HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nu är det dax för STHLM Hi-End
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/02/16 :  18:38:05  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
IS högisarna blev klara i tisdags om jag förstod Petter rätt.

Lite mer bilder


Över till Audio Concept





Dessa måste jag åka o lyssna på någon gång





Westminister finns även som bokhyllevariant



Sedan fick jag en lugn stund för mig själv



Undrar om det är ok att man bosätter sig där....


Mycket akustik fix är det


Det var de sista bilderna jag hade från mässan o AC.....



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2009/02/16 :  23:10:04  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Efter käket var det specialdemo hos XTZ som inte fick vara med på stora mässan då de inte ansågs vara tillräckligt exklusivt. Synd, för det lät trevligt i Sviten de hade hyrt istället.

Ja, jisses..ansågs inte vara tillräckligt exklusivt. Tragiskt och det gagnar inte branchen alls att bara fokusera på det allra dyraste. Men tur att det lät bra hos XTZ för er som var där, för det var det ju lite si och så med det hos en del av märkena som var tillräckligt exklusivt enligt vad man kan läsa i mässintrycktråden.
Trevliga bilder var det hur som helst, tack för dem!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/02/16 :  23:57:25  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply


Proson?

Inteligent Sound?







Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2009/02/17 :  07:46:45  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
När vi var på studiebesöket sa Petter att allt låg i filtret. Så det
skulle inte förvåna mig om det är samma element men däremot två år
i filterutveckling...

De var onekligen lika. Däremot hade IS masurbjörk på toppen
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/02/17 :  08:20:52  Show Profile Send Anjin a Private Message  Reply
No offense Petter, men lite masurbjörk på toppen tycker jag ska kompensera för att högtalaren i grunden har en Prosons utseende.

Kanske om prislappen hamnar på 10kkr, men vad jag förstått är det tänkt att "double 12" ska kosta braa mycket mer än så (fast det är ju egentligen något jag snappat upp här och jag har ju inte någon verifierad källa bakom det, så jag kan ha fel).

Jag förstår inte riktigt hur de tänker när de gör så faktiskt.. Jag tror att även den mest inbitne hifi-nörden vill ha en högtalare som tilltalar ens estetiska öga när den lägger upp femsiffrigt (inte zimbabwedollar då alltså) för ett par högtalare.

Allt detta var väl lite OT, men ändå. Får väl starta en "Diskussion om IS"-tråd

btw, hur hittade man till xtz-rummet? Förstod att de hade en egen svit, men var man tvungen att ha någon inbjudan eller dylikt?
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/02/17 :  08:23:33  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Jo det var inbjudan till XTZ....

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2009/02/17 :  09:09:28  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Visst Anjin, jag respekterar både dina och Petters tankar och
filosofier samt att jag också kan tycka att likheten med Proson var
något av ett misstag tyvärr.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/02/17 :  10:38:00  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
De är väldigt lika

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/02/17 :  17:04:43  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Väldigt lika...årets underdrift...

Och årets designmiss...om man nu lagt ner flera år på delningsfiltret....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

räven
Member

3652 Posts

Posted - 2009/02/17 :  18:21:51  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Vad jag förstått så är det en Proson som fått innanmätet och utsidan utbytt.
Alltså låda och element är från en utgången Proson-modell och sen har man gjort nya filter, kablar och kontakter samt lagt till ny ytfinish.

Vad den kommer att kosta vet jag inte men troligtvis en hel del mer än innan IS-ifieringen :).
Det viktigaste är väl hur den presterar i sin prisklass även om utseendet inte passar alla!

Jag är nöjd med mina IS815PRO och deras utseende har ju varit uppe till diskussion förut.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2009/02/17 :  20:48:45  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Det viktigaste är väl hur den presterar i sin prisklass även om utseendet inte passar alla!

Jag är nöjd med mina IS815PRO och deras utseende har ju varit uppe till diskussion förut.

Exakt! Men det finns de som väljer Hifi med ögonen, jag fördrar att låta öronen avgöra helt och hållet då det blir bättre i längden.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/02/18 :  09:29:30  Show Profile Send Anjin a Private Message  Reply
Jag kanske lät lite väl hård i mitt tidigare inlägg.

IS jobb och tankesätt när de gör högtalare tycker jag är ett kul koncept och jag tycker inte direkt det är något fel på IS8pro och IS815pro utseendemässigt (kan inte döma dem på något annat sätt då jag inte hört dem).
Dock så tycker jag det är synd att de väljer en riktigt riktigt ful högtalare att lägga ner en massa tid på att göra ett nytt filter till. Masurbjörk är läckert, men det räcker liksom inte.

Jag förstår att det finns många som inte bryr sig om utseendet, men varför inte välja en högtalare som ser mer tilltalande ut och sedan ge sig på att ge den ett bättre filter? De borde kunna göra vad som helst om de kan få välljud ur en proson...
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2009/02/18 :  10:00:45  Show Profile Send RotelPower a Private Message  Reply
Det var nog mitt fel att det blev ganska mycket OT. Jag startade en ny tråd så jag tänkte vi kunde fortsätta där istället.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73150


Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Rickard.v
Member

195 Posts

Posted - 2009/02/22 :  11:39:52  Show Profile  Visit Rickard.v's Homepage Send Rickard.v a Private Message  Reply
Många bilder som visar samma sak. Lägga in en bild som redan finns i några ex är väl ingen ide.
Var det bara 4-5 rum?? Jag blev farsa tisdagen före så det blev ingen mässa iår.

Det som förvånar mig med herrn som körde musiken från dator är att han använder värsta mac datorn (prislapp 18500-130000) och sedan kör han virus XP. Och med en usb disk istället för firewire.
(ja jag kör också mac)

Denon Dali Supra.
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/02/26 :  11:21:25  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Jag kom med och spelade apa på ett par bilder.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000