HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Hittade schysst tratt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kaktus
Member

545 Posts

Posted - 2007/11/08 :  10:25:38  Show Profile Send Kaktus a Private Message  Reply
Hur svårt kan det va? :)

http://www.homestead.com/sierrabrooks/completesystem.html

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/08 :  14:33:59  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Har du beställt ? . De är INTE gratis.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/11/08 :  15:24:12  Show Profile Send Marc a Private Message  Reply
Såna där vill jag ha. Någon som vet var man kan låta tillverka såna i Sverige?

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/11/08 :  17:35:01  Show Profile Send classe a Private Message  Reply
jag vet men inte än ska kolla på det i vinter

18 ska de va.
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2007/11/08 :  19:19:33  Show Profile Send Harry_up a Private Message  Reply
Dom är snygga, men är inte halsarna lite väl långa? Lätt att det blir lite trattigt ljud, påminner om Avantgarde's nedre mellanregister och det har jag lyssnat mycket på. Och det är inte kul.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

megalomaniac
Member

130 Posts

Posted - 2007/11/10 :  11:17:37  Show Profile Send megalomaniac a Private Message  Reply
Jag hittade roliga trattar hos min ex-flickväns mamma, det var egentligen fruktfat i plast i 3 olika storlekar som man staplar på varandra så det liksom liknar en sån där gammal gammaldags fontän i etapper, hursomhelst så höll hon på att gå i taket när jag ville såga av dom och göra horn av dom i ren experimentlusta.
Jag var inne på omnipolärt också, om man placerade elementet I tratten och så att säga körde bakvägen, den var kupad liksom... hmmm

Dom där fruktfaten tror jag man hittar på duka eller rusta eller liknande, vet att det är olika divisioner på butikena men har för mig jag har sett kopior där.

Kostar nån hundring, men är plasten nåt att ha, eller vill man ha solid trä som på bilderna?

Good enough, är bra nog...
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/11/10 :  16:17:52  Show Profile Send Marc a Private Message  Reply
quote:
Jag hittade roliga trattar hos min ex-flickväns mamma, det var egentligen fruktfat i plast i 3 olika storlekar som man staplar på varandra så det liksom liknar en sån där gammal gammaldags fontän i etapper, hursomhelst så höll hon på att gå i taket när jag ville såga av dom och göra horn av dom i ren experimentlusta.


Den dagen man kan hitta frukfat i trä med tractrix- eller lecleach-profil på Duka kommer en något förvånad inköpschef undra varför just dessa tog slut så snabbt!

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000