HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos byZan (är resan slut..................sid 51?)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 51

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/11 :  20:05:49  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag testade det men utan resultat den gången, men jag är inte heller färdig med mitt testande, så vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/14 :  10:57:16  Show Profile Send byZan a Private Message
Inledningen av del 4 gjordes på samma sätt som tidigare, vågar inte ändra på förfaringssättet

Detta är resultatet vid direkt inkoppling och efter ca 2 timmars lyssning per inkoppling.

16. En jordkabel (RG 45 kontakt i ena änden) kopplades in i routern via Olympus - ingen skillnad.

17. Receivus kopplades sedan in och lades på försteg - ingen skillnad.

18. Receivus kopplades sedan in och lades på dac - ingen skillnad.

Nästa steg (förmodligen i morgon) är att låta allt sitta i och sedan koppla ur kabel för kabel för att höra om det då är något man tycker har förändrats. Om det är rätt väg att gå för en rättvis bedömning vet jag inte men det är så jag tänkt iaf. Så det får bli den 6.e och sista delen här hemma, tycker att jag då gjort vad som krävs för att kunna ge feedback på denna test.

Efter det kommer en del 7, men då är det i stugan och det i sken och värmestrålning från braskaminen.

/byZan

Så som jag skrivit har jag testat, en del i taget och nu med allt inkopplat samtidigt. Idag ska jag koppla ur del för del för att höra om det förändras på något sätt. Jag tror inte det!? men det ska iaf prövas.

Jag tänker så här:

- Inspelningstiden bör vara tillräcklig efter så lång tid
- Jag kan ju trots allt ha kunnat missa att upptäcka någon förändring i ljudet
- Jag vill verkligen göra testen efter bästa förmåga och så seriös jag kan
- Min redogörelse ska också vara så fullständig och så väl beskriven så som jag mäktar med
- Kanske Sveriges seriösaste test, hahaha!!!

Jag har inte heller kopplat fel, för detta har jag stämt av med PO. PO som för övrigt har varit mycket hjälpsam och haft hög servicegrad under testet. Han är konfunderad över de hittills uteblivna effekterna men också så öppen med att förklara för mig att alla får inte effekt och då tycker han också att det är bättre att lägga pengarna på annat, inget konstigt alls i hans eller min värld. Gillar den ärliga och uppriktiga dialogen jag haft med PO under dessa veckor, grymt uppskattat från min sida
Men jag tror också att intresset för hur testen ute i stugan ska utvecklas är stor både hos honom och mig och kanske någon annan också? Men det dröjer nu en vecka eller så med resultat från den, det finns lite annat som pockar på också säger hon, vårkänslor, trädgård, båt, o s v

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/14 10:58:12
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/14 :  20:22:44  Show Profile Send byZan a Private Message
Så var dagens övning (del 5) slutförd och redogörelsen för denna kommer här.

Efter lite funderade så kom jag fram att jag skulle göra lite annorlunda mot tidigare tänk. Jag kopplar ur alla Entreq's produkter på en och samma gång, det borde ju mest effekt?? Sagt och gjort...... och efter lyssning på tre av många för mig välkända låtar så.......

19. Allt bortkopplat - ingen skillnad? Jo, det lät lite annorlunda, som vanligt och inte med den tunna tunna hinna (filt) som hindrade ljudet att flöda fritt.

20. Kopplade ur P10:an och in med alla Entreq grejer igen - ingen skillnad med Entreq i eller ur då.

Slutsatsen borde bli att PS Audio P10 och de Entreq produkter jag har haft hemma för test inte är någon bra kombination och att Entreq då inte gör någon skillnad alls utan P10:an här hemma? Rätta mig gärna om jag tänker fel här.

I samband med att jag plockande ner alla kablar och boxar som senare ska testas i stugan (om jag nu får behålla de?) så kom jag på lite annat som jag inte tänkt på tidigare (faktiskt tips från en vän).

21. Jag har gjorde en grej med Aurender'n som jag aldrig gjort tidigare, jag trodde faktiskt inte att det gick. Jag kopplade in den i P10:an och via en knapp så kunde jag ställa in att den skulle vara på även om P10:an var avstängd, fantastiskt bra! Tidigare har jag alltid stängt av allt som var inkopplat i P10:an via dennes fjärrkontroll men låtit Aurender och slutsteg varit kopplade direkt till vägguttagen för att stått i "stand by", men nu slipper jag det

Efter ytterligare ett tips så fick jag reda på att det finns fler inställningar i P10:an som jag inte utnyttjat. Via en annan knapp kunde jag "avmagnetisera" (clean står det på knappen i det digitala fönstret), sagt och gjort, ställde den på 60 sek och vips så var det också gjort. Så mitt tips är att läsa hela manualerna!

22. Nu lyssnade jag på samma tre låtar och kan utan det minsta tvivel säga att det blev bättre, men vilket av grejerna som gjorde det vet jag inte, men jag tror, utan att veta, att inkopplingen av Aurender'n i P10:an var det som gjorde så att det blev bättre? Nu är det inte långt kvar till den cd-kvalitét jag har.

Så slutsatsen nu är att - inget ont som inte har något gott med sig

Oh shit! Vad skriver han egentligen, hur tänker han ....?

Jag funderade mycket på om jag verkligen skulle skriva om detta? Jag kanske trampar någon på tårna? Jag framstår kanske som ett svin eller något annat som skriver detta och gör det offentligt också? Jag kanske skaffar mig ovänner typ PO eller andra som upplever det helt annorlunda hemma hos sig? Frågorna blev plötsligt många och de kändes till en början besvärande. Men så tänkte jag så som jag tänker - att lyssna är berikande och att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper. och därför så tror jag alla förstår att allt inte passar alla och att det inte måste vara något fel på verken det ena eller det andra, men ni är så luttrade så ni vet ju redan det.

Sagt och gjort!

PS Jag vill genom detta bara förmedla mina intryck av testen, en test som är utförd hemma hos mig, med mina grejer och genom mina öron. DS

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/14 20:25:42
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/16 :  09:23:22  Show Profile Send byZan a Private Message
Inte ens en reflektion, kommentar eller så?

Tråden kanske har gjort sitt på forumet, forumet känns lite avslaget om man inte håller på med DIY.

Nu då? Nu kan jag kanske få fart i tråden igen

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2015/03/16 :  10:06:47  Show Profile Send Snutten a Private Message
Jag kan ge en kommentar men vet inte om du är intresserad, tycker du ska prova signalkablar från Vertere (Pulse R eller "Hand built").
Go to Top of Page

lindome
Member

1055 Posts

Posted - 2015/03/16 :  12:20:20  Show Profile Send lindome a Private Message
Hej byZan!
Jag kan kommentera lite
Förra helgen var plind hemma hos mig och han plockade med lite Entreq för test.

En liten burk Silver Minimus som vi kopplade till en ledig RCA på försteget.
Det blev lite tydligare och kanske även en tystare bakgrund! Klart positivt men inga herrejösses skillnader.
Märkte ingen skillnad på utnivå som vissa andra har gjort.

Sedan kopplades en annan låda in. Kan inte namnet på den men det var fullstorlek och den kopplades till nätlisten.
Här kan jag inte påstå att jag hörde nån skillnad alls. Likadant här med avseende på utnivå/ljudvolym, fortfarande samma!

Jag blev helt klart intresserad av den lilla burken som faktiskt gjorde en skillnad hos mig
Skall se om jag kan prova lite mer under kontrollerade former (läs utan rödtjut)
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/16 :  12:54:09  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Jag kan ge en kommentar men vet inte om du är intresserad, tycker du ska prova signalkablar från Vertere (Pulse R eller "Hand built").

Tack för kommentar

Angående kablar så känner jag att den väg jag har valt får vara bra även om det säkert finns förbättringar att göra den vägen också. Fast testa kan man ju alltid

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/16 :  13:26:44  Show Profile Send byZan a Private Message
Hej själv, allt väl hoppas jag?

Kula att ni testar ni också
Att sedan resultaten kan bli olika är en helt annan sak. Men jag tycker också att det är viktigt att man talar om hur testerna gick och förmedlar resultaten vidare och detta utan att dissa produkten i sig, för den kan ju bevisligen ha effekt i vissa konstellationer.

Vill man nu inte lita på det som skrivs så är det ju bara att testa själv!

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/03/16 :  13:33:57  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
quote:
21. Jag har gjorde en grej med Aurender'n som jag aldrig gjort tidigare, jag trodde faktiskt inte att det gick. Jag kopplade in den i P10:an och via en knapp så kunde jag ställa in att den skulle vara på även om P10:an var avstängd, fantastiskt bra! Tidigare har jag alltid stängt av allt som var inkopplat i P10:an via dennes fjärrkontroll men låtit Aurender och slutsteg varit kopplade direkt till vägguttagen för att stått i "stand by", men nu slipper jag det

Det här får du förklara bättre för en "virrpanna"!

Jag antar att P10 är PS Audio produkten, en spänningsregenerator?
Om den är av, hur i helsike kan en konsument (Din Aurender) vara på?

Men oavsett, grattis till att du hittade mera välljud i befintligt system! (Utan merkostnader!)

Ang. det som lindome skriver, ljudnivå-skillnaden har jag bara upplevt tillsammans med Olympus. Om jag inte är ute o cyklar är det en lite större Silver Minimus med en inbyggd Recievus platta...

Och som jag skrev på grannforat, jag hittade en större effekt genom att ansluta min Minimus till jordskruven på mitt Tom Evans RIAA!
Jag förstod att du inte hittade ngn större effekt på den metoden dock, och det är säkert väldigt olika effekt beroende på beskaffenhet av systemet etc.

Har du din Aurender ansluten med ethernet-kabel? Jag har en tanke om att det ev. kan "lorta" ned med jordplansskillnader och skräp från swithcade nätdelar etc. Om inte kanske det kan vara en del av förklaringen till varför du upplever så små skillnader.

Slutligen, var glad att du slipper lägga tiotusentals kronor på ytterligare produkter!
Och tack för att du delar med dig, det är högt uppskattat!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/03/16 :  14:02:22  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Och en sak till!
Grattis till över 200.000 visningar av din tråd!!!!!

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/16 :  16:59:09  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Det här får du förklara bättre för en "virrpanna"!

Jag antar att P10 är PS Audio produkten, en spänningsregenerator?
Om den är av, hur i helsike kan en konsument (Din Aurender) vara på?

Men oavsett, grattis till att du hittade mera välljud i befintligt system! (Utan merkostnader!)

Ang. det som lindome skriver, ljudnivå-skillnaden har jag bara upplevt tillsammans med Olympus. Om jag inte är ute o cyklar är det en lite större Silver Minimus med en inbyggd Recievus platta...

Och som jag skrev på grannforat, jag hittade en större effekt genom att ansluta min Minimus till jordskruven på mitt Tom Evans RIAA!
Jag förstod att du inte hittade ngn större effekt på den metoden dock, och det är säkert väldigt olika effekt beroende på beskaffenhet av systemet etc.

Har du din Aurender ansluten med ethernet-kabel? Jag har en tanke om att det ev. kan "lorta" ned med jordplansskillnader och skräp från swithcade nätdelar etc. Om inte kanske det kan vara en del av förklaringen till varför du upplever så små skillnader.

Slutligen, var glad att du slipper lägga tiotusentals kronor på ytterligare produkter!
Och tack för att du delar med dig, det är högt uppskattat!

Nu ska vi se.....

1. Ja, PS Audio P10
2. En finess (tycker jag) jag fick tips om är att strömmen går direkt genom P10 utan att passera gå, så den kan vara i typ stand by läge och man väljer (inställning i fönstret) vilka enheter man vill ska stänga ner eller vara på när man trycker på avstängningsknappen på fjärrkontrollen. Hoppas du förstår
3. Ibland har man tur med att ha vänner som läser hela manualen och som då också förmedlar allt som grejerna klarar av vidare Klart hörbar förändring blev det och gratis
4. Effektskillnader kan säkert bero på så som du beskriver.
5.Jag har testat med Aurender'n både på och av, vid vinylavspelningen t ex, tror jag har försökt det mesta men jag ska inte svära på att jag inte har missat något under testen.
6. Alltid roligt när man kan få behålla pengarna i plånboken en stund efter löning
7. Att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper är väl en skyldighet om man är med på forumet kan jag tycka. Man kanske hjälper någon mer att spara pengar eller så gör man någon nyfiken och den personen kanske får ett lyft i sin anläggning när hen testar, båda sakerna gör nytta.

Kul att du uppskattar det jag skriver och till att du sett att det är över 200.000 visningar

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2015/03/20 :  10:19:09  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Tack för en jävligt vågad beskrivning av din upplevelse. Mycket intressant.
Du har ju så pass avancerad framtagen elektronik att de redan kanske avhandlat det där som är själva meningen med Entreq träboxarna , vad vet jag.
Alltid svårt att skriva det man känner när kanske hyllningskören (jag är aldrig exluderad, man är ju inte mer än människa) hoppar jämfota i en annan hage (rent allmänt när det gäller det mesta), särskilt när man ska lita på sina egna intryck!]

Entreq var för mig helt otänkbart att testa, typiskt en produkt jag bara läser om, men efter att läst dina upplevelser blev jag sugen på att se hur jag upplever det själv.

Kul läsning hur som helst!

På med Maggot brain i riggen nu, skål!

¿?¿ JUNEPE ¿?¿

Edited by - Junepe on 2015/03/20 11:08:58
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/20 :  16:37:35  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Tack för en jävligt vågad beskrivning av din upplevelse. Mycket intressant.
Du har ju så pass avancerad framtagen elektronik att de redan kanske avhandlat det där som är själva meningen med Entreq träboxarna , vad vet jag.
Alltid svårt att skriva det man känner när kanske hyllningskören (jag är aldrig exluderad, man är ju inte mer än människa) hoppar jämfota i en annan hage (rent allmänt när det gäller det mesta), särskilt när man ska lita på sina egna intryck!]

Entreq var för mig helt otänkbart att testa, typiskt en produkt jag bara läser om, men efter att läst dina upplevelser blev jag sugen på att se hur jag upplever det själv.

Kul läsning hur som helst!

På med Maggot brain i riggen nu, skål!

Tack

Jag anser att vi alla har rätt att skriva om bl. a. det vi hör eller inte hör, så jag tycker inte att det är vågat (ingen rädder för vargen är)

Hemma så visade det sig att produkterna inte tillförde något och i princip inte gjorde det sämre heller. Så de två lägren kanske kvarstår efter den testen, men vi får se om det blir annorlunda efter testen i stugan, kanske helt andra intryck då?

Bra om du testar själv och inte går på hörsägen, så tänkte jag och därför kom testen till.

/byZan

Edit: lagt till ett glömt ord

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/21 07:28:03
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/22 :  06:57:14  Show Profile Send byZan a Private Message
Del 6!

Nu ska det bli spännande att se/höra vad som händer ute i stugan tänkte jag när jag gav mig iväg hemifrån med alla Entreq's produkter instuvade i bilen, allt omsorgsfullt nerpackat i sina lådor. Lyssnade på lite musik på vägen och det via min iPod som är integrerad i bilens ljudsystem. Det lät bra och medan jag nynnade med så tänkte jag också på den kommande testen.

Väl framme i stugan så bar jag in allt och satt igång elektroniken som fick stå på i ca 4-5 timmar, hade lite annat att göra innan uppackning och innan jag skulle lyssna in mig på hur det låter i stugan innan själva inkopplingen skulle ske. Lite skillnad mot hemma konstaterades, men det låter bra ändå Absolut mer "laid back", ML av denna årgång är väl känd för just det, även om det inte är på någon större bekostnad av detaljer, upplösning? Jag tycker det lirar korrekt, lugnt och med en bra ljudbild. Vet inte hur länge jag lyssnade, men jag tror att det blev ett par timmar iaf.

Gör testen i samma ordningsföljd som hemma, då blir det kanske någon form av en "röd tråd"?

Olympus fick ta plats först och det med Atlantiskabeln.

Hörbart resultat direkt vid inkoppling:

23. Förförstärkare - ingen skillnad.
24. Dac - ingen skillnad.
25. Drive - ingen skillnad.

Bytte kabel till Apollo efter ca 2 timmar.

26. Förförstärkare - ingen skillnad.
27. Dac - ingen skillnad.
28. Drive - ingen skillnad.

Kopplade tillbaka Atlantiskabeln och lät den sitta i förförstärkaren över natten. På morgonen dagen efter lyssnade jag på tre låtar, sedan drog jag ur kabeln i och kunde konstatera att jag hörde en liten, liten skillnad.

29. Förförstärkare - lite, lite dovare klang och röster något mindre framträdande, hände något litet med mellanregistret skulle jag vilja påstå.

forts.

/byZan

Edit: tog bort konstiga tecken

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/22 07:01:13
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/22 :  14:41:20  Show Profile Send byZan a Private Message
Inga bu eller bä är noterade så jag fortsätter....hade jag gjort oavsett

Nu Silver Tellus med Atlantiskabeln.

Hörbart resultat direkt vid inkoppling:

30. Förförstärkare - ingen skillnad.
31. Dac - ingen skillnad.
32. Drive - ingen skillnad.

Bytte kabel till Apollo efter ca 2 timmar.

33. Förförstärkare - ingen skillnad.
34. Dac - ingen skillnad.
35. Drive - ingen skillnad.

Tillbaka med Atlantiskabeln och lät denna sitta i förförstärkaren över natten. Nu på morgonen lyssnade jag på samma tre låtar, sedan drog jag ur kabeln och kunde konstatera att jag hörde samma skillnad nu också.

36. Förförstärkare - lite, lite dovare klang och röster något mindre framträdande, hände något litet med mellanregistret skulle jag vilja påstå.

Nu kopplade jag alla kablarna lite på måfå, fram och tillbaka, ena kabeln hit den andra dit, en till Olympus och flera kablar till Silver Tellus, försteg, dac, och drive, allt och alla fick chansen på att reagera på något sätt. Nu blev det mycket att hålla koll på, kanske för mycket för både öron och hjärna.

37. Inget hörbart direkt vid inkopplingarna.

Edit: konstiga tecken igen

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/22 14:43:10
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/22 :  18:41:01  Show Profile Send byZan a Private Message
forts,

Lät alla kablarna sitta i över natten. Nu på söndagsmorgonen lyssnade jag åter på samma låtar igen, drog sedan ur alla kablarna och kunde konstatera att jag hörde lite skillnad nu också. Tillbaka med kablarna för att verifiera att jag hörde en liten skillnad.

38. Ingen större förändring, men ändå så lät det lite annorlunda. Ingen förändring i detaljer, ljudbild, upplösning, inte heller luftigare, inte mer svärta eller lugnare. Men det lät totalt sett lite ljusare i klang och rösterna något lite mera framträdande. Mellanregistret kanske var det som ändrade sig?
Drog ur kablarna en efter en och det var när jag drog ur Atlantiskabeln ur förförstärkaren som jag tyckte att ljudet ändrades, som sagt så var det hörbart men ingen aha-upplevelse.

39. Innan nerpackning så anslöt jag också en Receivus som jag lade på alla enheterna en efter en (ca 1 tim/enhet), inget hörbart resultat.

Nu känner jag att jag gjort det jag kan och det efter alla konstens regler som jag känner till och kommit på. Så då är det bara att klämma till med en summering av testen.

Oj! Höll på att glömma bort RG45-kabeln, den körde jag inkopplad i routern och det var medan jag hade Silver Tellus kvar och uppkopplad till förförstärkare och dac.

40. Router - ingen skillnad.

forts.

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/22 :  19:46:48  Show Profile Send byZan a Private Message
Minslutsummeringsomskalltolkassombaramin och ingenting annat, tack!

Först vill jag tacka PO på Entreq för den fina service och support, alla trevliga samtal och mail som han har bistått med under testperioden. Lånet av alla produkter är inte att förglömma, tack!

Hemma gjorde produkterna jag lånat inte gjorde någon nytta alls och jag har ingen teknisk förklaring till det.
Men om jag får tro något, så tror jag att min elektronik tillsammans med P10:an inte påverkas eller att produkterna inte gör någon nytta alls med de förutsättningar jag har? Inte åt något håll alls, vilket PO också blev konfunderad över. Kan ha fel i min tro men vad kan det då vara? Kanske får framtiden visa det?

I stugan så kunde jag dock höra skillnader även om de var små, för att inte säga mycket små. Men produkterna gjorde bevisligen något med elektroniken? Jag vet inte om mina öron ska få vara ett bevis för detta?

I stugan var förutsättningarna också lite annorlunda, annan elektronik, ingen P10:a t ex, annan ström, inte så många som är ute i stugorna nu och belastar nätet o s v. Kan kanske vara något av detta som gjorde att jag hörde skillnad?
Funderade också på - om man ska/vill göra något åt strömmen så kanske man ska börja med det tidigt i kedjan? Borde ge den bästa effekten, kan ha tänkt fel där?
Hade jag inte gjort något i början (egen lina från proppskåp, schyst installation av kontakter och bra strömkablar) så kanske resultatet blivit något helt annat?

Jag är glad för att jag har testat och ledsen för att jag inte hörde de skillnader som så många andra hört, men jag får ju trots allt vara glad för deras skull.

Nu när jag kommit hem från stugan så kom jag på att jag hade ju min elektronik inkopplad till en Nordost QB8, kan det ha påverkat resultatet? Det får ni som kan reda ut. Om den nu påverkade, så gjorde den lite av vad testprodukterna skulle göra? Tänker kanske fel här?

Det kanske finns ett och ett annat fel i denna test, men den är inte vetenskaplig, inte grammatiskt riktig, det finns säkert syftningsfel, stavfel, särskrivningar o s v, men det får ni på köpet;)

Tack för nu och hoppas att denna lilla redogörelse ger mersmak för att ni kanske vill testa själva, hemma hos er, aldrig fel med självupplevda upplevelser.

Nu packar jag ihop grejerna och tackar för lånet.
Så blev det hos mig, men jag vet att det packas upp Entreq-produkter på annat håll och där får de kanske stanna för att de lyfter ljudet på ett positivt sätt där? Och då är det bara till att gratulera:)

Nu är jag fysiskt trött och trött på att lyssna analytiskt, nu ska jag bara sjunka ner i fåtöljen och bara lyssna på musik, njuta och slappna av. Möjligtvis så lutar jag försiktigt huvudet mot Karin's rygg och somnar också;)

Vi hörs!

/byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2015/03/22 19:47:24
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2015/03/22 :  20:36:23  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
quote:
...och trött på att lyssna analytiskt

Lyssna analytiskt är otroligt tröttsamt på alla vis. Lyssna på musik är gjädje! Men men denna hobbyn har många sidor

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/23 :  17:34:22  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Lyssna analytiskt är otroligt tröttsamt på alla vis. Lyssna på musik är gjädje! Men men denna hobbyn har många sidor

U'bet

/byZan
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/03/23 :  18:03:35  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Tack för din grundliga redovisning byZan, alltid trevligt att läsa om andras upplevelser!
Vh Micke

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/23 :  18:33:51  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Tack för din grundliga redovisning byZan, alltid trevligt att läsa om andras upplevelser!
Vh Micke

Tack

/byZan
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2015/03/23 :  18:58:41  Show Profile Send Snutten a Private Message
Du verkar lika besatt av att hitta förbättringar som jag är, oavsett hur det går lär man sig nästan alltid något nytt, bra jobbat!
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/03/25 :  19:23:41  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Du verkar lika besatt av att hitta förbättringar som jag är, oavsett hur det går lär man sig nästan alltid något nytt, bra jobbat!

Tack
Besatt är jag inte, men förbaskat nyfiken skulle jag vilja säga

/byZan
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2015/04/05 :  09:20:42  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är jag i en fas där det är typ vinkällare/mysrum som snurrar huvudet, det finns en tråd här där ni kan följa mina förehavanden om intresse finns?

/byZan

Edited by - byZan on 2015/09/12 09:04:48
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2015/04/05 :  10:55:36  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
Förutom att ge dig en tumme upp för dina ärliga och grundliga tester av den här produkten vill jag komma med en fundering;
Kan det vara så att om man har ett minimum av komponenter men att de är i sig av god kvalitet och dessutom råkar fungera bra tillsammans, då kanske ännu en pryl inte tillför något positivt utan kanske mer en förändring? Och att denna teori skulle kunna gälla fler områden än hifi?

Musik, å andra sidan, kan ju vara komplex med många olika instrument och röster, medans förmedlingen av den bör innebära så liten påverkan som möjligt.

Bara en tanke...

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
Page: of 51 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000