HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 JonasY's student-hifi (Uppdaterad maj '10)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2008/04/24 :  15:30:58  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Halloj,

Kan börja med en kort presentation. Kommer ursprungligen från Uppsala men bor för närvarande i Lund där jag pluggar första året till civ. ing. i industriell ekonomi. Intresset för hifi skyller jag på farsan som har en rätt schysst anläggning och som har bombarderat en med hög musik under hela uppväxten

Min anläggning består as of 27 april 2008 av:

* Macbook kopplad trådlöst till en Aiport Express
* Harmony Design DA9 (tidig årgång)
* Antique Sound Lab MGL OTL 32 DT (förförstärkare/hörlursdito)
* Acoustic Reality EAR 202
* Quad 12L som står på ett par sandfyllda Atacama Nexus 7 med SD-fötter mellan sig
* Kablar från Nordic Concept, QED och Elfa (). Föförstärkaren står på ett par Solidtech Isoclear och allting är inkopplat via en Supra grendosa.
* Beyerdynamic DT880 för senlyssning

Teaser:



Kan säga som så att min anläggning spänner från väldigt modern teknik till föregångaren till transistorn, som ni kan se ovan. Fler bilder kommer! Poäng till den som kan lista ut vad det är för pryl på bild ...

Kan meddela att rör har en väldigt hög imponator effekt bland kompisar. "Vaaad är det där??"

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP

Edited by - JonasY on 2010/05/15 13:38:52

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/04/24 :  15:35:13  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Tja...det ser ju ut som en rör-förstärkare...
Vill ha mer bilder.