HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mellandagstristess
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/12/28 :  23:06:57  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply




Hittade lite oanvänt utrymme.. Tro vad man skall göra med detta ?

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."

Edited by - RuneStone on 2009/12/28 23:13:24

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2009/12/29 :  00:39:39  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Enkelt... ett horn.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/12/29 :  04:26:28  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply



hmmm.. vad kan detta bli månntro ??

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/12/29 :  08:16:20  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Rumpsparkare...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/12/29 :  10:27:20  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Th-Soffa ???
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7939 Posts

Posted - 2009/12/29 :  10:52:31  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Torrdass?

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/12/29 :  11:13:23  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Det blev en TH-soffa.







Hade dock inte alla värden på basen så det var svårt att göra en korrekt simulering, Bl, Qes, Qts, Re är uppskattade bara..
Blev inte direkt den finaste kurvan, men jag byggde efter dom mått jag hade på soffan..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2009/12/29 :  11:15:00  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/12/29 :  11:38:30  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Åhå, Gamma LA1231...två såna har jag liggandes (gamla), nu blev jag mer nyfiken på resultatet.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7509 Posts

Posted - 2009/12/29 :  12:38:47  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Är det elementen som kom från Orsa, måntro...?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2009/12/29 :  21:26:33  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message  Reply
Fuling: Japp.. ett av dom. mången tack. men ja fick något konstigt missljud i talspolen när jag spelade först.. mycket märkligt..

Resultatet blev väl sisådär. Frekvensgången är inte helt rak. har en peak runt 40Hz... men den går djupt.... känsligheten är inte den bästa heller.. behöver skicka på en hel del effekt innan det händer något.. Kan dock vara talspolen som inte är riktigt frisk, vet ej skicket på elementet. Men, som sagt, lådan var ju halvklar från start, var bara att anpassa så gott det gick.
Ska prova hinna med att mäta frekvensgången vid mynningen i morgon.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000