Visst skulle jag kunna skaffa en SB o en server eller ha det på min bärbara dator. Men jag ville slippa den biten o bara ha en liten box som fixar allt.
En Tvix med en liten skärm kanske kan vara en rätt smidig lösning.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
I mitt lilla hus kommer jag att bygga nätverk mm så där kommer jag troligtvis ha någon form av HTPC/server osv.
Men jag skulle vilja ha en liten smidig låda till min lägenhet i Södertälje som jag bara kan plugga in i anläggningen där. Likaså kunna ta med mig o plugga in den hemma hos någon annan mm. Visst skulle det gå med en modell större mp3 spelare men vill man ha musiken i flac eller ape så tar det rätt mycket plats samt att de flesta mp3-spelare saknar de utgångar som jag vill ha.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Alternativet är ju att ha en extern hårddiskk till din htpc i huset som bara är att plocka loss om du vill ta med dig den. Om man väljer att lagra musiken centralt som du då kan göra så tror jag att utbudet på själva mediaspelarna är större när dom inte behöver lokalt lagringsutrymme.
Har kollat runt lite på liknande lösningar.. Squeezebox är väl det givna valet egentligen men det vore ändå trevligt med en lösning som inte kräver en dator/NAS igång. En tvix vore kanske en bra kompromiss men jag läste att gränssnittet inte fungerade bra för stora musik-bibliotek.
Det kan ju hända att det finns andra saker förutom elektronik och datorer som man vill lägga pengarna på... Det är ju mer en rimlig kompromiss jag söker för att slippa ha så många olika apparater, det optimala hade ju varit att kunna slänga ut dvd:n också, samt kunna spela in från tv:n.