HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Min anläggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 34

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2013/09/17 :  16:26:31  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Någon avsaknad av dynamik märkte inte jag av på mässan. Det spelades i ett stort rum, steget var ett Boulder. De relativt små basarna fick jobba hårt men levererade ett imponerande tryck. På just den här mässan lät ju Wilson rent uselt men Ascendant tycker jag spelade väl i klass med Wilson när de låtit bra.
Om du byter ut soffan mot en barstol kommer du kanske upp i rätt höjd
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/09/17 :  20:15:29  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Är du säker på att det var Ascendant som du hörde ? :)

clearaudio anniversary :


[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2013/09/17 :  20:32:27  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Är du säker på att det var Ascendant som du hörde ? :)


Tror det http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=10389&st=15&p=165913#entry165913
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/09/17 :  20:40:06  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Om jag inte ser fel så är det där storebror till Ascendant, klart intressanta men kostar en del

[i][purple]
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2013/09/17 :  20:54:07  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
Det har du nog rätt i, vad heter då modellen på bilden från mässan?

Edit: Indra ser det väl ut att vara. Nästan säker på att man sa att det var Ascendant......

Edited by - Sceptic on 2013/09/17 21:50:09
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2013/09/17 :  21:43:36  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Indra var det väl.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2013/09/17 :  22:04:33  Show Profile Send Sceptic a Private Message  Reply
quote:
Om jag inte ser fel så är det där storebror till Ascendant, klart intressanta men kostar en del

Som Figge så riktigt påpekar ser det ut att vara den ungefär dubbelt så dyra Indra vilket kan förklara våra olika intryck av högtalarna
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/09/18 :  14:56:28  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Kan vara därför dom inte saknade dynamik :)

[i][purple]
Go to Top of Page

wulfman77
Starting Member

27 Posts

Posted - 2013/10/19 :  17:09:35  Show Profile Send wulfman77 a Private Message  Reply
Hur går det med puppan fått någon ny?

Tänk på alla som är fast i hifi-träsket...
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/10/20 :  12:42:27  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Inte fått någon pickup ännu, vet inte hur lång tid ett sånt här ärende tar. Ska be janne skicka ner en tillfällig pickup så det går att vända lite plattor. Har verkligen börjat uppskatta Coincident nu, vänt högtalarna så basarna spelar inåt och sitter på en kudde i soffan för att komma i rätt höjd :)


Känns riktigt roligt att lira musik igen, tillbaka till hifi träsket !




[i][purple]
Go to Top of Page

wulfman77
Starting Member

27 Posts

Posted - 2013/10/20 :  14:00:10  Show Profile Send wulfman77 a Private Message  Reply
Ok jag hade med basarna inåt jag med för bästa resultat så det är nog melodin...

Tänk på alla som är fast i hifi-träsket...
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/12/12 :  06:48:33  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Problemet med mina Coincident är att basen blir lite för mäktig vid kraftiga pådrag, har provat med en basfälla och det hjälpte en del men inte tillräckligt. Har därför provat att vända rummet så att jag spelar på kortsidan istället för långsidan som jag alltid gjort. Får någon typ av basutsläckning, noll bas. Har provat detta med alla mina högtalare som jag haft i detta rummet
ML prodigy, Avalon ascendant, S1EX , WP7 , Klipsch , Canton , blumenhofer & coincident...

Samma problem uppstår, något tips på vad som går att göra ? Rummet är en i en betong källare, golv & väggar är betong och måtten är 3.70 * 7 m !

Hjälper det att regla upp rummet och klä det med trä, har även börjat se mig om efter ett annat hus. Då jag inte får ta upp anläggningen i vardagsrummet !

Tacksam för hjälp !

[i][purple]

Edited by - Gozzi on 2013/12/12 06:49:21
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/12/12 :  17:54:00  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Hjälper det att regla upp rummet och klä det med trä, har även börjat se mig om efter ett annat hus. Då jag inte får ta upp anläggningen i vardagsrummet !

Nu snackar vi intresse av välljud Köpa nytt hus

/byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/12/12 :  19:16:26  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Bra equalizer, flera kompetenta basar för lägsta basen, diffusion för högre frekvenser. Satsa ordentligt på rummet om du kan, det är trots allt den största fientliga eq vi alla lyssnar till och försöker bortse från. Spelar ingen roll hur mycket prylar man byter eller pengar man kastar på problemet om man inte gör något åt rummet och dess egenheter. Ta in en modern akustikkonsult som inte dämpar ihjäl rummet för dig. Engelholm kanske?

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/12/16 :  15:05:34  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
HerrD: Sant akustik i all ära. Tänkt tanken många gånger att ta tag i det hela, men tanken om ett större bättre rum har börjat snurra i mitt huvud. Blir nog till att flytta iaf eller bygga ut och försöka med något slags övertag i det gamla vardagsrummet. Sen ska jag höra av mig till Engelholm. Har vridit rummet mot min vinyl hylla och satan vilket skillnad det blev, det känns fräscht och luftigt. Skönt att slippa väggen bakom mig. Ska försöka mig på lite bilder när tid fås..

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2013/12/16 :  15:06:22  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Byzan: Det vet du :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/02/27 :  14:16:14  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Då har det börjat röra på sig igen, har bytt ut en hel del i systemet och börjar närma mig symmetri. Aldrig har väl detta system spelat så väl...Symmetri är ett något jag funderat på länge, har alltid haft blandade komponenter i mitt system och varit nöjd. Dags för något nytt..

[i][purple]
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2014/02/27 :  14:37:02  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
quote:
Då har det börjat röra på sig igen, har bytt ut en hel del i systemet och börjar närma mig symmetri. Aldrig har väl detta system spelat så väl...Symmetri är ett något jag funderat på länge, har alltid haft blandade komponenter i mitt system och varit nöjd. Dags för något nytt..

Kul att du är med på banan igen

Jag som har varit förespråkare för att ha ett märke har gått över till att ha en mix
Hur man når målet är ju upp till var och en, själva resan är ju en del av hobbyn så kör på

Akustik är viktigt och kan erfarenhetsmässigt säga att om jag börjat i dag så hade jag tveklöst börjat där, punkt slut

/byZan

Edit: glömde ord


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2014/02/27 14:38:09
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2014/02/27 :  14:42:12  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Gozzi: Upp med bilder nu då
Länge sedan vi såg en bild på hela anläggningen, kanske läge nu?
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/02/27 :  16:17:45  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Byzan & Lindome: Jo akustik vore något att ta tag i, har tillämpat en del fix i rummet samt att jag nu kör på kortväggen. Tappar en del bas för basutsläckningen som finns i rummet, det löser jag med att sitta löjligt nära systemet. Hur som helst så lirar det, Pass utbytt mot rörförstärkeri. Dock mår jag dåligt över att jag nu inte kör mono stärkare. För tillfället så satsade jag lite mer på försteget än på slutstegsfronten, dock inte lika vilt som dig Byzan :)

Jag är oroad över mina kabelval, har svettats länge över original nätkablar sen en halvdassig USB kabel. Därefter måste jag ta tag i mina högtalarkablar & signal kablar...Sen blir det mono förstärkare igen !

Problemet är att min sambo inte ser mina visioner, hon anser att jag har tappat det...Men mina vänner jag ska lösa detta. Sikta mot stjärnorna :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/02/27 :  16:19:04  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Lindome: Bilder jag vet, ska försöka få tid mellan allt tweakande !

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2014/03/05 :  14:47:30  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Nu går det bra !!

I och med nya förstärkaren så känner jag att nivån är uppnåd för ett tag framöver. Det som stör mig är att min pickup är hos KIM JONG och verkar bli kvar där ett tag. Skiten spårade inte och skickades därför till Korea.... Gjorde därför ett fantastiskt byte med REHIFI, WLM Sonata mot en pickup som jag tänkte ha som reserv medans min är på service :)
Ortofon hör av er, jag väntar !

Ska bli så spännande att höra vinylen med den nya setupen !


[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2015/01/15 :  22:25:22  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Fortfarande ingen ny pickup, dock så spelar min Clearaudio som en dröm. Kan bero på klivet uppåt från Ref 3 samt samspelet med att ha ett slutsteg av samma fabrikat

Högtalarna har jag väl flyttat på 100ggr, varit på varenda cm i rummet. Problemet är inte att få bas utan rätt portion av den....

måste få igång min kamera och posta lite bilder...

[i][purple]

Edited by - Gozzi on 2015/01/15 22:26:26
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2015/02/13 :  23:41:52  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Var i Västberga idag på bussgods och hämtade ut 2 st 100 kilos lådor, vad har jag hållit på med hela tiden ? tillbaka till en gammal trofast vän. spelar så sanslöst bra !


[i][purple]
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2015/02/14 :  09:33:15  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Härligt att se lite aktivitet här Gozzi!
Jag kan inte din historik nog väl för att gissa innehållet, men jag FÖRVÄNTAR mig mera bilder vad det lider!
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
Page: of 34 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000