HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Herr&Fru Johanssons stereo!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/02 :  13:43:47  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Hejs hifivänner.
Försöker att lägga ut lite bilder på min anläggning och kommande uppgraderingar.Börjar med cd,n som ju är en historia för sig,En helt otrolig maskin och sedan kommer slutsteget som ju passar alldeles ypperligt tillsammans med 25an:.Uppgraderingar som är på g är dessa snören som är på väg hem: och till sist ett snöre som åkt runt hela europa snart,tydligen svårt för holländska tnt post att veta skillnaden på sverige och schweiz hmmm:.Känner mig väldigt nöjd med det jag har förutom mitt lyssningsrum som på tok för litet,men ska byta boende snart som tur är och då blir det till att dra nya matningar till var och en av maskinerna,det blir med jormas jpc 2,5 tror jag den heter och klangmoduler.Sorry för den märkliga layouten och bilderna suger ju också men det är inte lätt med en iphone,ska be om hjälp med kamera och layout när all t är färdigt

Temptation

Edited by - Ingemar on 2010/11/11 20:35:28

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/11/02 :  15:57:51  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Läckra grejor, inga högtalare? Fler bilder!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/02 :  15:57:58  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Riktigt trevliga grejor Du har . Det syns även om "bilderna suger" och det är tycker jag som läsare är viktigast...

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/11/02 :  17:18:38  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Stiligt Ingemar !

Riktigt trevlig setup, vet ju att det lirar...:)


Trevliga slangar du har, spelar som en dröm med krell !

Mer bilder :)

[i][purple]
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/11/03 :  08:35:56  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Och vad ansluter du högtalarkablarna till ??!!! Nyfiken..
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/11/03 :  10:10:27  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Trevligt, det poppar upp nya medlemsanläggningar som svampar i backen

Stackars llerk det här kan han inte gilla
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/03 :  11:53:18  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply

Emil:Dom ska till dessa burkar!

Temptation
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/11/03 :  12:08:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply


WOW! Hur funkar den kombon?

Kraft och kontroll förstår jag, men hur är det i toppen?
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/03 :  12:21:24  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Huzze:Jotack det spelar med slagkraft vill jag påstå och silkeslent i dom övre regionerna.Blir nog än lite bättre när jag får reference kablarna framförallt i basen som tajtas upp betydligt har jag fått lära.

Temptation
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/11/03 :  12:23:52  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Klart intressant kombo!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/11/03 :  15:34:42  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Ja detta ser mkt. bra ut!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/03 :  18:03:54  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Fick min nya strömkabel idag,har suttit en stund och lyssnat och kan ju säga som så att jag blir mer och mer förvånad av vad ett kabelbyte kan innebära.Signal och högtalarkablar, japp inga problem med dom hör jag direkt skillnaden,men när det kommer till en strömkabel njaaa då har jag varit fundersam.Men jag får ge mig och inse att även dessa kablar gör mycket för välljudet.Hade en Transparent powerlink super innan jag gick upp till denna powerlink 15 xl och det var som att tvätta av en skitig ruta,allt mycket klarare och tydligare helt enkelt.Så nu ser jag verkligen fram emot att koppla upp reference kablarna och lyssna på vad dom har att erbjuda jämfört mot mina nuvarande ultra xl snören.

Temptation
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/04 :  17:17:06  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Nu är mina nya kablar i Warzawa,jösses vad tiden går långsamt när man väntarPå fredag börjar flytten till nytt boende och ett rejält lyssningsrum så att vi kan utnyttja kraften och finessen med min rigg

Temptation
Go to Top of Page

emilraaf
Klubbmästare UA

241 Posts

Posted - 2009/11/06 :  15:00:51  Show Profile Send emilraaf a Private Message  Reply
Intressant det du sägeer om strömsnokar. Själv bytte jag till jpc men vete 17 om jag hör någon skillnad. Gozzi o jag får väl köra ett blindtest
Sen är ju utseendet viktigt också.. :)
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/09 :  12:13:22  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply

Ja då har man flyttat igen,(aldrig mer )Riggade till anläggningen som hastigast och det behövs en del med akustiken det är klart,inget på väggarna ännu men det blir att ta i när man kommer hem igen,ska nog få detta rum spela gott också!!!

Temptation

Edited by - Ingemar on 2009/11/09 12:15:20
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/09 :  12:39:21  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Åhh, så snyggt!

Dynaudio är nog bland de svåraste högtalare jag vet, med sitt konstiga spelsätt innan man har rejält med krut/finess bakom. Har den mesta tiden haft detta fabrikat, men övergav det för 2 år sedan efter att aldrig hitta kraftiga grejor med finess nog som jag hade råd med. Kom aldrig riktigt loss. Visst hittade man kraftiga grejor ibland beggat, men inte tillräckligt bra, då diskanten är så avslöjande att det aldrig blev som det skulle ändå. Lånade större saker på jobbet ibland bara för att skämma bort dem, men prislappen hindrade mig, tyvärr. Krell, liksom annan stor amerikansk elektronik, är precis vad dessa burkar behöver. Kan tänka mig att detta spelar ytterst väl.

Grattis till en välkomponerad rigg!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/09 :  14:41:48  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Tusen tack för din kommentar,24.Det blir till att hugga i med akustiken när jag kommer hem igen.Har länge funderat att investera i 4 st golden horn,vad tror ni om detta tilltag?Som det ser ut nu så har jag 4 st v4or och 4 styck trippelabsorbenter som jag tänkte jag skulle utnyttjat i min gamla lya men nu har jag fönster på ena långsidan så jag vet inte riktigt hur jag ska utnyttja dom,hmmm.

Temptation
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/09 :  16:31:20  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Jag är ingen Tarzan på absorbenter. Kanske för att jag aldrig hört något där det blivit som jag tycker om att höra. Jag har aldrig gillat rak frekvensgång. Man kan lika gärna skjuta stereon, för ljudet har liksom bara dött. Basen säger alla är det värsta. Jag har aldrig brytt mig, men jag försöker hindra tidiga reflexer i mid och uppåt. Detta syns ännu ej på mina bilder, då jag inte hunnit finna ut någon lösning som tilltalar även estetiskt. Hoppar nog in nån med kunskaper på området; Din rigg är ju av kalibern där entusiaster njuter av utmaningen... *ler*

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/11 :  14:42:59  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply

Tja då är man på jobbet igen,hade varit trevligare att fått varit hemma och pysslat med akustiken och placeringar av allt.Har fått tag i 4 styck golden horn som jag ska leka med+allt annat jox som jag har.Som quriosa så kommer en bild på arbetet.Ha det så gött hifivänner så skrive´r jag lite mer om fortskridandet med akustiken när jag landat hemma igen.

Temptation
Go to Top of Page

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/11/11 :  14:57:28  Show Profile Send 24U a Private Message  Reply
Om Du stället upp den farkosten hemma, borrar hål i varje container och fyller dessa med absorberande skum skall Du se att det kommer bli.... jäkligt trångt i ditt lyssningsrum i varje fall!

https://www.facebook.com/stefanstudio
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/11/15 :  16:02:58  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
Kul att du flyttat ingemar, ska bli skoj att följa ditt nya ljudrum . Du hann iaf med prioritet ett innan du åkte, rigga anläggningen . Nu har du lite planer att smida där ute till havs !

Du har ju en suverän anläggning så jag förstår att du är nöjd, riktigt sugen på att jämföra ditt & mitt steg....

Absorbenter har jag inte jobbat någonting alls med, vet ju att det gör en klar förbättring. Men här hemma är det lite platsbrist för sånt. Iaf enligt sambon . När jag dedikerar ett rum för HIFI så ska jag också också ge mig in i det träsket !

Nästa gång jag besöker Göteborg så ser jag fram emot en kall öl och en stor portion HIFI Erotik .

[i][purple]
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/11/15 :  16:47:38  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Vilken rigg!!! Man får grattulera, du sitter med mina drömprylar där....Very nice!!

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Ingemar
Member

261 Posts

Posted - 2009/11/15 :  18:45:17  Show Profile Send Ingemar a Private Message  Reply
Bugar och bockar för era snälla kommentarer!!Ska bli spännande att få justera allt när jag är hemma igen,bytte upp mig från mina lite äldre transparent ultra till dom nyare reference med mm teknik,hann inte med att testa dom innan jag gav mig iväg+att jag bara satt upp spelverket på en höft för att testa att allt funkade som det ska efter flytten.Men oj vilket "härligt"eekkkooo det va när inget är på plats.Men hur som helst nu har vi drygt 22 kvadrat att leka med och inte 15 som vi hade innan+att det är 2,85 till taket,så jag tror att möjligheterna finns att få det riktigt bra denna gången!!

Temptation
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/11/17 :  20:33:50  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
är det båten på bilden du jobbar på ?

[i][purple]
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/11/17 :  20:34:44  Show Profile Send Gozzi a Private Message  Reply
är det båten på bilden du jobbar på ?

[i][purple]
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2009/11/17 :  21:14:39  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Hej Ingemar

Den båten har man jobbat på! Lastning o surrning

Numera nöjer jag mig å se den på kajen och i kikaren när den kommer in i hamnen. Jobbar i Port.3 GBGs Hamn.

Ser trivsamt ut med stereon

Mvh Anders.S



Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000