Beg Receiver/Integrerad är ju Sony TA-VA777ES....som står i min källare.(edit: ej till salu) Nån fet Yamaha kan man ju också få till bra pris. ( Slutstegen på köpet)
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Såg en Sony DA50ES för 3500:- o det är en rätt trevlig maskin. Har haft en sådan för några år sedan. Men sålde den pga, monster fjärren (ångrar mig idag att jag sålde den...)
Vad finns det för trevliga Yamahas??
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Bytte från AZ2 till 9000ES och har inte ångrat mig en sekund. Sonyn är sjukt kompetent och låter sagolikt bra. Kostar inte många slantar begat heller. Dyker upp på Ebay ibland och väldigt sällan på annons i Sverige.
Saknar inget på den faktiskt... Enda som är surt är den klossiga fjärren som endast duger till att sköta volymen med. Inställningar görs med fördel på fronten av stärken.
Vill trådskaparen ha mer info eller så så är det bara att PM'a så kan du få the full story osv...
Den står i Norrköping så har du vägarna förbi är du varmt välkommen förbi!
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
annars såg/bjöd jag på just sonys hemmabio 9000es för/slutstegs kombo för ngn månad sen och då såldes båda för någonstans kring 5000kr.. det är iofs vad försteget ensamt brukar gå för (ca.4papp) tror jag.
Hmmm! Jag undrar hur bra försteget och processordelen i min pioneer VSX-AX2AS-S, jag funderar på om man skulle köra separata slutsteg från typ NuForce eller nåt sånt.
Hade ställt in mig på en Ta9000es men så upptäckte jag igår att den har inte 5.1 ingång. O det är en av anledningarna till att jag vill byta förstärkare... Lite dåligt att den inte har det
Jo det går säkert att modda dit en. Men det känns inte helt lockande..
Onkyon har en liten kul sak. Den har en effektloop mellan försteg o slutsteg på frontar o centerkanalen. Där kan man lägga filter, dipolkompensering o sådant om man nu vill det Det bästa hade varit om man kunde göra det på alla kanaler...
Försteg i första hand. Men om man ändå ska köpa något med slutsteg inbyggt så är det ju kul pm det går att använda dem.
På Onkyon kan man på ett lätt sätt slänga in tex. en dipolkompensering o sedan skicka tillbaka signalen till de interna slutstegen...
Man kanske till o med kan bygga om den så att man kan separera för o slutseg helt. Då kan man tex, köra aktiv delning till frontarna med hjälp av fyra slutsteg o resterande steg till center o bakkanalerna