HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Rengöringsskivor för cd-spelarens laser,etc?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guffaw
Starting Member

33 Posts

Posted - 2008/12/01 :  21:13:50  Show Profile Send guffaw a Private Message  Reply
Jag undrar om det är någon bra ide att köra någon Clas Ohlson-variant av laserrengörings-kit? Ska jag kanske hellre gnida lite rengöringsvätska (alkohol?) på lasern och samtidigt tömma en sprayburk "tryckluft på burk" in där släden parkeras? Inte för att jag har problem med att spelaren hackar - de sällsynta fallen beror på brända skivor som jag inte direkt hanterar med vita bomullshandskar

Dags för lite underhåll av spelaren,bara.Eftersom det röks ganska friskt i mitt musikrum/bibliotek/sovrum borde väl det till sist bli rätt smutsigt inne i mekaniken... Tacksam för tips på bra rengörings-cd och dylikt.

guffaw
Starting Member

33 Posts

Posted - 2008/12/01 :  21:16:39  Show Profile Send guffaw a Private Message  Reply
Oops,förlåt! Jag postade min fråga i fel forum,d'oh!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000