HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Advantage Thor
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2008/01/19 :  18:30:17  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Var hemma hos en kompis tidigare o lyssna på hans Thor.
Setup: Hfls-1 o en Advance Acoustic MCD-203 MKII
Kan bara konstatera att vanlig rca gav ett ruskigt hårdare o vassare ljud än balanserat från ovanstående CD spelare.
I övrigt måste jag nog säga att det var ett väldigt öppet o mjukt ljud från denna kombination via balanserat.
Kraft fanns så det räckte till i denna stärkare.
Ska bli kul o sätta upp denna stärkare mot lite andra prylar o se hur bra den är.
Har ej kunnat lyssna på mina egna greijer på snart ett år pga husköp o musikrummet ej är första prioritet.
Men så här långt så känns det som ett bra köp till övrig utrustning
Tack ska du ha Jonas för Laphroaigen o Guiness:en :=)
Nästa ggn vi lyssnar så hoppas jag det blir hos mig i mitt musik rum o matchar min budget anläggning mot din.

MadFinn

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2008/01/19 :  23:33:02  Show Profile Send Twilighter a Private Message  Reply
Är det cdns bättre egenskaper balanserat som märktes eller thorens sämre egenskaper obalanserat som visades?

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2008/01/20 :  07:03:59  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Mycket svårt o säga
Måste nog fram ett par cdspelare till o köra samma test o se vad som ger vad så att säga
Vi märkte oxå att hans högtalar placering inte var optimal nu när han bytte stärkeri
Ska bli kul o åka förbi han o lyssna igen när hav väl hittat rätt plats för högtalarna

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2008/01/20 :  09:40:13  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Nåt borde vara väldigt felkonstruerat om det är SÅ stor skillnad.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Fluffy
Member

166 Posts

Posted - 2008/01/20 :  21:48:35  Show Profile Send Fluffy a Private Message  Reply
Tro f-n det blir trevligt med Laphroaig och Guiness! När jag testade Thor för ett par år sedan upplevde jag den väl inte så "för ljus" trots RCA, så jag skulle kunna tro att felet ligger i CD:n, även om Bladelius själv förespråkar balanserad drift.

---

Edited by - Fluffy on 2008/01/20 21:49:06
Go to Top of Page

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2008/01/21 :  00:22:51  Show Profile Send Twilighter a Private Message  Reply
Upplevde själv en förbättring mellan gondul M och balder med en sketen balanserad mikrofonkabel från musikbörsen, än med rca och då fina eichmann express 6r2 med silverbulletplugs

den anser jag vara rätt okej som obalanserad kabel ( på den tiden ja hade obalanserad elektronik)

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2008/01/21 :  08:07:02  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

Jag misstänker att man inte hade samma sort och kvalitet på signalkablarna vid byte?

mvh

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/01/21 :  08:37:12  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Hej.

Ville bara säga att du kan med gott hjärta tipsa din vän om han har lust att byta sina rör i AA:n till ECC83 Telefunken rör för ett fantastiskt lyft i alla register.

Prata med Roland på Tangotubes så får han kanontrevlig hjälp med uppmätning o matchning.

Underbar manik den där AA spelaren!!

MvH

Danielh
Go to Top of Page

MadFinn
Member

87 Posts

Posted - 2008/01/22 :  12:39:14  Show Profile Send MadFinn a Private Message  Reply
Jepp RCA kablarna som användes vid vårt lyssnande i lördagsa var nog inte dom bästa
Klart sämre kvalitet än XLR kabeln.
I söndags så var det en annan snubbe hemma hos Jonas o han hade med sig en RCA kabel av bättre kvalitet MEN skillnaden fanns fortfarande fast enl Jonas bedömning ej lika markant som tidigare.
Sen hade denna killen med sig högtalarkablar o då hände det visst greijer samt att dom jobbade lite med högtalar placeringen
Enl polaren så blev det riktigt bra nu
Ska se om jag inte hinner åka förbi han snart o lyssna lite igen

MadFinn (Tänk vad mycket enklare livet vore om man vore tondöv :=) )
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000