Hej pak! Jag är mycket nöjd med hur dcs kombon presterar. När jag sålde Audio Aeron så skaffade jag först Delius Da:n. Först tyckte jag enbart att det lät tråkigt och kontrollerat med den nya Da:n men jag märkte några fördelar. Basen var mycket fastare och med mer pondus samt att dynamiken verkade bättre än med AA:n. Dock lät det mycket mer hopkrympt och livlöst jämfört med AA. Jag investerade sedan i en Purcell uppsamplare och då kom det stora ljudpanoramat tillbaka. Dock inte på samma sätt som AA. Dcs kombon spelar med mera kontroll med ljudbilden längre bak och med en mer naturlig presentation. Jag flyttade bak högtalarna till en position som tidigare ej hade fungerat med AA. Det tog tid att vänja sig med den nya ljudbilden som dcs ger jämfört med AA men idag tycker jag att det låter bättre än det gjorde innan. AA lade ett litet extra skimmer över ljudet som var mycket tilltalande. Den verkade också framhäva mikrodetaljer i ljudbilden. Med dcs finns dessa detaljer men det känns som de har mera rätt proportioner nu. Jag upplever en större skillnad mellan olika inspelningar nu. Du är välkommen att komma och lyssna när du har möjlighet, det vore jätteintressant att höra hur du upplever det.