HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 PA-sub/massförstörelsevapen...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/12/27 :  22:44:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Rila 15 börjar falla brant redan vid 60 hz har jag för mig.
Dom frekvenserna som du vill nå Fuling kräver antagligen ett horn eller en REJÄL PA sub.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7529 Posts

Posted - 2009/12/27 :  22:49:28  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Så är det. Just att basen är stämd i B (eller vad det nu kan vara för tonart) ställer till det extra mycket, 30Hz är mycket värre att återge än 40Hz.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2009/12/30 :  01:06:12  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Sett alla dessa annonser från Billebro, men helt allvarligt. Kan det vara något att ha?
Dragon 21 5-tums talspolar 4kW rms
4 st 21 tums borde ju kunna flytta hur mkt luft som helst egentligen, men låter det snyggt månne...
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/12/30 :  01:17:40  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
Billebro är väl känd som no:1 skojaren inom billjudssvängen för 15 år sedan... vet inte hur det är nu...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1540 Posts

Posted - 2009/12/30 :  09:47:58  Show Profile Send Tomas J a Private Message  Reply
jag måste nog instämma, föregående talare, det brukar mest vara strul med billebro, tyvärr.

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000