HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 small is beauti/ful ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/12/01 :  04:21:55  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
quote:
Det är det som kallas toe-in.


Besserwisser-varning: Tror det är det som kallas camber
Go to Top of Page

Jan I
Member

448 Posts

Posted - 2007/12/01 :  10:12:04  Show Profile Send Jan I a Private Message  Reply
Hei
Denne forsterkeren har/har hatt flere navn. Mini huston var vel et av dem. Audo Space og et par til fanns vel også.
Når det gjelder Rørene så er jeg enig i at det burde fotograferes når alt sto helt beint, men når en har det bråttom så...
Har kjøpt denne forsterkeren brukt så posten må nok ta skylden for denne skjevheten.
to av soklene var skjeve og benene på de fleste andre rørene også.
Når det gjelder lydkvalitet så må jeg bare si at det sto originalt noen sovtek EL84 på denne, men disse er skiftet med noen phillips NOS miniwatt EL84 X4
og JJ ECC803S 12AX7 x 2stk
Har kjøpt denne brukt og fikk også med de originale sovtek rørene.
Er også blitt tilbudt to stk Telefunken 12AX7 ribbed plate grey som skal spille meget bra, men er usikker på om jeg skal kjøpe disse også
Kan ta med noen erfaringer m.h.t. lyd som jeg skrev i et annet forum:

Det er klart at det er lyden som teller, men denne forsterkeren har jeg mest kjøpt for designet.
Selv elsker jeg dette "glorete" designet, og den lyder faktisk ikke helt gale heller. ( har ikke prøvd de originale sovtekrørene ennå) Dette er jo ikke high end, og det hadde jeg ikke ventet til prisen heller.
MEN den har en flott mellomtone og går faktisk ganske dypt med ganske bra "pondus"
Savner litt oppløsning og utklinging i toppen, men vurderer andre rør så...

PS: til prisen så er denne forsterkeren meget god.

Mvh Jan I

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61202
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/12/02 :  10:34:14  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
JJ ECC803S
Ett bra val.


quote:
Savner litt oppløsning og utklinging i toppen, men vurderer andre rør så...
Det kanske finns andra saker som går att förbättra. Om du visar hur den ser ut invändigt kan du säkert få tips om diverse moddar.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000