HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Ocellia Calliope 21.silver och Almarro
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2007/10/13 :  19:58:42  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
Tack klingan! Tycker själv att de låter helt fantastiskt.
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2007/12/14 :  20:41:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Ser att du använder Zu Audios Wax-kabel, har såna själv vad tycker du om dem?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2007/12/16 :  20:34:45  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
Ärligt talat, jag köpte de då jag skull då köper ett par Druids, men det blev Ocellia istället och kablarna liksom hängde med. Tycker att de gör sitt jobb och har ingen intresse att byte.
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2007/12/16 :  23:00:57  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Jepp, här har vi prylar som jag mer eller mindre själv gärna skulle vilja ha i mitt hem .. Jag hoppas att du sitter mer än nöjd med dina prylar

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2007/12/17 :  20:35:03  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
Vole, du är välkommen hit i så fall!
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2008/07/14 :  05:56:02  Show Profile Send bruce a Private Message  Reply
Nytt hus,nytt rum och nya möjligheter , helt till stereon. Kommer med eventuella akustik frågar!!
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/07/14 :  18:23:53  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Skall bli kul att se! Ditt system vore kul att höra, kan tänka mig att det spelar riktigt mycket "musik" så att säja...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2008/07/15 :  03:50:28  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Jag har inte lyssnat på Ocellia..men jag måste säga att det är en spännande byggteknik som har använts...hmmm...lite spänd på att höra vad du tycker i om ljudet efter flytten..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2008/07/15 03:51:25
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2008/07/20 :  21:59:26  Show Profile Send hifi_harri a Private Message  Reply
Läckert!

Almarro 205 är en av de bästa förstärkare jag har lyssnat på. Har inte lyssant på ocelia men det verkar var mycket intressant högtalare. Fungerar dem speciellt bra med någon musikstil? Starka / svaga sidor?

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000