Ja- jag skall läsa manualer och trådar å så men... inte just nu! Kort fråga bara- jag har en massa mappar med wav filer/album och undrar om man måste göra spellistor av allt för att spela ett helt album (mapp)
Wav kan man inte fixa "taggar" på, så du kan lägga in alla låtar i en spellista och välja att sortera i sökväg. Då kan du markera de filer du vill ha och högerklicka -> "utilize?" -> "send to playlist".
Använder du Foobar i orginalutförande eller ColumnUI/PanelUI??
Jag har precis installerat det så det är ännu så länge i org. utförande (inte så länge till!) Får se om det blir flac till slut. Själva komprimeringen är jag helt ointresserad av- hd utrymme saknas inte. Men det skulle vara för de andra funktionerna då. Får se hur begränsande det blir med wav. Förresten - kan man inte lägga till en fil i Wavmappen som motsvarar tag-infon?
Jag håller med om att WAV inte bör användas p.g.a. att man inte kan lägga in låtinformation i filerna. När du flyttar filerna till en ny dator så får du problem. Jag rekommenderar också FLAC eller något annat lossless-format just av den anledningen.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
CUE-Sheets kan ju innehålla data för CD-Text (Artist, album och låtnamn) så frågan är väl mera om foobar läser det? Foobar har jag aldrig använt i någon utsträckning så jag har ingen aning.
Har massor med flac på burken men jag har bara placerat det hela i en mappstruktur, någon id3 bryr jag mig inte om. Antingen slänger jag bara in ett album i taget eller också sorterar jag efter sökväg och namn. Men det är jag det...
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!