HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Ino pi60 mot LTS 3v-f2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zirro77
Starting Member

13 Posts

Posted - 2008/11/01 :  16:19:07  Show Profile Send Zirro77 a Private Message  Reply
Är det någon som har en uppfattning om hur dessa två Öhman-skapelser skiljer sig ljudmässigt? I pris skiljer det ju inte särskilt mycket om man beställer byggsats (21100:- mot ca 15500:-). Jättetacksam för synpunkter, har inte haft möjlighet att lyssna på någon av dem då jag bor 45mil från Tokholm
Andra tips på golvhögtalare mellan ca 12000-20000:- mottages även dem!

Vad är en bal på slottet?

Zirro77
Starting Member

13 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:26:58  Show Profile Send Zirro77 a Private Message  Reply
Hmmm intressant och rolig tråd jag skapat

Vad är en bal på slottet?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8771 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:36:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
pi60 kan du inte köpa utan att åka till Öhman och lyssna på den, om du nu inte hittar en begagnad förstås, så det kanske är ett självlösande problem?

Jag har bara lyssnat på pi60 vid ett enda tillfälle och aldrig LTS-burken. De senare måste vara ganska ovanliga för jag har då aldrig sett något exemplar ens på bild. Faktiskt inte någon av LTS-modellerna, men de finns säkert någonstans...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:38:18  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Ingvar Öhman själv är aktiv medlem på grannforumet faktiskt.se
Kolla där! Det finns redan minst en tråd som berör ämnet! Tror att man jämförde Morellos högtalare, pi60 och en av lts-högtalarna...
Det är på faktiskt.se alla lts:arna hänger

Olle Norell
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:39:10  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Att åka till öhman och lyssna är riktigt kul säger de som har varit där

Olle Norell
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:47:04  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message  Reply
Jag hittade en tråd i ämnet:
Det finns mycket mer om man är bra på att söka

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=24821&highlight=pi60+morello

Olle Norell
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4430 Posts

Posted - 2008/11/03 :  22:52:14  Show Profile Send jari a Private Message  Reply
Har du vägarna förbi Gbg får du gärna provlyssna mina pi60s.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Zirro77
Starting Member

13 Posts

Posted - 2008/11/05 :  09:42:37  Show Profile Send Zirro77 a Private Message  Reply
Tackar för tipsen. Har faktiskt läst lite på faktiskt, men får nog ta en noggrannare koll. Att jag måste besöka Öhman har jag tagit med i beräkningen. Det jag undrade mest över var nog hur bra LTS-högtalaren (finns på hifikit.se) står sig mot pi60.

Jari, Tack för erbjudandet, är i göteborg då och då.

Vad är en bal på slottet?
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2008/11/05 :  11:52:20  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jag tror att det är en ny LTS högtalare på G. Har hört det surrats om det ett tag nu...
Samma konstruktör såklart! D.v.s Herr Öhman.

pi60 är i mitt tycke en av de allra bästa (mest naturliga) högtalarna i världen OAVSETT prislapp!!!

Sen att det inte är allas kopp te det är ju en HELT annan sak...

- Lycka till!



Mvh Magnus Eriksson

Go to Top of Page

Zirro77
Starting Member

13 Posts

Posted - 2008/11/05 :  21:13:10  Show Profile Send Zirro77 a Private Message  Reply
Nä det är klart att man bör lyssna ordentligt, de kanske inte faller en på läppen. Jämfört med QRS callisto som jag nyss sålde tror jag ändå efter alla fina omdömen att det är ett rejält fall framåt...

Vad är en bal på slottet?
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2008/11/17 :  19:23:06  Show Profile Send cofra a Private Message  Reply
quote:
Jag tror att det är en ny LTS högtalare på G. Har hört det surrats om det ett tag nu...


Är det inte den nya som diskuteras här då...? Det fanns ju tidigare en trevägare med antingen ett baselement (3v-f1) eller en mer baskapabel med fyra element (3v-f4). Rätt nyligt ersatt med denna som har två baselement (3v-f2).

Om så ej är fallet vore det trevligt med mer information om den nya högtalaren.

/C
Go to Top of Page

Zirro77
Starting Member

13 Posts

Posted - 2008/11/18 :  19:31:30  Show Profile Send Zirro77 a Private Message  Reply
quote:
Är det inte den nya som diskuteras här då...? Det fanns ju tidigare en trevägare med antingen ett baselement (3v-f1) eller en mer baskapabel med fyra element (3v-f4). Rätt nyligt ersatt med denna som har två baselement (3v-f2).

Om så ej är fallet vore det trevligt med mer information om den nya högtalaren.

Det är 3v-f2 med två alu-basar som jag funderade på, den har ersatt f1 och f4. Om Öhman har nån annan lts-högtalare på g har jag ingen aning om...

Vad är en bal på slottet?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000