Kan tänkas. Jag menar på att en ovanlig talare som är en milstolpe i hifin. Samt att TAD har sitt ursprung i den. Den attraherar många köpare på många olika plan. Tänk de som drömde å dreglade över talarna i hifiblaskor från den tiden, som har råd att köpa idag. Eller pioneersamlare. Eller samlare av vintagehifi. Ja eller samlare av vad du vill. Jag tror att dom kommer säljas förr eller senare. Jag skulle gladeligen äga ett par. Men tyvärr har jag för liten plånbok. Så därmed faller dom i ramen för ofynd för min del oxå.
En massproducerad konferensstol i aluminium där man i princip betalar 1000:- för ett ryggstöd i tyg (som är det unika här) på vilket det är tryckt "Focal".
Jag blir så trött... Tradera, JWS Unique 5000... För 6900kr Påstår att dom köptes nya på Referenceaudio i Stockholm 06-05-02 för 11 800kr. Tror ni Reference haft JWS i sitt sortiment? Hmm... Dessa är samma som de gamla Briklinlådorna. Vore kul ställa någon fråga till säljaren... Han kanske själv blivit blåst, men av Reference? Känns tveksamt.
Den där Telefunken säljs ju av Robert Grubstad, Audio Concept's "husse".. Jag har själv ingen aning, men det kanske ligger ett annat värde i denna maskin än i merparten av gamla R2R'maskiner. micke
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd