Mycket fint bygge Pelle! Välkommen i banddiskantklubben då . Listiga bandkontakter må jag säga, jag har problem med mina kontakter så ditt koncept skall nog provas här hemma.
Lite petiteser över mätningen. Har du någon bas i med i mätningen? Dom spelar definitivt inte ner till dom 100hz som mätningen antyder och även om du har använt en del smoothing i mätningen så förklarar det inte utsträckningen nedåt i frekvens.
quote:Lite petiteser över mätningen. Har du någon bas i med i mätningen? Dom spelar definitivt inte ner till dom 100hz som mätningen antyder och även om du har använt en del smoothing i mätningen så förklarar det inte utsträckningen nedåt i frekvens.
Jag noterade detta också. Men miljöskadad som man är tänkte jag inte så mycket på det pga att alla högtalare får konstiga resultat i basen när man mäter i vanliga rum en bit från elementet.
Frågan är då om det bara är bandet i ett litet rum eller om det är ett komplett system.
Det är hela systemet som spelar, hela systemet som i bas + band på vänster sida mätt från lyssningsposition. Har faktiskt inte provmätt bara banden då jag inte finner det speciellt intressant eftersom jag har dåliga möjligheter att mäta annat än just bara frekvensgången (såsom dist- och vattenfallsmätningar).