HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Vad händer en fredag på Radisson i Malmö ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

octavia rs
Member

338 Posts

Posted - 2007/10/27 :  19:17:40  Show Profile Send octavia rs a Private Message  Reply
quote:
Sen måste man uppleva 1.3 milles cabassarna


Helt ärligt så tyckte jag att de lät s..t, ljudet distade och lät väldigt instängt, man får hoppas att det var yttre omständigheter annars är det de mest fel spendrade 1.3 miljoner jag någonsin upplevt....

Main system
TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8 C2, Ansuz Darkz D and T2
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Roon ROCK on NUC -> dCS Network bridge -> AES/EBU -> DAC
HD Plex 200W PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC)

Second system
Tidal Hifi / Qobuz Studio -> Devialet Silver Phantom, Devialet Tree
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/10/27 :  19:34:37  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Jag håller med. men man måste uppleva det iaf.
Tycker om den gamla Cabasse serien bättre.
Men den är nyskapande det måste man ge dem.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2007/10/27 :  20:55:42  Show Profile Send Bogus a Private Message  Reply
Jag och min kompis sa till varandra att för 1,3 mille så måste det verkligen låta bättre. Vårat "nirvana" hittade vi med QRS Realism och Esoteric elektronik! DET lät ruskigt bra!

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

snaggvovve
Member

114 Posts

Posted - 2007/10/28 :  00:05:50  Show Profile Send snaggvovve a Private Message  Reply
Jag och frugan gick direkt till rummet med Cabasse-högtalarna. Hade ju talat om för henne att där finns högtalarna med stort H.! Gud vad vi blev besvikna. De lät allt annat än bra.

Det fanns ju dock en hel del annat på mässan att lyssna på som var betydligt billigare och lät betydligt bättre.

Allt som allt en kul och intressant dag.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/28 :  08:23:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sphere byatde rum tidigt i går morse o var spelbara några min innan mässan öppnades pga Fransosen kom till Malmö på natten mellan Fredag o Lördag
Jag hörde att dom skulle trixa med grejerna till idag så vi får ju hoppas. Sunt förnuft säger ju att dom ska inte låta som dom gjorde igår för det var verkligen inget vidare

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Devilfish
Member

185 Posts

Posted - 2007/10/29 :  11:51:50  Show Profile  Visit Devilfish's Homepage Send Devilfish a Private Message  Reply
Blev det nått bättre ljud ur Sphere-burkarna?
Någon som lyssnade på dom under söndagen?
Var något förbryllad på lördagen, det lät som
om man lyssnade genom dubbla lager filt.
Fick trösta mig med favoriterna från förra året,
Martin Logan Summit, de lät fortfarande ypperligt,
även om det stundvis blev lite väl hög volym.

From Helsingborg by the sea
Now with thunder from DUCATI
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  12:12:27  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
jag lyssnade lite granna på söndagen bara för att få uppfattningen om att det nog var ett av mässans sämsta ljud. Så näää jag vart mkt missnöjd jag trodde det skulle vara en höjdare. Dock lyssnades på mkt annat som var bra bland annat nebulosa som var hetl sinnessjukt bra. Sen var där även revelburkarna som vart väldigt bra
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  12:42:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Blev det nått bättre ljud ur Sphere-burkarna?
Någon som lyssnade på dom under söndagen?
Var något förbryllad på lördagen, det lät som
om man lyssnade genom dubbla lager filt.



Förstahands info kommer i separat tråd. Olyckliga omständigheter gjorde det hela till vad det blev.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000