Kef:s 2005.2 sateliter (1500 kr/st) kan jag rekomendera då jag har haft dessa ihop med olika sorters högtalare. Dom är väldigt neutrala och sprider ljudet bra.
Mvh
Edit: Sateliterna heter 2001.2, 5.1 systemet heter 2005.2
Marten svansen....mina åsikter är mina egna Det är resan som är målet....... Mina Spotify favoriter..pettersson Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Ska kolla in Kef 2005.2 sateliter. Men Klipsch B3 är dom nåt att ha? Ska nog jämföra lite & kolla lite tester först innan jag bestämmer mig. Är lite olika ljud i olika rum. Demo rum har dom oftast ganska så mycket grejer i så därför behöver det inte låta likadant i demo rummet som det kan göra i mitt eget.
Mmm jag har läst på tråden samt kollat på hifihusets hemsida. Men är lite nyfiken på hur dom låter. Tyvär så finns det nog inte nåt ställe i umeå som säljer Klipsch. Kanske jag vågar chansa. Men jag ska iallafall låna hem Velodyne subben & provlyssna i mitt rum. Sen vet jag inte hur den låter tillsammans med Klipsch så jag är lite osäker på ljudkaraktärer & sånt ifall dom skulle passa ihop med mina andra grejer.
"Bild & Ljud Hemma är vilt begeistrade över XTZ-subben"
Men de är väl alltid begeistrade över det de testar, eller? Skulle rekommendera att du tittar på begagnat marknaden efter Klipsch.Annars så skulle ju möjligen Canton kunna funka tillsammans med din Harman Kardon.MvhKristofer