HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Så här lite av årets slut, vad hände under 2006
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:35:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply


Året som var, en tillbaka blick på 2006

Alá eoJeudstyle

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2006/12/16 :  15:53:37  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Jag beundrar din drivkraft Johan.
Det är tur att det finns människor som du med ideer som får forum att leva.

Vad skall du bjuda oss på?

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/16 :  16:12:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det stora under året var ju
ARKEN 2006
Gignos har sin mässa i Stockholm, i Feb 2006 (Lärarhögskolan)

Pac besökte C.E.S 2006, DET var stort!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  16:24:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Zalve är helt ute o snurrar

2004 så hade jag en snabb tillbaka blick av 2003. Det var inget stort reportage alls men tanken var att återupprepa det 2005. Men min Mamma gick bort i slutet av året så det blev inget.

Men då jag fick Reportage Harry utmärkelsen i början av 2006 och det är snart dax att lämna facklan vidare så tänkte jag bjuda på en liten resumé o lite funderingar av året i eoJeud style
Som ett liten tack kan man säga

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 16:33:34
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/12/16 :  16:24:33  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
quote:
Det stora under året var ju
ARKEN 2006


Bah, skit i arken, DIY2006!!!

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  20:02:27  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Första reportaget för året blev även en premiär för mig, nämligen Ino Audio. Många diskussioner har det varit o debatten har ibland spårat ur helt när det gäller Ino.
Att då träffa Olof som var en lika stor musikälskare som vi andra var riktigt skönt Ino ägare är inte SÅ farliga

Ett speciellt minne är "raggsockan" som var mer fotogenisk än Vemsom




Klicka på mig, men inte för hårt

*edit*
Stavfel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 23:07:46
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:14:43  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Kul initiativ Johan!

Den där hunden ser ju bara för go' ut!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:34:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ett par dagar senare så börjar nästa reportage att ta form. Snacket började redan året innan men nu var tid bestämt. I ett riktigt vinterväder styr jag mot Ystad.


Tiden springer fort när man har kul brukar det heta. O jäklar vad tiden rusade. Jag framflyttade min hemfärd flera ggr men kände tillslut att nu var jag tvungen.

Det var närmare 10 minus ute o jag som aldrig fryser hade inga direkta vinterkläder. O tro f-n om jag inte missar tåget !?
Att gå tillbaka kändes dumt o det var ju inte direkt kallt så jag stannade kvar o väntade till nästa tåg som skulle gå om en timme.

Jag ringde hem o sa att jag skulle bli försenad o Eva frågade om hon skulle hämta mig. Nae det e lugnt det är inte så kallt. Men hon påtalade att jag skulle spara tid så kör på hämta mig om du kan/vill.

Efter 45 min ute i minus 10 med en T tröja o en tunnare jacka utan vantar eller mössa så kände jag mig helt ok. Då fick jag små rykningar i ena benet, tanken kom att jag är nog ganska kall så jag började gå i ett lite högre tempo. Då började det rycka som bara den i båda benen men frös det gjorde jag inte. När Eva kom efter tio min o jag hoppade in i en varm bil då kom allt på en o samma gång. Jag skakade okontrolerat o frös som jag nog aldrig har gjort för Alltså skulle jag ha stannat ute

Klicka här o nu


*edit*
Fixat länken

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 22:40:03
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:38:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
ztenlund


Hon var helt otroligt störtmysig o var superlätt att plåta

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/16 :  22:50:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Efter att ha fått utmärkelsen Reportage Harry så kände jag faktiskt lite press på att leverera. Men jobb började äta mycket av min tid så det tog lite tid innan nästa kom.



Det här var en kväll som jag inte kommer att glömma på länge. Att sitta o bara ha det kul en helkväll med sina vänner var precis vad jag behövde. En liten lustig detalj är att reportaget började innan träffen slutat , Live sändning
Tack grabbar !

Välljud i kubik

Ps
Fundera inte på att justera subar när ni inte e nyktra



*edit*
Fixat länk igen o ändrat text

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/16 23:09:16
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  02:33:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nästa reportage var ett återbesök hos Audionet som hade skaffat lite nytt
Det första reportaget hittar ni Här

För att få flyt i det hela så ta o kolla det första reportaget innan ni går till återbesöket. Audionet hade slagit på stort o en redan kompetent setup hade verkligen börjar röra på sig

För db race o stora slutsteg, klicka här



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/17 02:45:40
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/17 :  03:09:36  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Och han ser absolut inte helnöjd ut!
Förbannat gla` iallafall.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  12:54:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nästa resa blev till Skånes baksida (framsida enligt vissa) Helsinborg. Det här reportaget trodde jag aldrig skulle bli av o det var otroligt givande





För nydanande elektronik, klicka på mig

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/17 :  15:30:15  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
quote:
Helsinborg


Du,Johan.Det heter faktiskt Helsingborg...!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  16:54:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kommer INTE att editera det

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  17:00:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nån vecka senare så var det dax att åka till Ystad igen. Den här gången blev det blandat köpe/Diyprylar. En välbalanserad setup med ett rum som gjort för musikåtergivning



Här kände jag mig verkligen hemma, det var mycket prylar som började på A plus att pannkakorna var en riktig höjdare



För mycket A klick on me

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  17:21:32  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det tog mer än en månad innan nästa reportage kom. en större investering på jobb tog massvis med tid för mig. Jag hade inte tid helt enkelt att planera o att åka iväg.
Men jag hade tid att handla till mig själv iaf



Tråden slutar med ett gäng bilder som Pac hade legat på i över ett år


Hemma hos mig

*edit*
Fixat länk, igen
Jädra mellanslag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/17 17:24:09
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  17:38:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Efter det här så gick det spikrakt åt h-lv-te


En större vattenläcka i huset satte stopp för allt ! Stereon har varit nerpackad sen dess o lägenheten är fortfarande inte klar. Tillråga på allt så blev våran lägenhet mer eller mindre förstörd av ett byggbolag o vi ligger förnärvarande i strid med deras försäkringsbolag.
Mer om det en annan gång.

Det tog 3 mån för mig att leverara igen o jag skäms för det uppehållet


Jag uppskattade det här besöket o Tompa är en riktigt hyvenskille som har helt rätt syn på HiFi o Musik



Återgivning med STOOR nerv

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/17 17:39:38
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/17 :  17:46:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Efter det besöket så var det dax för Arken
Jag hade/har ett par reportage som ligger på planerings stadiet men förutom Malmö mässan förra helgen så blev det inte så mycket mer Striden med försäkringsbolaget tog/tar förmycket energi.

Jag vill tacka ALLA som har låtit mig komma hem på besök för att plåta och samtidigt än en gång tacka forumet för 2005:s Reportage Harry.

Ha nu en riktigt
GOD JUL
o
GOTT NYTT ÅR

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/12/17 17:48:11
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/12/17 :  18:51:18  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Tack själv

I was talking to myself!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000