har nyligen köpt en bärbar dator med integrerat ljudkort. Jag kör all min musik via datorn men har ett problem. Det är så låg output från datorn. Kör en amplifix som förstärkare och även om jag går in å sätter ingångsnivån på förstärkaren på max dvs 9 så går det inte å spela specielt högt. runt normal lyssningsvolym men inte mer. å viss typ av musik är väldigt lågt inspelad så den går det inte å spela alls högt. långt under normal lyssningsnivå. Hur löser man detta på billigaste sätt?
Skaffa dig en extern ljudenhet/ljudkort. Finns ingen normal laptop med bra ljudkort och bästa sättet är att inte använda det som är inbyggt,utan istället nåt externt.
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
ne m-audio verkar ju okej. vad kostar den? å sist men inte minst lämnar den hög output? har igenteligen igen nytta av surround så. ska bara köra stereo med bra ljud å hög output så att man slipper ligga på maxvolym hela tiden å sen när man ska leka disco så går inte det för volymen står redan på max
Oj ja det var mkt pengar för mig. får kolla om den finns beggagnad. annars kanske det kan funka med en behringer vet inte hur bra den är men den verkar okej