Verkar inte Martin J. Kings sida Quarter wavelength loudspeaker design vara matnyttig också? Han har dock basrat sina kalkylblad på MathCad så det krävs lite mer programvara än för att köra hornresp, tror jag.
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!
Jag har inte den blekaste hur det skulle låta i verkligheten men jag tänker nog försöka bygga något liknande och pröva själv fast med HiVi D6,8.
ML-TL tvärsnittsarea = sd*3 internhöjd = 114 cm Elementplacering från topp = 38.1 cm portplacering från botten = 5 cm Portlängd = 10.2 cm Portdiam = 6 cm Fyllning i övre 2/3 = 0,5 lb/ft3
/mvhff
Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!
Satt och letade lite och hittade den här http://oakleyspeakers.tripod.com/MAIN.html Verkar vara lite intressant, eller vad tror ni? Han har använt samma mid/bas så lådan blir ju densamma. (Ja, jag är lite lat och kan inte göra en egen design pga brist på kunskap)
Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Hm.. glömde att bifoga länken men inte en enda har kommenterat det ens.. Är den här tråden verkligen så tråkig? skriv det isf så kan jag lägga ner den.