HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/01/09 :  00:55:33  Show Profile Send huzze a Private Message
På fråga C så vågar vi inte chansa...
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/16 :  12:29:52  Show Profile Send byZan a Private Message
Vill inte att min tråd ska bli en kabeltråd men vill samtidigt delge er mina erfarenheter. Så här kommer en reviderad uppfattning om Furutech kabeln inkopplad i alla enheter.

Nu har jag lyssnat ett tag och måste erkänna att man ibland är lite för ivrig att delge de förändringar man hör efter en alldeles för kort lyssnings period. Så ni får revidera era slutsatser efter mina tidgare uttalanden om strömkablar.

När det gäller kablarna inkopplade till monoblock, cd-spelare och försteg så skulle jag med facit i handen bara köpt en kabel till försteget, det hade räckt för att jag skulle varit helt nöjd.

Kommer att pröva kablarna till grendosa och vidare till riaa så småningom, får se vad det resultatet blir.
Sen kommer jag att ta ut kablarna till fritidshuset för att se om det kan bli en förbättring där.

Det blir inte bättre bara för att det låter annorlunda
har jag sett skrivet någonstans på forumet och jag håller med till 100%.

Nu ska jag bara lyssna på musik och fullkomligt skita i att lyssna efter en massa annat som tar bort fokus på vad som artisten vill förmedla.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2010/01/16 :  12:50:14  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Det blir inte bättre bara för att det låter annorlunda har jag sett skrivet någonstans på forumet och jag håller med till 100%

Känner igen det från något jag har skrivit, men jag skrev nog snarare att annorlunda inte behöver bli bättre, det är lätt att dra förhastade slutsatser i tron att dyrare som låter annorlunda per automatik är objektivt bättre, nyttigt såna här ggr kan vara att testa både blint och öppet, för att få en nyktrare syn på det hela.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/01/16 :  14:45:31  Show Profile Send huzze a Private Message
Ajdå, det låter ju nedslående. Men du kan ju ha dem på annat håll som sagt... Låt nu kablarna vara ett tag innan du gör något och njut vidare av din fina rigg.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/01/16 :  15:09:50  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Ajdå, det låter ju nedslående.

Inte alls, jag är glad att jag testat och att en kabel var positiv för anläggningen. Men en dyrköpt erfarenhet om kablarna inte kommer att göra nytta ute i fritidshuset, så ha inte för bråttom med att köpa kabel och bedöm inte för snabbt lyssnings intrycken, är två av mina råd.

Edit: lagt till lite text.

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/01/23 22:30:42
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/02 :  22:04:55  Show Profile Send byZan a Private Message
Har ni sett Goldfinger under lupp någon gång?

Här kommer ett par bilder som kanske kan vara intressanta?

Först en bild från långt håll.

Sedan kryper vi lite närmare.

Sen så närma det gick.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/02/02 :  22:24:58  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
COOOLT

USB-mikroskop eller??

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/02 :  22:35:11  Show Profile Send byZan a Private Message
Japp, ganska häftigt att få se en nål i sådan förstoring.
Mirre på Veteran Hifi var här och tog bilderna. Han ville se skillnaderna mot andra nålar han tidigare tagit bilder utav. Sen så justera in pu,n efter Clearaudios rekommendationer. Vet inte om det kan bli bättre än det är nu, isf så är det nog inte hörbart?

Men bilden på nålen innan den var rengjord var ingen munter syn, trodde att jag verkligen hade den rengjord eftersom jag alltid penslar på lite rengöringsvätska innan lyssning. Får bli en skärpning där!

Edit: text är tillagt och redigerad (syftningsfel)

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/02/20 10:58:09
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/02 :  23:09:46  Show Profile Send huzze a Private Message
Ja det var läckra bilder. Du kör inte med kolfiberborste eller nån såndär vibratorhistoria?

EDIT: Snavfel

Edited by - huzze on 2010/02/02 23:10:25
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/06 :  10:01:20  Show Profile Send byZan a Private Message
Tror att jag spelat skivor som inte gått ett par varv i skivtvätten först. Här ska det bli en skärpning och då tror jag att jag inte behöver fler tillbehör

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2010/02/08 :  08:34:50  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Läckert !

Din spelare är som en erotiskdröm.....:)

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/08 :  16:45:53  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Läckert !

Din spelare är som en erotiskdröm.....:)

Tack

Då drömmer du häftiga drömmar

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/02/08 17:46:16
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/02/20 :  11:37:39  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är måttet rågat

Jag har blivit förslappad, jag har nästan bara lyssnat på Spotify de senaste veckorna Fy på mig Jag som gillar vinyl.

Men idag så åkte det fram ett par vinylskivor som först fick gå ett par varv på skivtvätten. Sedan placerade jag mig i fåtöljen, lutade mig tillbaka, slöt ögonen och.....

Efter den stunden (ca 2 tim) fick jag lust att gå ut på nätet och beställa fler skivor...

Fast Spotify är roligt, men inte lika välljudande

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/02/20 :  12:37:29  Show Profile Send huzze a Private Message
Därför vägrar jag Spott-i-FY!!!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/04/04 :  12:30:43  Show Profile Send byZan a Private Message
Ja vad hände?

Åkte ut till sommarstugan en fin vårdag tillsammans med en av sönerna, vi skulle bara titta till stugan efter den gångna vintern.

Efter en stund så besegrades snövallen och vi kunde komma in i huset.
Efter en timme eller om det blev två så hade vi både fixat det som skulle göras, ätit medhavd lunch och lyssnat på anläggningen.
F*n va bra den lät, just det, va bra den lät.....

Vad händer

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/04/04 12:36:37
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/04/04 :  12:46:31  Show Profile Send huzze a Private Message
Jag gissar att du blivit bestulen på anläggningen. Förmodligen av sonen. Så går det när det låter för bra och ByZan kanske hittat någon uppgraderingsmöjlighet?
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/04/04 :  12:51:03  Show Profile Send byZan a Private Message
Nä, jag struntar nog att ha musik i stugan......

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/04/04 :  12:57:52  Show Profile Send huzze a Private Message

EDIT: Den går jag inte på! Snokarna ligger ju kvar.

Edited by - huzze on 2010/04/04 13:02:00
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/04/04 :  13:31:24  Show Profile Send byZan a Private Message
Dom är till försäljning

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2010/04/04 :  14:23:25  Show Profile Send huzze a Private Message
Då är teorin att du flyttar till landet permanent och tar med dig storstereon...
Go to Top of Page

malbo
Starting Member

5 Posts

Posted - 2010/04/04 :  20:46:51  Show Profile Send malbo a Private Message
Får tacka för en mycket intressant/inspirerande tråd!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/04/04 :  20:58:07  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Då är teorin att du flyttar till landet permanent och tar med dig storstereon...

Nä jag är inte riktigt där än
quote:
Får tacka för en mycket intressant/inspirerande tråd!

malbo - tack så mycket

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/04/25 :  13:04:34  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Tack igen ByZan för en spännande tråd, blev tvungen att plöja igenom det hela ytterligare en gång

Och frågan kvarstår ju faktiskt, vad händer på landet?

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/04/26 :  16:28:50  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Tack igen ByZan för en spännande tråd, blev tvungen att plöja igenom det hela ytterligare en gång

Kul att du gillar tråden
quote:
Och frågan kvarstår ju faktiskt, vad händer på landet?

Ja, vad händer där?
Ingenting!!!!!!
Jag håller just nu på med bygglovshandlingarna och offertförfrågningar. När bygget kommer igång har jag ingen aning om, men återkommer med besked i frågan. När det gäller hifi så vet jag inte heller mer än att det snurrar i knoppen om hur/vad jag ska göra.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/05/02 :  09:35:08  Show Profile Send byZan a Private Message
Avslag på del av bygglovet

Min fru tyckte att ett dedikerat ljudrum inte alls var en bra lösning och jag kan förstå henne, eftersom jag också tänkte ta det rummet som hade den bästa utsikten
Så nu får jag tänka om och försöka tänka ut vad som skulle kunna passa både ljud- och storleksmässigt. Jag kommer iaf försöka att få det att låta ännu bättre än tidigare och då tänker jag främst på att försöka förbättra akustiken. Ja, jo, jag måste ju titta efter nya prylar också, eftersom mina tidigare prylar hamnade hos sonen.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000