HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Tannoy
 Arden
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/05/18 :  09:02:07  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Hej, hej!

Har precis ansökt om medlemskap i anrika Tannoy klubben. Detta efter att ett par Arden har köpts och nu anser jag mig vara värdig medlemskapet Högtalarna är kvar i Göteborg men ska hämtas till Stockholm snart. Jag hade tidigare olika Tannoy modeller men det här är min första "riktiga" Tannoy högtalare. Väntar med spänning att testa dessa

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Micke Y
100.000-klubben

7701 Posts

Posted - 2009/05/18 :  09:07:29  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Välkommen in i Tannoy familjen och grattis till en väldigt bra högtalare.

Jag gissar att den har HPD element? Det är samma som IO har och den låter bra som tusan hemma hos honom.

Det är för övrigt samma cab som Beatles använde under de senare skivorna men de hade monitor red element i sina.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/05/18 :  09:35:50  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Kul att du tar upp Beatles. Har nu i helgen skaffat ett par vinylplattor från slutet av 60 och början av 70 talet. Däribland Beatles

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/05/18 :  10:02:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Grattis och välkommen i gänget.

Arden är klart intressanta. Kommer de kanske från Trollhättan?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/05/18 :  10:54:16  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Hej Pac! Det stämmer, de kommer från Trollhättan. Ursprungligen kommer de ifrån Göteborgs stadshus, så jag är tredje ägaren. Mycket trevlig kille, han som sålde högtalarna till mig.

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/05/18 :  11:08:59  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Arden är en attans trevlig högtalare

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/05/18 :  13:25:55  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det är roligt att se att högtalarna kom till en entusiast.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/05/18 :  14:00:20  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
...attans trevliga högtalara de där Arden.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2009/05/18 :  16:07:08  Show Profile Send Io a Private Message  Reply
Håller med kollegorna - Arden är MYCKET trevliga. Rekommenderar dig att koppla bort omkopplarna och sätta på rediga kontakter på baksidan.

Lyssnade för övrigt på Disraeli Gears med Cream i går. Den är definitivt gjord med Tannoy! Och lät bra mycket bättre än jag mindes. Trots CD...

Stort grattis och välkommen!

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/05/19 :  07:32:24  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Det här är mycket spännade. Det återstår bara att ordna transport från Trollhättan till Stockholm. En kompis till mig skulle hämta högtalarna och förvara dem i Göteborg ett tag men har i all hast bestämt sig att flytta till Spanien. Och detta omgående!?
Io; jag har kikat lite på din tråd med modifieringen av filtret. Definitivt ngt som jag skulle kunna tänka mig. Dessutom rekommenderar en annan hifi-entusiast att lägga asfaltmatta inne i lådorna?

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/05/19 :  09:48:26  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jag kan åka och hämta dem åt dig i Trollhättan om du vill. De kan stå hemma hos mig i några veckor tills du löst GBG-Stockholm. Lite soppapengar/skivmuta/... och ett löfte om provspelning så har du en deal.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

theseal
SW-hantering

674 Posts

Posted - 2009/05/19 :  10:03:28  Show Profile  Visit theseal's Homepage Send theseal a Private Message  Reply
Bärhjälp PAC?
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/05/19 :  12:07:16  Show Profile Send adi6606 a Private Message  Reply
Du har PM Pac

Ta dig samman och gör något onyttigt!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2009/05/19 :  21:00:23  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Bärhjälp? Ja gärna!

adi, du har PM tillbaks.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000