HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Allmänn bildtråd, Stockholm HiFimässan 2008
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2008/02/09 :  10:03:19  Show Profile Send molsson a Private Message  Reply
Gött att man jobbar i tornet, och har fri parkering. :)

No hay banda!!
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2008/02/09 :  11:37:58  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Mer om Muon!



It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/02/09 :  12:07:14  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det kommer mer sedan.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/02/09 :  18:50:00  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Första dagen avklarad
En hel del spännande saker att titta på.
På det hela taget så går det rätt fort att titta igenom det mesta.

Men man har säkert missat en hel del så det får man ta i morgon

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2008/02/09 :  20:33:23  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Är ni inte hemma inu?
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2008/02/09 :  20:48:48  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Japp, hemma (hmm, hos föräldrar) sen ca. 10 minuter. Kul tillställning men som alltid med mässor (i mitt fall) blir det lätt lite mycket och det är alltid lite väl stökigt. Roligaste att se och höra var Kef Muon. Inte vet jag om det var värt 1,2 miljoner men kul likväl att se i riktiga livet. Harbeth lämnade lite habegär, mest kanske pga den otroliga Hansson&Carlsson låt som spelades när jag och PAC tittade in.
Roligast av allt var att äntligen träffa PAC IRL. Efter ca tre års PMande och telefonkonversation var det dags att träffa mannen ansikte mot ansikte. (Jörgen_G, du var trevlig du med)

Ooops, bildtråd detta, ursäkta OT, my bad.
Go to Top of Page

gcs
Member

5272 Posts

Posted - 2008/02/09 :  21:52:28  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag var också där idag och jag gillade Kef Muon även om den var något för stor i mitt hem. Sedan gillade jag faktiskt Klipsch nya högtalare fast lyssningsrummet var dåligt. Jag tror att den kan låta bra, t.ex hemma hos mig. Men dom var ju fanérade med något som jag inte skulle vilja ha här hemma. Tyvärr missade jag nog TAD´en, det var synd för dom hade nog varit roligt att höra. Många skivor fanns det också att köpa å jag åkte dit med 1000 spänn och väl där så tyckte jag att det skulle vara roligt med någon liten skiva. Resultatet blev att jag och kom hem med några få kronor i börsen.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/09 :  22:42:35  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag var också med, men av nån underlig anledning så "hann" jag inte morsa på alla på fikat, men det går fler tåg. Största behållningen idag är att träffa trevliga likasinnande och får prata lite prylar. Grejerna som ställs ut är ju liksom bara en fond till detta. Nu är ju detta en bildtråd och i frånvaro av systemkamerabilder så får ni hålla tillgodo med mina.

Vi börjar väl med dagens största horn..



...f'låt torn ska det ju vara. Platsen för mässans halvdel är bottenvåningen av Kista Science Tower som numer dominerar Kista skyline. Själva tornet är triangelformat och det måste ha inspirerat Marten Design när de gjorde dessa läckerbitar.





Tvåvägare med en port i botten. Trevligt ljud med bra bas, trots att de inte kan vara på speciellt många liter.


gcs nämnde träslag på Klipscharna, så här såg det ut..



Med tre stycken avgasrör...och diskanten....



Hela setupen, krafset i mitten är Hegel-grjer











- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2008/02/09 :  22:46:07  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
Muon var det...



Ser nästan häftigare ut på bild än i verkligheten.

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/09 :  22:52:59  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Det var en riktigt najs bild det ! Muonerna lät trevligt de också, bra punch och detaljering, de hade ju lite rum att spela i. Dock blev ju de tekniska förklaringarna på "Metro-nivå". Särskilt de där aktiverade kolkorvarna som lurade elementen att tro att lådan var större.....

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/09 :  22:55:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
En annan omtalad pryl...som med tanke på allt som sagts borde kanske ha haft bättre förutsättningar än vad den fick.



Här stoppas det in Rolling Stones..




- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Quadophile
Member

199 Posts

Posted - 2008/02/09 :  22:59:41  Show Profile Send Quadophile a Private Message  Reply
quote:
Det var en riktigt najs bild det !

Åhh. Tackar

På tal om najs - en bild från nostalgimontern:

Mässans mysigaste ljud?

Bra ljud är bättre än dåligt.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/09 :  23:14:45  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Den här var också häftig i samma monter....


En Ultraphon med dubbla armar...



Notera att skivan är helt rätta takter för en annan medlem som var på plats






Vi fick dessutom höra på den även om det behövdes lite draghjälp för att den skulle hålla farten. Tobbe_L gillar också soundet.






- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2008/02/09 :  23:18:38  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Gött med bilder! =) Keep 'em coming!

Snoogens
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/02/09 :  23:42:49  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Ser ut att varit trevligt i Stockholmia...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2008/02/10 :  11:49:35  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Perfekt att sitta i soffan hemma i skåne och ändå få vara med på ett hörn, tack till alla som bidrar

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2008/02/10 :  12:45:52  Show Profile Send Cyrus a Private Message  Reply
Oförstående sambo bytes mot TAD + Audionetanläggningen, eventuellt kan 2 barn ingå

WOW, vad bra det lät

Blev t.o.m. tårögd en gång.
Realism, you bet.

Marten och Larsen lät också bra. Pip imponerar igen, mycket ljud ur dom små burkarna (enligt mina öron)

Cyrus
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/10 :  12:48:35  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Då bränner vi väl av några till då, innan söndagsgästerna börjar posta...

Rauna hade ett av det större rummen med Bo Hansson himself närvarande. I ena hörden spelade Cheverex-hornen som även var med på DIY-träffen i GBG i våras. På andra sidan stod dessa



Tyvärr hade den ena ett transportskadat element som tydligen är vibrationskänsligt



Nu vet man var man har mejseln...


Längs långsidan fanns ett antal element, bland annat detta med en intressant spider.












- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/10 :  12:55:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
TAD var det ja...kö för att komma in, dvs. stå och vänta 15.20 minuter bara för att upptäcka att Ultimate placerat klister på stolarna för de som satt där, de satt kvar. Vi flytt int'!

Antingen berodde det på bra ljud eller att folk passade på att sova i mysbelysningen. Massiva pjäser var det alla fall.




och en läcker stapel med elektronik



Hela setupen från min hörnplacering, som gällde om man ej ville häcka vid dörren.









- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2008/02/10 12:56:16
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/02/10 :  13:03:18  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Utanför rummet så hade Transient design fått ett hörn. Där spelade bl.a. på denna läckra pjäs.




Och dessa stativare på 50kg i aluminium. Notera väskan bakom som är "kartongen" de levereras i.




Här rockades det på bra med lite drag och inte bara den trista hissmusiken som dominerade övriga rum. Måste säga att de fanns mycket bas i dem särskilt med tanke på det stooora utrymmet de spelade i.





Sedan fanns det också nåt för frun...




eller nåt annat klatchigt..


















- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/02/10 :  14:06:07  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Trevligt med lite bilder. Var för lat att åka till kista själv, 20min med blå linjen pallar jag inte med en helg

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/10 :  16:25:41  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Var det ingen som besökte mässan med tanke på det skrala utbudet av bilder???

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/02/10 :  17:33:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Pac lär ha en hel hög, Micke med

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2008/02/10 :  17:39:26  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
In med dom!!!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Rickard.v
Member

195 Posts

Posted - 2008/02/10 :  17:49:28  Show Profile  Visit Rickard.v's Homepage Send Rickard.v a Private Message  Reply
OJ vilken besvikelse mässan var, klart sämsta hittils. Titta på stereo kan man göra på nätet. Och på 2 ställen inte 2 våningar.

Denon Dali Supra.
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000