QRS har, som jag upplever det, varmare mellanregister och inte så stressig diskant. Revel hade kanske lite mera krut i basen men qrs är inte långt efter. Det var något kallt över Revelljudet och det blev lite oroligt i mina öron då jag spelade vinyl. Inga avgrundsskillnader men....
Jaha så det är du C-H!! Tackar för mailet idag. Jag har suttit i förhandling idag med kommundirektör/oppositionsråd/socialchef mellan 08.30-17.00 för att sedan undervisa ett gäng konfirmander. Hemma 22.00 då jag fick besök, så...trött... så klart vi skall lyssna vi hörs på telefon om dag. Ljudet är kanon och High-Fidelitys test var också trevlig läsning. Försökte kopiera slutsatsen och lägga in här men det gick ej, kan du?
Nej tyvärr. Det inskannade testet från High Fidelity nr6-00 ligger som ett PDF dokument, för mig oredigerbart...
Kan väl bara nämna för intresserade att Peter Westberg som skrev testen ansåg att högtalaren trots sin prislapp (70.000:-) var mycket prisvärd och snarare tävlar med "internationella prestigekonstruktioner på fel sida om 100.000:- strecket"