Två förlorade audiofiler sammanstrålar knappast utan att det läggs in någon form av testsituation och så blev det även denna kväll. Kimber högtalarkablage i tre varianter: 8AG singelwire med jumpers, Select KS-3038 singelwire med jumpers samt Biwire med Select i toppen och 8AG i botten.
Kablar ur samma skola gav mest likheter men det fanns även skillnader. Mest påtagligt var att ljudbilden lyfte uppåt och bakåt med Select. Större rymd helt enkelt.
Vi förväntade oss att ännu mer silver skulle ge ännu bättre ljud. Där tog vi fel och biwirevarianten lät inte dåligt men absolut inte bäst. Finliret liksom försvann...
nu när ni pratar pathos... är det någon som vet om de säljs i sverige ? är nämnligen ganska sugen på en: Pathos Logos stärkare, har för mig att jag har hör något pris om ca 30000 danska kronor, kan det stämma
I sverige är det förnuvarande HIFI stället i gbg som ska ha hand om Pathos. Jag vet inte helt hundra att Hifi stället fortfarande har distributionen här i sverige!? Bästa sättet är väl att ringa och fråga. Gissa vilket kabel märke som pathos använder sedan ett par år tillbaka på mässor i sina anläggningar.
s.m.f: Ser ut som Q-dampers och dessa funkar ypperligt. Märkte skillnad till det sämre när jag tog bort dom. Jämfört med BDR puckar så är dom betydligt billigare! En rekomendation om det kliar i plånboken. // Peder B [:)
BDR känns som en fortsättning på Q-Dampers. Det drar åt samma håll så att säga. Började själv med Q-dampers och provade sedan BDR Pucks. Det stora lyftet är från ingenting till Q-Dampers. Vill man sedan gå vidare, kan enkla eller dubbla Pucks vara en fortsättning. Det beror helt enkelt på vad man är ute efter. Ett renare (och slankare) ljud blev det i bägge fallen på ett gungande och medsjungande trägolv...[^