HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Flogiston byggde HFLS-1
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/25 :  17:14:59  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Tjohej. Det blir inte mycket utav en byggtråd det här. Tänkte bara länka till mitt galleri med bilder på när jag byggde HFLS-1:or

Blev klar idag, typ. Har bara träskivorna på sidorna kvar.

http://images.notsi.net/main.php?g2_itemId=820

Just nu så håller jag på att spela in dem :)

Utseendet har jag snott utav Zalve.

Hej hopp för denna gången.

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2007/07/25 :  19:30:13  Show Profile Send hobbes a Private Message  Reply
Riktigt snygga !
Lite sonusfaber stuk med lädret :)
Vad blir det för träslag på sidorna ?
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/25 :  20:30:38  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Det har jag inte bestämt än. Massiva limträskivor skall det vara hursom :)
Det var lite synd att jag fick kläm på hur man gör snygga hörn när jag var klar med den första...

Well well. Vad kan passa som förstärkare till ett par HFLS-1:or då?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/07/25 :  21:45:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Snygga.
Du fick till sidorna klart bättre än vad jag fick.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/25 :  22:53:41  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Zalve: jag fuskade lite. Visade ju såklart bara det snyggaste hörnet. Tror jag kan fixa de andra med att täcka med svart färg.
Go to Top of Page

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2007/07/26 :  08:01:08  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
Jag skulle rekommendera något strömstarkt när det kommer till förstärkeriet. De är trögdrivna och kommer inte till sin rätt annars. Minst 2*100W(AB) skulle jag nog säga...

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/07/26 :  16:22:23  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Zalve: jag fuskade lite. Visade ju såklart bara det snyggaste hörnet. Tror jag kan fixa de andra med att täcka med svart färg.
Go to Top of Page

antune
Starting Member

49 Posts

Posted - 2007/07/31 :  15:49:02  Show Profile Send antune a Private Message  Reply
OT: Jag tror bestämt vi skymtar en trombon vid stereon.

-Anton-
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/07/31 :  16:02:50  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Ja effekt är inte fel till HFLS-1. Det är bra burkar med bra kvaliteer och förtjänar verkligen bra kräm från en bra förstärkare.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/07/31 :  17:24:36  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
en SKA kanske?
Jag ska själv slänga ihop en nån gång under året hade jag tankt.

http://www.diyhifi.org/amplifierguru/guru_001.htm

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Flogiston
Member

123 Posts

Posted - 2007/08/02 :  12:41:30  Show Profile  Visit Flogiston's Homepage Send Flogiston a Private Message  Reply
Det är inte det enda instrumentet i det rummet :p

Jag tror att jag har bestämt mig för att använde limträskivor i massiv ek.

Vad gäller förstärkare så har jag tittat lite på Thule ia100, någon NAD i 5000kr-klassen, advanced acoustic map-305 och XTZ A100 DII. Fast det är svårt att bestämma sig... Folket på Hifiklubben är inte alltid hjälpsamma när man vill provlyssna förstärkare.

MAP-305 är jag riktigt sugen på. Enligt mig en förstärkare som har enkel och snygg design. De hade tydligen en prisvärd bra cdspelarere i samma serie.

Bygga egen förstärkare tror jag att jag skippar. Dock så kan ett subbasbygge bli intressant.

Edited by - Flogiston on 2007/08/02 12:43:05
Go to Top of Page

Berts
Starting Member

15 Posts

Posted - 2007/08/22 :  14:12:23  Show Profile Send Berts a Private Message  Reply
När får vi se färdiga resutatatet
Mycket nyfiken då jag är inne på att stjäla idén även jag

MVH Berts
Go to Top of Page

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2008/02/15 :  14:15:47  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
Hur slutade det hela? hittade du ngt förstärkeri?

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000