HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audionet ute med kameran, då kan det bli vinyl!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/09/27 :  11:59:06  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Vad skiljer ljudmässigt mellan Revel och QRS? Båda är bra, smaken är väl olika.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/09/27 :  16:28:40  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
QRS har, som jag upplever det, varmare mellanregister och inte så stressig diskant. Revel hade kanske lite mera krut i basen men qrs är inte långt efter. Det var något kallt över Revelljudet och det blev lite oroligt i mina öron då jag spelade vinyl. Inga avgrundsskillnader men....
Go to Top of Page

Brama
Starting Member

12 Posts

Posted - 2008/09/27 :  16:31:49  Show Profile Send Brama a Private Message  Reply
Qrs är mer musikvänliga inte upplöst på jobbigt sätt. Bägge är bra hötalare!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/09/27 :  16:32:48  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Jovisst är bägge bra högtalare!
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2008/09/27 :  17:28:57  Show Profile Send Jonne a Private Message  Reply
Mkt trevliga högtalare dom där Qrs
Som vanligt hemma hos iroise bjuds man på en musikupplevelse utöver det vanliga.

Snyggt och välljudande
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2008/10/07 :  22:49:35  Show Profile Send chg a Private Message  Reply
Nostalgiskt att se sina gamla högtalare...kul att du är nöjd med köpet.
Ser fram emot en provlyssning Iroise...

Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2008/10/07 :  23:15:09  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Jaha så det är du C-H!! Tackar för mailet idag. Jag har suttit i förhandling idag med kommundirektör/oppositionsråd/socialchef mellan 08.30-17.00 för att sedan undervisa ett gäng konfirmander. Hemma 22.00 då jag fick besök, så...trött... så klart vi skall lyssna vi hörs på telefon om dag. Ljudet är kanon och High-Fidelitys test var också trevlig läsning. Försökte kopiera slutsatsen och lägga in här men det gick ej, kan du?
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2008/10/08 :  00:26:09  Show Profile Send chg a Private Message  Reply
Nej tyvärr.
Det inskannade testet från High Fidelity nr6-00 ligger som ett PDF dokument, för mig oredigerbart...

Kan väl bara nämna för intresserade att Peter Westberg som skrev testen ansåg att högtalaren trots sin prislapp (70.000:-) var mycket prisvärd och snarare tävlar med "internationella prestigekonstruktioner på fel sida om 100.000:- strecket"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000