HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 AGV på visit; Återväxten är god!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2009/03/30 :  00:43:56  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply


AudioGruppVäst hade under söndagen en liten träff där undertecknad med gott mod kunde konstatera att det i denna tid av vansinneskomprimerade mp3filer och låtsasmusik finns mycket gott hopp om framtiden!

Välkommen hem till Gerward, en av AGV:s nyaste medlemmar.



Mvh Pontus

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/03/30 :  07:40:49  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Härligt att se en raunahögtalare.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Karneolen
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/03/30 :  20:16:36  Show Profile Send Karneolen a Private Message  Reply
Kom igen Tuxepojken, panga på med bilder och kommentarer :-)

(-: Uppväxt med OD-11 :-)
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2009/03/31 :  08:02:18  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Av gammal HF-tradition så måste det värkas lite på bilderna? Få ur tummen och kom in i matchen!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2009/03/31 :  20:40:46  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Synd att jag missade träffen. Men att det skulle vara så mycket att förbereda efteråt innan tråden börjar rulla hade jag ingen aning om. Det blir nog en väldigt trevlig tråd när Tux förberett sig färdigt...

Tux-mannen; du har nu officiellt fått överta snigeltråds-priset som jag fick för några år sedan.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Karneolen
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/03/31 :  22:06:44  Show Profile Send Karneolen a Private Message  Reply
Jag har sett och vet vart bilderna har tagit vägen :)

Nu väntas det på bilden visande ändläge av 6,5" bas m.h.a infekterade svampar ...

(-: Uppväxt med OD-11 :-)
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/03/31 :  23:10:14  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Är inte det här en bildtråd??

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/04/01 :  00:55:47  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message  Reply
Jag ser också från emot lite bilder:D, en trevlig visit var det helt klart!

Betong och flac utlovas det och även lite rör...

/Gerward
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2009/04/02 :  22:46:50  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message  Reply
Som nybliven innehavare av snigeltrådspriset får jag ju skrida till verket igen.
Förstås får jag ju tacka min stora inspiratör Pac och jag vill hälsa till mamma och pappa...


Nåväl, Åter till bildreportaget med undertiteln; Återväxten är god!



Rauna Leira är ju gamla klassiker som jag inte hört innan denna träffen.
Vi ser även både flac-servern och vinylsvarven.


För att återknyta till detta med att återväxten är god då, Ja vad menar jag med det månne?

Jo, både vår värd Gerward och hans trevlige granne tillhör det yngre gardet i hifiträsket och jag måste erkänna att det värmde rejält att se denna entusiasm och musikglädje som vi fick se prov på.


Mitt vansinnigt dåliga namnminne gör att herrn tv är annonym och th är vår värd.


Är de inte vackra så säg...


Förstärkaren är en luxman med rör i försteget.


En dacmagic har också hittat in.


Och så lite helheten av rummet.

Vi fick oss en resa som började i 70talets progressiva miljöer.
Yes, Alan Parsons Project var delar av det som bjöds.
Det spisades även jazz och diverse medhavd musik.


Karneolen hittade även cd-driven tillslut. Funktionellt så det förslog.


Och av kon-rörelsen att döma så torde hela läsarskaran veta vad vi lyssnade på för något...

Efter ett antal timmar så såg den gode Karneolen ut som såhär:

(eller om det var kombon volvo och förkylning som var orsaken...)


Jag hade kunnat leva med den utsikten!

Lyssningsrapport då?
Jo, det lät riktigt trevligt och apparatmässigt kommer nog gerward att överleva hela sin studenttid utan att behöva göra mer än att köpa skivor. Rummet har en del brister, framförallt att det är väldigt kalt och ger en del klapperekon mm. Dock var det viss bättring på gång, värden skulle bara komma överens med sin sambo om vilka tavlor som skulle upp på väggarna.

Kaffet var gott och det fanns mycket av den varan.
(eller så hade någon skvallrat om karneolens vanor i förväg.)

för att återknyta så var det ju ganska tydligt att det även fanns husgudar.

Och med sådana kan det ju näppeligen gå fel.

I vänlighetens tecken släpade jag med mig en kasse skivor och både Lise & Gertrud - live på nalen och Rodrigo y Gabriela - live in tokyo förr herrarna på läppen.


Tack till Gerward som roddade ihop en så trevlig träff och lycka till framöver med både studierna och musiken.


Ja, det var Infected Mushroom - Nevereverland som avlyssnades när konerna inte gick att fota...

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!

Edited by - Tux on 2009/04/02 22:51:11
Go to Top of Page

gerward
Member

92 Posts

Posted - 2009/04/02 :  23:45:55  Show Profile  Visit gerward's Homepage Send gerward a Private Message  Reply
Man tackar =)!

Jo det var trevligt att ha hem lite hifi-folk och spisa musik av olika karraktär! Live in Tokyo var helt klart en intressant skiva, med DVD:n blev det ytterligare en dimension spännande!

Återväxten är god, det finns i alla fall hopp för några av oss ynglingar!

Om någon undrar mer specifikt på utrustnbingen är det:
Luxman LV104u, rörförsteg och digitalt slutsteg
Rauna Leira MK1, byggda av den gode Bo Hansson.
Cambidge DacMagic
Van den Hul, The name, mellan dac och förstärkare
Technics SL 1900 med National Panasonic 270CII pickup (ny på väg)
CD-spelare, min gamla microstereo kopplad med optisk ut till DAC:en

Även en ny stereobänk är på funderingsstadiet:
http://globalforetagsutveckling.se/FORUM_BILDER/leiror.jpg

Slutligen så ser jag helt klart fram emot fler föreningsträffar och ny spännande musik!

//Gerward

ps. Vill bara meddela att personfotografierna på medlemmarna i Beatles är de man fick med i The Beatles (vita albummet) =)! ds
Go to Top of Page

Karneolen
Starting Member

27 Posts

Posted - 2009/04/04 :  10:32:34  Show Profile Send Karneolen a Private Message  Reply
Mitt sug efter att lira vinyl kom igen efter denna trevliga tillställning.
Det är en lite annan känsla att lyssna på ett vinylalbum.

Tack än en gång Gerward för gästfriheten!

// Karneolen

(-: Uppväxt med OD-11 :-)
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2009/04/04 :  19:42:43  Show Profile Send JM a Private Message  Reply
Trevligt reportage !

Dessutom så är det jättekul att se ett par Leira som används fortfarande ! Riktigt bra högtalare !

Jag har själv ett par som väntar på renovering. Kanske kan denna tråd kan ge mig en spark där bak så att jag sätter fart med detta !

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !

Edited by - JM on 2009/04/04 19:47:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000