HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmö Mässan - allmän bildtråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  15:30:16  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Hehe ingen fara johan jag har tagit 2 bilder till som jag slänger upp





Håll till godo
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  15:33:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Du är en ängel

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2007/10/29 :  15:44:35  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Inga bilder från Audionord och Hi-Fi Consult
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  15:47:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det kommer

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  15:53:19  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
Lite mer bilder kommer nu. Och var lugn där kommer lite bilder från hificonsult också




Denna bas var skoj. Liten som tusan 1 st 6,5tums bas å två st 6,5tums slavbasar. spelade ner till 38hz och had 1000w klass d rms och 2000w peak. Det lilla jag hörde var riktigt okej några sådana hade varit kul att äga för att exprimentera. Dom är ju enkla och gömma


Kefs rum. Lyssnade bara kort föll inte mig i smaken







Canton spelade bra med go tyngd i basen fast det saknades lite midbas och det var lite kyligt. Men det var bara små saker om man ska hitta något å gnälla på I övrigt bra dock kollade jag aldrig på prislappen









Behövs väll ingen närmare presentation Spelade riktigt bra men prislappen var ju hög också så det var väntat

Jaha nu ska jag bara ladda upp lite bilder till på nätet
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/10/29 :  16:20:30  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Dwain:
quote:
det kommer mer bilder under dagen om någon vill ha.

In med allt du har!
Tack för att du delar med dig till oss.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:01:34  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
jaha då kör vi igen





Detta rum var som synes naim och audio vector. Han körde en demo med både cd och dator. Han visade skillnaden mellan en dators ljud digitalt in i naimen som då hade en bra da-omvandlare och en riktigt bra cd-spelare. Och jag tyckte mig höra en liten skillnad men den skillnaden var inte stor. I övrigt så spelade det väldigt roligt mkt stampa takten








Nästa rum jag var i var avance och heco? I alla fall så var det konstigt att komma från en sån öppen och detaljerad anläggning som naimen och sen då få lyssna på dessa burkar. Jag tyckte det var trevlig botten men ljudet i allmänhet kändes lite grumligt. Tror dock att det hade och göra med musiken som spelades och högtalarna som kändes väldigt avslöjande mot dåligt material





Ett rum som var spektakulärt var detta rum med final sound. Musiken som spelades då jag lyssnade var inte den bästa för att utvärdera men det lät absolut inte dåligt. Bra tryck i botten också med dessa dubbla basar. Sen kunde man fysiskt se plastfilmen i högtalarna röra sig det var ganska roligt. Förstärkare var nuforce tror jag. Snygg röd färg hade dom i alla fall


Mirage. Likadant här. Grumligt ljud. Upplösningen var verkligen inte bra. Bottnen var också lite konstig för stog du bakom högtalarna så spelade dom med en jäkla bra botten men satt du i mitten framför högtalarna så var basen som bortblåst.


System audio. Jodå ljudet var helt okej även om man saknade basen ganska mkt. Men dom var riktigt snygga och se på i alla fall



Dynaudio. Jag fick aldrig något foto på dom burkarna det spelades på. För folk var där i mängder i det rummet. Ljudet som sådant det lilla man kunde höra genom att stå en bit bak i rummet bakom en massa människor var att där var för mkt bas där var väldigt mkt bas. Men annars lät det inte dåligt.





Här har vi audiopros stereo one. Fy sjutton vad bra den lät till pengarna. Och sikken botten den kunde prestera. Synd bara att dom spelade keith dont go hehe. Sen märkte man att det var på gränsen när dom vred på. Men å andra sidan är det en microstereo å till dom pengarna så kan man inte begära mer.

Mer bilder kommer
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:36:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Audiovector och Naim hittade man på flera ställen. Ljudtema hade samma rum som vanligt och det bjöds på flera godbitar.



Sen var det världspremiär på deras S3 serie som man givetvis kan uppgradera allt eftersom





>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:38:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Alla 4 modellerna har ni här


Jag har inga priser i huvudet men konceptet att man kan uppgradera lockar säkert många kunder.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:39:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sen var det ju Naim med



Det går liksom inte att missa vad dom heter

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:43:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ett rum jag gärna hade plåtat mer i var Audio Squad, men där var ständigt knökfullt och man förstod ganska snabbt att det lät bra där inne



Vad som drog så mycket folk var den nya Platinium serien, här har ni stativaren



Och här har ni huvudnummret

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:46:26  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
mkt trevliga bilder johan. Fasen jag missade naim hemmabion
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:47:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tackar

Naim torrdemades bara i det stora rummet, där hade du tur

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/10/29 17:48:08
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/10/29 :  17:49:17  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
ja, de monitor audio imponerade på mig.

Artphotography
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/10/29 :  18:46:38  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Kul med alla bilder, bra för oss som inte var där
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/10/29 :  18:55:40  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply

Ge oss lite mer bilder och inlägg nu.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/10/29 :  19:46:27  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
bilder kommer på beställning.


Här har vi då qrs nova. Och som drivning visade teac upp sin nya integrerade förstärkare och sin nya cd-spelare. Detta spelade mkt bra men saknade den där sista bottnen som kunde varit nice. Men det beror nog mest på rummet. I övrigt var designen på förstärkaren och cdn väldigt fin.







Nästa rum var dls. Dom visade upp sina nya golvare och stativare tillsammans med deras nya integrerade och deras cd. Detta spelade riktigt bra med bra potential. Sen föll inte riktigt högtalarnas design mig i smaken i just det utförandet. Men smaken är ju som baken


Jag hade ju hoppats på jbls största burk everest men den var inte med. Men dessa burkar var inte fy skam heller. Bra pondus och kraft med go botten. Dock så var jag lite missnöjd och hade hoppats på att det skulle vara något bättre men det kanske var rummet eller elektroniken som inte föll mig i smaken. För ett par jbl är ändå ett par jbl och det är svårt att inte gilla den typen av ljud


Och sist men inte minst i detta inlägg bjuder jag på en goding. Cabasse största burk 1,3mille. Och ljudet? nja det lät inte alls bra. En jäkla massa botten men resten lät riktigt dåligt. I mina öron var det nog mässans sämsta ljud. Jag satt där inne ca 20 min och verkligen försökte förstå varför man skulle vilja betala dom pengarna för något så dåligt. Men jag säger som jag sagt på andra forum något har varit fel för för dom pengarna ska det vara bra punkt slut
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2007/10/29 :  20:06:53  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Har inte hört högtalarna men för 1,3 mille skulle i alla fall jag kräva betydligt snyggare design .
Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/10/30 :  00:23:54  Show Profile Send Breddan a Private Message  Reply
snyggare? Detdära måste vara världens snyggaste högtalare!..( om man är en starwars fanaktiker)

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/10/30 :  07:16:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag snubblade in i Red Wine Audio/Gemme Audio-rummet. Där spelades det med allt annat än "main stream"-produkter.





Ett bredbandselement i en hornliknande konstruktion och en hårddiskavspelare. Det var en härlig blandning av gammalt och nytt tänkande.



Gemme Audio högtalarna var en trevlig bekantskap, riktigt snygga. Även om Lowther bredbandaren är av det mindre slaget så presterade de en torr och fast bas. Men, de lägsta frekvenserna saknades.






// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2007/10/30 :  07:48:05  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Någon som har bilder och intryck från HiFi Spirits rum?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/10/30 :  11:05:46  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Jag snubblade in i Red Wine Audio/Gemme Audio-rummet


Där satt jag länge och lyssnade på de små bredbandarna för att vara så små hade de lyckats väldigt väl med återgivningen men som Pac sa så saknades det lite neråt.

Det är ingen Lowther bredbandare utan Fostex minsta i Zigma serien 4tum i storlek. De andra högtalarna som står brevid hade en 6,5'a och en ringradiator diskant och hade allt det där som 4tummarn saknade.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/10/30 :  11:49:35  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Spelade dom även på tvåvägaren?
Den har höjts till skyarna i några recensioner...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/30 :  14:22:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då måste det har varit något fel på den vänstra högtalaren när jag var där, då det knappt var hörbar volym ur den samt ett klart "spräckt ljud".
Kul att de fick ordning på det. Kan ju iofs varit elektroniken bakom som spökade.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2007/10/30 :  14:47:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Så det är Fostex, tack för informationen Anders.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000