldigt lång,,, speciellt om man är liten...



och som vanligt när detta sker, så kommer huvudattraktionen...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/16 :  19:14:41  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply




"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/06/16 :  19:48:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Ah, din dotter är bara för härlig!!!

Riktigt vacker bild Zalve!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/16 :  20:01:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ja , hon sover ju lika mycket som pappa sin

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/16 :  22:49:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Johan, Minst lika mycket.

Fast i dag var Pappa vaken

Varför ?
Artisten på scen, gjorde som den yngre tjejen på scen tidigare,, hon stod här fö 10 år sen och var med i en talang tävling,,,

Senare hoppade hon av en annan talangtävling...

Jo,, visste är det hon!


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/16 :  23:00:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Som synes var jag allt annat än ensam,,, tyvärr
Kändes som värsta Carola-febern på 80talet.

Först ut var "Alla Flickor" och nog var det flickor där alltid...
och speciellt en flicksnärta som stod på scen.



Att ägascen brukar man tala om, och här var det inte snack om nåt annat.
Så fort hon stannade till vid scen, så var det 20st kameramobiler uppe. Dagens ungdom

Denna tjej var med i Fame Factory ett tag, men hoppade av... och grundaren till den "skolan" sa...
"Linda är för stor för TV"



Det är alltså Linda Bengtzing som är huvudartist i kvällens "Allsång i Stadsparken"
Första musikspåret (Alla Flickor) är ganska lokalt, då det är skrivet av 4 Örebrokillar. Som förövrigt vi kan läsa om i förra årets Allsångsreoprtage.


"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/06/17 :  07:44:38  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Så här i fotbollstider är det ju inte fel med ett bildreportage om Linda Bengtzing...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Fredrik
Member

241 Posts

Posted - 2006/06/17 :  09:18:02  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Har bara hört henne på radion någon enstaka gång.
Så jag blev lite nyfiken och letade upp denhär: http://www.lindabengtzing.com/

Nu blev jag ännu mer nyfiken så jag får nog skaffa mig fler låtar än "Jag ljuger så bra"

Undrar hur resten låter

!JBL
Go to Top of Page

Fredrik
Member

241 Posts

Posted - 2006/06/17 :  09:20:13  Show Profile Send Fredrik a Private Message  Reply
Glömde ge beröm för dom fina bilderna!

!JBL
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  15:32:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det kommer lite mer, så fort ja har fikat... Går åt mycket vätska i värmen. Speciellt efter en tuff omgång frisbee-golf.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  18:09:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
PAC:
Så här i fotbollstider är det ju inte fel med ett bildreportage om Linda Bengtzing...

Linda är dessutom inte intresserad av fotboll speciellt mycket utan det är med HOCKEY som gäller.



När det ändå är snack om fotboll, så tyckte AB att de hade hittat sommarens romans. Linda och "Målvakten Hedman".

Från http://www.lindabengtzing.com/

"Jag och eminente Magnus Hedman har spelat in en hyllningslåt till VM laget i fotboll! En gammal VM låt vi dammat av och poppat till. Hoppas den ger laget mer energi än det de visade i matchen Trinidad-Tobago. Utan att vara expert såg det mörkt ut i första matchen men nu ljusnar det! En nyhet till som tidningarna tyckt varit väldigt intressant är en ev. kärleksrelation mellan mig och min duettpartner. Han är en toppenkille på alla sätt men mer än vänner kommer vi aldrig att bli! Men jag tipsar alla singeltjejer att jaga rätt på honom, han är en svärmorsdröm-med världens goaste ungar..."

Vilken tur! (Linda Hedman, hur "unikt" låter det?!)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  18:19:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Lite kul att läsa de olika kommentarer som kommer via olika klienter/medier.

Ofta tror jag att folk har problem på att skilja på "Sjunger inte bra" och "Sjunger inte msuik jag gillar"
(Jag gillar inte musiken som tex Sonja Hedenbratt sjöng, men inte var hon dålig för det)

Denna tjejen har glimten i ögat, skinn på näsan och vet hur man får igång en publik.



Fröken Bengtzing skulle gärna få komma hem och sjunga i min trädgård, eller till mitt, enkelt sagt, ostämda piano


SÅng nr 2 var en ny från den nyligen släppta skivan. Kanske inte nåt hit-låt i klass med "Alla flickor" och avslutningslåten (Ljuger så bra)


Trots det får hon med sig stora som små i publiken. Man bör betänka att PRO har bänkat sig på de första raderna, för flera timmar sen och de sitter kvar när Linda ropar "Nu blir det HÅRDROCK" och bandet drar igång en TUFF låt.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  18:31:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Största skrattet av publiken,,, iaf av de större besökarna kommer när Linda börjer sig fram och hälsar på alla yngre tjejer som trängs vid scenen för att få röra vid Linda.

Då säger hon lite lätt och obeskymrat...



"När jag börjer mig fram så här, så ser trummisen mina trosor..."



(Hon böjde sig längre framåt, men då var jag upptagen med att titta istället för att fotografera )


Det blev dags att dra sig hemåt, då en arbetsnatt snart började.
På väg bort från scenen kunde vi tydlig höra hur allsången fortsatte, med att alla "småtjejer" sjöng,,, "Jag ljuger så bra",,,,

Jag själv undrar fortfarande om hon ljög om det där med trosorna





Tack Linda för en trevlig kväll, hälsar vi i N.A (Nerikes Audiofiler)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/17 :  19:55:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Du borde bli tjejfotograf Zalve

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/06/17 :  20:24:59  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
quote:
Du borde bli tjejfotograf Zalve

Det är han ju redan

Linda är den enda svenska populärmusiksångerskan jag med behållning lyssnar till. Noterar med viss tillfredställelse att Linda hörts betydligt mer på radion än Carola sedan Eurovisionschlagern klarats av.

Härligt reportage Zalve!

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/06/17 :  20:36:36  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Vilka fina bilder, sådana reportage vill jag se fler av.

quote:
Jag själv undrar fortfarande om hon ljög om det där med trosorna


Du får väl bli trummis, och kolla själv

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2006/06/17 :  21:16:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Haha

Jag har en kompis som spelade banjo åt Elisabeth Andreasson men blev så distraherad av utsikten att han spelade fel. Inte bra. Inte populärt. Blev bara några få jobb åt henne.

Mer bilder! ...alltså bara för musiken skull...

Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  22:23:23  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Du får väl bli trummis, och kolla själv


okej att jag klarar mig hyfsat på flertalet instrument, men just trummor är något som jag inte är kompatibel med.

Ska kolla om det finns några fler bilder


Tuffare jobb än att fotografera tjejer måste väl finnas

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/06/17 :  22:53:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Här är den sista utlovade bilder damen.
Håll till godo. Vem vet Jag och Fröken Bengtzing kanske sees nån mer gång i sommar




Sen var både jag, dottern och minneskortet slut,, så det var bara iväg till reportagebilen och ge sig hemåt





Vi får väl hoppas att det kommer fler vykort under sommaren,för musik & hifi finns även under semestern.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/17 :  23:04:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Snitsigt gjort

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/06/18 :  09:06:51  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


hahaha, "reportagebilen - Zalve"!



// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2006/06/18 :  12:47:17  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Kanonbilder på en minst sagt läcker böna Kul och lite annorlunda reportage
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000