HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Hjäälp Tannoy vänner men även...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/01/16 :  09:16:22  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Har som sagt hittat ett par Westminster Royal inom budget i Belgien.
Enligt uppgift "mint"
Just Belgien passar bra för jag jobbar där av och till så..Jag ska träffa säljaren om en vecka hemma hos honom. Nu visar det sig att han har Klipschorn också, men säljer Tannoy. Det ger förvisso en igentligen nästan Bingo situation att jämföra dem sida vid sida.

Jag har Klipshorn nu.

Eftersom jag bara hört Westminster en gång tidigare och minnet säger mig "mycket bra ". Ni som lyssnat på Westminster mer än jag vad har ni för råd.??

Säljaren skriver:

Hello, i try to send you pictures tomorow, just before holliday.
I know klipchorn, i have one pair at home!!! Also!! With audio note P4 SE
300B.
It's different of Tannoy....look and sound....
Regards
Gérard henin

Jag vill ju inte byta ner mig utan tvärt om.

Visst svaret ges när jag varit där men det skulle uppskattas om jag fick med mig något i bagaget. Lär väl bli penga tjöt.

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/01/16 :  09:27:25  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag har inte hört de stora Klipsch hornen så jag kan inte uttala mig om dom men det vi märkte på Audio Concept är att Westmister mär bra av lite effekt om rummet inte är väldigt litet. Det betyder att de minsta single end stegen kanske inte är helt optimala om det inte är ett 6C33 rör.
Gärna parallell single end eller push pull, kolla gärna alla Audion steg jag testade i min medlemstråd. Vet också att Io kan vara av en annan åsikt

De är ganska avslöjande så taskiga saker i signalkedjan märks direkt. Likaså sprider inte Tannoyerna så brett så man ska sitta ganska nära on axis.

Micke

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/01/16 :  09:55:31  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Tack.
Jag hoppas också att PAC ger lite input, han har säkert lyssnat på Westminster. Mina horn här hemma har han lyssnat på.

Jag har ett "relativt" stort rum att lyssna i.

Matningen ( förstärkare ) ser jag fn inte vara begränsande. (de är lättare att finna om det jag har inte duger).

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2009/01/16 09:57:32
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2009/01/16 :  13:20:27  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Generellt så gillar de stora Tannoyerna kraftiga slutsteg. Jag har visserligen ett par Audion Silver Night och är nöjd. Men ett franska Mimetism #8211; transistor och 180 Watt #8211; ger en bättre tydlighet i basen.

Som en parantes: Jag har bara hört Klipsch Horn vid ett tillfälle och det var för ca tio år sedan hos Hifi Consult på Olles tid.

Jag bad killarna att ansluta högtalarna direkt till ett kraftfullt Krell-försteg och det fungerade! Visserligen lös basen med sin pondus men det var en lite kul upplevelse.

Erik Andersson hörde en gång sina entaktare tillsammans med ett par Westminster Royal. Och det var enligt honom en stor upplevelse. Med grym dynamik!

/Olle

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/01/16 :  16:06:09  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Io
Dom står här hemma, köpte dom.
quote:
Jag har bara hört Klipsch Horn vid ett tillfälle och det var för ca tio år sedan hos Hifi Consult på Olles tid


Med sina 99db så borde det inte behövas så mycket pulver. Gå över till trissor gör jag aldrig mer, då får det vara med Tannoy.





Så här ser dom ut i alla fall , fick en samling bilder idag.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2009/01/16 16:51:05
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/01/16 :  17:25:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
quote:
Med sina 99db så borde det inte behövas så mycket pulver. Gå över till trissor gör jag aldrig mer, då får det vara med Tannoy.


Det behöver du inte göra men det handlar nog om att du behöver lite kontroll (med tekniska ord, inte för hög utgångsimpedans) över den stora konen vilket gör att vissa rör och kopplingar är mindre bra. Kt88/6550/6C33 och 2A3 (om du inte spelar högt) funkar ofta bättre än andra typer.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/02/06 :  18:42:59  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Ja, nu är det avlyssnat Klipschorn v.s Tannoy Westmintser Royal HE.

Det blir den knepigt val, Dom är olika,ser olika ut,låter olika,olika där, den andra är bättre men samtidigt sämre än den andra på något annat!

Nu kommer några våndans dagar för att smälta ihop detta. Och värdera vad ett bättre övre register och sämre lägre register ger mot ett opposit förhållande.

Tyvärr fick vi inte ut båda bättre delarna i samma låda här.

Rummet var så likt mitt, så där finns inget att "jobba" på

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Edited by - Lech on 2009/02/06 18:45:14
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/02/06 :  18:52:18  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Eftersom det är så olika: är det några av respektive topp och botten som låter så illa att du kommer att reta dig på det?

Eller Varför inte gå på bästa mellanregister? Vilket tycker du bäst om där?

Hoppas nu att jag inte konfunderat med ytterligare aspekter utan istället fått in dig på lite andra tankebanor än de du redan har...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/02/06 19:42:50
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/02/06 :  19:06:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Wow! Bägge i samma rum??? Vilken giganternas kamp!

Jag såg just att du efterfrågat mina lyssningsintryck från Westminster tidigare. Sorry att jag missade den delen. Men å andra sidan har jag inget att tillföra. Jag har aldrig haft förmånen att lyssna till hornladdade Tannoyer.

Om du behöver låna ett transistorslutsteg för att kolla hur Tannoyerna beter sig med ett sådant så hör av dig.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/02/06 :  19:59:05  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Först av ALLT INGEN LÄT dåligt
quote:
Eftersom det är så olika: är det några av respektive topp och botten som låter så illa att du kommer att reta dig på det?


Dom faller mig i smaken båda två "Kruxet" är 1xx.xxx SEK i mellanskillnad och det måste vara värt det för en fattig soldat.

Tannoy glänste bäst på övre mellanregister och diskant ( och ett yttre "snickarjobb" ( Nice) VÄLDIGT HÖG WAF (min hustru loves it)

Klipsch på nedre mellanregister och bas .Till det kom dynamiken som en klar fördel i samma område för Klipsch.

Den "glesa musik" jag spelas ger Klipsch fördel,med ovan brister. Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt.

MVH
Lech





Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/02/06 :  22:09:03  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jodå, nog finns det olika njutningsnivåer även i paradiset.

Det är väldigt trevligt att du delar med dig av dina erfarenheter. Det tackar jag för.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/02/06 :  22:27:29  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
quote:
Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt.
/.../ VÄLDIGT HÖG WAF (min hustru loves it)


I en liknande situation med Tannoy i ena vågskålen, fast på betydligt lägre nivå, kunde vi i vår familj motivera oss att satsa på Tannoy. Fast jag måste ju tillägga att jag är i högsta grad partisk. Det blir lätt så i denna klubbstuga...

Har du suttit ner och lyssnat lääänge på högtalarna utan att byta? I så fall vilken tyckte du bäst om då? "Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt" tyder på att det var Westminster... Eller?

Hoppas jag inte stökar till det för dig Lech.

/Jörgen G



Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/02/06 22:33:28
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/02/07 :  05:43:00  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply
Nej min vän du stökar inte till det. Det har jag redan själv gjort!

Efter så här kort gemenskap med Westminster måsta jag använda den "breda penseln" i mina beskrivningar.
Vår test (1 dag) ger inte mycket mer.Men visst är det så att Westminster generellt är bättre än Khorn ( min uppfattning ) dock dubbla priset.
Mannen bakom erbjudandandet verkar lika tokig som jag. Han har snöat in i Horn och trioder. Att han sedan har ett ( av flera ) lyssningsrum som liknar mitt, stengolv, sneda väggar och ca 60 m2 gjorde ju detta till en "bingo" upplevelse. Sedan Trioder på det ,du förstår....

En chans på millionen att hitta och jämföra.

Helt klart, Tannoy Westminster Royal HE ( SE ) är generellt bättre än K-horn. Det finns dock områden där K-horn är bättre ( mitt perspektiv.) och det är i botten registret. Sannolikt beror det på att K-hornen använder rummets väggar som förlängning av "hornet" medan Westminster spelar i sin låda. Dom är ungefär lika stora båda två..

WAF, finish = inget snack för gamla människor Tannoy vinner ÖVERLÄGSET.

Vi får vad det här slutar.
HF sektion Tannoy har första ching.

MVH
Lech



Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2009/02/07 :  13:29:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Du har nog rätt i att ljudet blir annorlunda med Klipsch hornen p.g.a. att de använder rummet annorlunda. Rätt placerade så kan nog det vara en härlig upplevelse.
Personligen så lägger jag mer och mer vikt på mellanregistret ju äldre jag blir och jag kan vara grymt petig. Ibland så tycker jag att mina är helt felfria ibland hör jag något som inte känns helt rätt med stråkar. tänk hur det kan vara

hur kändes det i mellanregistret?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2009/02/09 :  20:23:31  Show Profile Send Lech a Private Message  Reply



Har som sagt hittat ett par Westminster Royal inom budget i Belgien.
Enligt uppgift "mint"
Just Belgien passar bra för jag jobbar där av och till så..Jag ska träffa säljaren om en vecka hemma hos honom. Nu visar det sig att han har Klipschorn också, men säljer Tannoy. Det ger förvisso en igentligen nästan Bingo situation att jämföra dem sida vid sida.

Jag har Klipshorn nu.

Eftersom jag bara hört Westminster en gång tidigare och minnet säger mig "mycket bra ". Ni som lyssnat på Westminster mer än jag vad har ni för råd.??

Säljaren skriver:

Hello, i try to send you pictures tomorow, just before holliday.
I know klipchorn, i have one pair at home!!! Also!! With audio note P4 SE
300B.
It's different of Tannoy....look and sound....
Regards
Gérard henin

Jag vill ju inte byta ner mig utan tvärt om.

Visst svaret ges när jag varit där men det skulle uppskattas om jag fick med mig något i bagaget. Lär väl bli penga tjöt.

MVH
Lech


--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

Micke Y
Klubbmästare, TOofS



Sweden
4025 Posts
Posted - 2009/01/16 : 09:27:25
--------------------------------------------------------------------------------

Jag har inte hört de stora Klipsch hornen så jag kan inte uttala mig om dom men det vi märkte på Audio Concept är att Westmister mär bra av lite effekt om rummet inte är väldigt litet. Det betyder att de minsta single end stegen kanske inte är helt optimala om det inte är ett 6C33 rör.
Gärna parallell single end eller push pull, kolla gärna alla Audion steg jag testade i min medlemstråd. Vet också att Io kan vara av en annan åsikt

De är ganska avslöjande så taskiga saker i signalkedjan märks direkt. Likaså sprider inte Tannoyerna så brett så man ska sitta ganska nära on axis.

Micke

Micke

--------------------------------------------------------------------------------

Det finns massor av Jill Johnsson filmer på youtube
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top


Lech
Member



Sweden
1010 Posts
Posted - 2009/01/16 : 09:55:31
--------------------------------------------------------------------------------

Tack.
Jag hoppas också att PAC ger lite input, han har säkert lyssnat på Westminster. Mina horn här hemma har han lyssnat på.

Jag har ett "relativt" stort rum att lyssna i.

Matningen ( förstärkare ) ser jag fn inte vara begränsande. (de är lättare att finna om det jag har inte duger).

MVH
Lech

--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Lech on 2009/01/16 09:57:32


Io
Member



163 Posts
Posted - 2009/01/16 : 13:20:27
--------------------------------------------------------------------------------

Generellt så gillar de stora Tannoyerna kraftiga slutsteg. Jag har visserligen ett par Audion Silver Night och är nöjd. Men ett franska Mimetism #8211; transistor och 180 Watt #8211; ger en bättre tydlighet i basen.

Som en parantes: Jag har bara hört Klipsch Horn vid ett tillfälle och det var för ca tio år sedan hos Hifi Consult på Olles tid.

Jag bad killarna att ansluta högtalarna direkt till ett kraftfullt Krell-försteg och det fungerade! Visserligen lös basen med sin pondus men det var en lite kul upplevelse.

Erik Andersson hörde en gång sina entaktare tillsammans med ett par Westminster Royal. Och det var enligt honom en stor upplevelse. Med grym dynamik!

/Olle


--------------------------------------------------------------------------------
RMP10 - Talismann - Sword - Premiere 2 - Sword - RHC-10 - Sword - Silvernight mkII - Sword - Arden


Lech
Member



Sweden
1010 Posts
Posted - 2009/01/16 : 16:06:09
--------------------------------------------------------------------------------

Io
Dom står här hemma, köpte dom.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Jag har bara hört Klipsch Horn vid ett tillfälle och det var för ca tio år sedan hos Hifi Consult på Olles tid
--------------------------------------------------------------------------------



Med sina 99db så borde det inte behövas så mycket pulver. Gå över till trissor gör jag aldrig mer, då får det vara med Tannoy.





Så här ser dom ut i alla fall , fick en samling bilder idag.
MVH
Lech

--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Lech on 2009/01/16 16:51:05


Micke Y
Klubbmästare, TOofS



Sweden
4025 Posts
Posted - 2009/01/16 : 17:25:24
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Med sina 99db så borde det inte behövas så mycket pulver. Gå över till trissor gör jag aldrig mer, då får det vara med Tannoy.
--------------------------------------------------------------------------------



Det behöver du inte göra men det handlar nog om att du behöver lite kontroll (med tekniska ord, inte för hög utgångsimpedans) över den stora konen vilket gör att vissa rör och kopplingar är mindre bra. Kt88/6550/6C33 och 2A3 (om du inte spelar högt) funkar ofta bättre än andra typer.

Micke

--------------------------------------------------------------------------------

Det finns massor av Jill Johnsson filmer på youtube
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top


Lech
Member



Sweden
1010 Posts
Posted - 2009/02/06 : 18:42:59
--------------------------------------------------------------------------------

Ja, nu är det avlyssnat Klipschorn v.s Tannoy Westmintser Royal HE.

Det blir den knepigt val, Dom är olika,ser olika ut,låter olika,olika där, den andra är bättre men samtidigt sämre än den andra på något annat!

Nu kommer några våndans dagar för att smälta ihop detta. Och värdera vad ett bättre övre register och sämre lägre register ger mot ett opposit förhållande.

Tyvärr fick vi inte ut båda bättre delarna i samma låda här.

Rummet var så likt mitt, så där finns inget att "jobba" på

MVH
Lech

--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Lech on 2009/02/06 18:45:14


Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare



Sweden
5027 Posts
Posted - 2009/02/06 : 18:52:18
--------------------------------------------------------------------------------

Eftersom det är så olika: är det några av respektive topp och botten som låter så illa att du kommer att reta dig på det?

Eller Varför inte gå på bästa mellanregister? Vilket tycker du bäst om där?

Hoppas nu att jag inte konfunderat med ytterligare aspekter utan istället fått in dig på lite andra tankebanor än de du redan har...

/Jörgen G

--------------------------------------------------------------------------------
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

www.raddaralis.se

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Jörgen_G on 2009/02/06 19:42:50


Pac
Administrator



Sweden
15856 Posts
Posted - 2009/02/06 : 19:06:03
--------------------------------------------------------------------------------

Wow! Bägge i samma rum??? Vilken giganternas kamp!

Jag såg just att du efterfrågat mina lyssningsintryck från Westminster tidigare. Sorry att jag missade den delen. Men å andra sidan har jag inget att tillföra. Jag har aldrig haft förmånen att lyssna till hornladdade Tannoyer.

Om du behöver låna ett transistorslutsteg för att kolla hur Tannoyerna beter sig med ett sådant så hör av dig.



--------------------------------------------------------------------------------

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister



Lech
Member



Sweden
1010 Posts
Posted - 2009/02/06 : 19:59:05
--------------------------------------------------------------------------------

Först av ALLT INGEN LÄT dåligt
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Eftersom det är så olika: är det några av respektive topp och botten som låter så illa att du kommer att reta dig på det?
--------------------------------------------------------------------------------



Dom faller mig i smaken båda två "Kruxet" är 1xx.xxx SEK i mellanskillnad och det måste vara värt det för en fattig soldat.

Tannoy glänste bäst på övre mellanregister och diskant ( och ett yttre "snickarjobb" ( Nice) VÄLDIGT HÖG WAF (min hustru loves it)

Klipsch på nedre mellanregister och bas .Till det kom dynamiken som en klar fördel i samma område för Klipsch.

Den "glesa musik" jag spelas ger Klipsch fördel,med ovan brister. Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt.

MVH
Lech






--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.


Pac
Administrator



Sweden
15856 Posts
Posted - 2009/02/06 : 22:09:03
--------------------------------------------------------------------------------


Jodå, nog finns det olika njutningsnivåer även i paradiset.

Det är väldigt trevligt att du delar med dig av dina erfarenheter. Det tackar jag för.

--------------------------------------------------------------------------------

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister



Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare



Sweden
5027 Posts
Posted - 2009/02/06 : 22:27:29
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt.
/.../ VÄLDIGT HÖG WAF (min hustru loves it)
--------------------------------------------------------------------------------



I en liknande situation med Tannoy i ena vågskålen, fast på betydligt lägre nivå, kunde vi i vår familj motivera oss att satsa på Tannoy. Fast jag måste ju tillägga att jag är i högsta grad partisk. Det blir lätt så i denna klubbstuga...

Har du suttit ner och lyssnat lääänge på högtalarna utan att byta? I så fall vilken tyckte du bäst om då? "Men i overall music blir det nog Tannoy som drar längsta stråt" tyder på att det var Westminster... Eller?

Hoppas jag inte stökar till det för dig Lech.

/Jörgen G




--------------------------------------------------------------------------------
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

www.raddaralis.se

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Jörgen_G on 2009/02/06 22:33:28


Lech
Member



Sweden
1010 Posts
Posted - 2009/02/07 : 05:43:00
--------------------------------------------------------------------------------

Nej min vän du stökar inte till det. Det har jag redan själv gjort!

Efter så här kort gemenskap med Westminster måsta jag använda den "breda penseln" i mina beskrivningar.
Vår test (1 dag) ger inte mycket mer.Men visst är det så att Westminster generellt är bättre än Khorn ( min uppfattning ) dock dubbla priset.
Mannen bakom erbjudandandet verkar lika tokig som jag. Han har snöat in i Horn och trioder. Att han sedan har ett ( av flera ) lyssningsrum som liknar mitt, stengolv, sneda väggar och ca 60 m2 gjorde ju detta till en "bingo" upplevelse. Sedan Trioder på det ,du förstår....

En chans på millionen att hitta och jämföra.

Helt klart, Tannoy Westminster Royal HE ( SE ) är generellt bättre än K-horn. Det finns dock områden där K-horn är bättre ( mitt perspektiv.) och det är i botten registret. Sannolikt beror det på att K-hornen använder rummets väggar som förlängning av "hornet" medan Westminster spelar i sin låda. Dom är ungefär lika stora båda två..

WAF, finish = inget snack för gamla människor Tannoy vinner ÖVERLÄGSET.

Vi får vad det här slutar.
HF sektion Tannoy har första ching.

MVH
Lech




--------------------------------------------------------------------------------
Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.


Micke Y
Klubbmästare, TOofS



Sweden
4025 Posts
Posted - 2009/02/07 : 13:29:55
--------------------------------------------------------------------------------

Du har nog rätt i att ljudet blir annorlunda med Klipsch hornen p.g.a. att de använder rummet annorlunda. Rätt placerade så kan nog det vara en härlig upplevelse.
Personligen så lägger jag mer och mer vikt på mellanregistret ju äldre jag blir och jag kan vara grymt petig. Ibland så tycker jag att mina är helt felfria ibland hör jag något som inte känns helt rätt med stråkar. tänk hur det kan vara

hur kändes det i mellanregistret?

Micke

--------------------------------------------------------------------------------

Det finns massor av Jill Johnsson filmer på youtube
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top




Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/03/30 :  17:40:46  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Hur var det här då ?

Vilken vann, vilken köpte du ?

Har jag missat det nånstans ?
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/04/10 :  10:15:00  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Nån som vet hur det blev ?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/04/10 :  10:47:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Senast jag pratade med Lech var han i Belgien och funderade fortfarande. Men det var ett tag sedan...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/04/10 :  10:50:58  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Ja, stackarn, vilka jobbiga beslut han måste fatta

Tycker helt klart synd om killen...........
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/12/07 :  18:59:15  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Jaha, hur blev det :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000