HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 AÖ möte hos Andren
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/08 :  23:13:46  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
AÖ hade samling hemma hos Andren som stötte på ett problem när ett slutsteg rök en vecka innan mötet skulle bli av

men det finns vänliga själar som hjälper till så det såg ut så här när jag klev in genom dörren.





Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/08 :  23:16:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det är Rovis och PetterPersson som är i full gång med att bygga en adapter mellan en 80 tals högtalarkontakt och lödda bananer



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/08 :  23:43:08  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Massa verktyg bara för det?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2008/06/09 :  08:27:58  Show Profile Send CarlssonH a Private Message  Reply
Fin gammal Marantz, klart den måste fixas.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2008/06/09 :  09:53:25  Show Profile Send rovis a Private Message  Reply
Vi använde bara skruvmejsel, tång och hushållstejp. :)
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/09 :  15:19:03  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Goda krafter lyckades producera något som man kan katagoricera som quick&dirty men det funkade och det är ju det enda vi brydde oss om.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2008/06/09 :  18:40:49  Show Profile Send UnBeliever a Private Message  Reply
Fina högtalare!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/06/09 :  20:04:04  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Petter i högform ser jag

Mer bilder

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/09 :  20:16:12  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Ja,bilder bilder bilder.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/06/09 :  20:52:06  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jo nog var det högform alltid....vår värd hade ju börjat tidigt i veckan genom att bränna slutsteg, senare hörde av han av sig ...
- ehum, jo Petter sade att du hade ett aktivt filter...kan du ta med det? Mitt har inte kommit ännu...
- Jovisst, tyckte jag, men jag har inga bra XLR --> RCA så det behövs.
- Lugnt, försäkrade Andrén. Petter ordnar det....

I lördags förmiddag...ring!!!!
- Jo, hej, det är Andrén...ehum, de där kablarna verkar ha fastnat i Hoforsorientexpressen...
- Ska se vad jag kan ordna, sade jag..
Senare blev 08-expressen lite försenad så jag blev inte förvånad över att finna en moddad Marre på golvet.

I sinom tid får väl ni se vad det blev ytterligare...

Men vad gör ztenlund måntro...?




- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2008/06/09 20:54:50
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/09 :  20:53:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det här är syndaren dvs monoblocket som inte tålde en kortsluten högtalarkabel



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:18:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Typiska diffussorer i ett Hifi hem



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:26:43  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Ser mer ut som absorbenter.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:33:11  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
På golvet vännen, på golvet

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:34:51  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi tar en bild på den fina högtalarna också.



Andren kan du fylla på med lite fakta om dom?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:54:12  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
quote:
På golvet vännen, på golvet


Hmmmmmm

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2008/06/09 :  21:57:09  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
quote:
På golvet vännen, på golvet


Ok då,jag ger mig.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/06/09 :  22:32:26  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Concert 8?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2008/06/09 :  22:45:35  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Ja.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2008/06/10 :  12:49:58  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Stämmer bra. Det är ett par Jamo Concert 8.
Inhandlades för 3-4 år sedan, som en av de första delarna i mitt system.
Sitter nöjd än idag med dem =) så man får väl kategorisera det som ett bra köp =)

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/10 :  13:35:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Baksidan på den samma såg ut så här under dagen.




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2008/06/10 :  13:54:41  Show Profile Send Andrén a Private Message  Reply
Åtminstone tillfälligtvis ;)

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2008/06/10 :  17:55:40  Show Profile Send rovis a Private Message  Reply
Man ska kanske säga något om ljudet? Det lät bra! Brett och fint panorama, rätt så välupplöst med en mäktig botten. Basen skruvades upp och ner under dagen, under en period till direkt vansinniga nivåer som kom inredningen att vandra och hela våningen att skaka, och resten av tiden fortfarande ganska överväldigande.

Marantzen hängde med till förvånansvärt höga nivåer, efter att delningen mellan stativare och horn förskjutits en smula med hjälp av bastonkontrollen.... Men givetvis hade det stora slutsteget, som tog över senare på dagen, bättre kontroll när volymen steg mot det besvärande höga.

Edited by - rovis on 2008/06/10 17:55:57
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/10 :  22:54:35  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Marantz har vi här på bild. Den var ganska effektsvag så att belysningen blinkade när man spelade högt.



2000 tal möter 80 tal



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/06/10 :  23:00:28  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Marren spelade fint och bra, klart njutbart och fin upplösning på lite glesare vokala stycken. Den visade att gammal inte behöver vara dåligt, men och jag skall vara lite kritisk så tyckte jag det fanns en viss hårdhet i övre mellregisteret, eller var det kanske dist. Rammstein var ju inte perfekt match för Marren.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2008/06/10 :  23:37:54  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Så var det ju det där med basen. Kan ni se den?



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000