HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min hörlursrigg och ett allmänt Hej!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Peo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2007/01/28 :  19:25:01  Show Profile Send Peo a Private Message  Reply
Hej alla!

Då är jag äntligen här, efter att ha stått utanför ett bra tag.. :)

Jag tänkte som första post att beskriva lite vad jag lyssnar på idag.

Tyvärr har jag ingen möjlighet att visa bilder f.n. då min kamera har råkat ut för en "bugg" och den måste in på service. Bah.

I dagsläget lyssnar jag med hörlurar, då jag en längre tid varit på jakt efter ett helt nytt "vanligt" system. Detta är nu beställt efter lång tids vånda, och bör dyka upp i mars-april om allt går väl. Mer om det senare. :)

Jag jobbar mycket hemifrån och har på vid mitt skrivbord en hörlurssetup som jag uppskattar väldigt mycket. Den består idag av följande prylar:

-- Musical Fidelity Nu-Vista 3D CD-player
..ståendes på en Base Technology platform som är anpassad exakt för vikten (16kg)
-- Musical Fidelity X-Can v3 + X-PSU v3 hörlursförstärkare + power supply
..ståendes på en Base Technology CD/DVD platform - en mindre variant av ovan för lättare vikter.
-- Sennheiser HD650 hörlurar

Kablaget är:

-- Zu Cable "Mobius" för lurarna
-- Zu Cable "Mother" för X-PSU v3, nätkabel
-- Jorma "Super Power" nätkabel, för CD-spelaren
-- Audio Concept signalkabel för CD->X-Can, eller Zu Cable "Varial", eller Gabriel Gold's "Revelation 1" - beroende på humör.
-- IsoTek "Multiway" förgreningsmojäng, som går till vägguttaget. Hjälper en hel del, då jag har ett par datorer inkopplade i samma nätuttag (som bidrar till en del brus).

Jag lyssnar mycket på den här kombinationen, många timmar varje dag. Min stora passion är opera, och det låter i allmänhet förträffligt med den här utrustningen. Utöver det passerar en del klassiskt och även en hel del elektronisk musik, typ trance, ambient m.m. m.m..

Hörlurslyssning är lite av en passion för mig. Mycket har att göra med att jag gillar historiska inspelningar, och jag lyssnar mycket på operaupptagningar från 40- och 50-tal. Monoinspelningar låter överlag mycket trevligare i hörlurar har jag märkt.

Jag välkomnar alltid kontakt med likasinnade, så finns det fler operadiggare härinne får ni mer än gärna höra av er! :)

Väl mött!

Mvh,
Peo

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/01/28 :  20:18:36  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Hej Peo!
Jag gillar också hörlurar.

Ladda ner och låna ut ditt öra till detta vetja!
http://www.goodsoundclub.com/GetPost.aspx?PostID=1886

Jag har inte hört den i hörlurar så det ska jag göra nu.
...Ahh!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/01/28 :  21:48:03  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
Hejsan Peo! Kul att se dig här!

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Peo
Starting Member

7 Posts

Posted - 2007/01/29 :  01:06:22  Show Profile Send Peo a Private Message  Reply
Ronnie: Härligt! :) Kul sida det där, den hade jag missat helt.. Det blir till att läsa på!

Känner du till Premiere Opera's podcast? Där har du en guldgruva också.. En massa gammal opera, allting är LIVE dessutom, och gratis.. Kika på http://www.premiereopera.com så har du en länk till podcasten på första sidan. Det mesta där är fantastiskt bra!

Nykmark: Tjena :) Så då är man här till slut, hehe!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/01/29 :  07:17:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Hej Peo!

Välkommen till HiFiForum.nu!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/01/29 :  11:29:45  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Tack! Ännu ett skäl till att fixa till datorn.
Kan inte höra ljudet från såna filer som det är just nu.

/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000