Brukar inte reta mig på annonser men när dom är rent felaktiga är det svårt att inte bli irriterad. I det här fallet den alldeles utmärkta gamla rörstärkaren Audion Sterling. Påstått nypris är en fantasi och begpriset en önskedröm. Så världens ofynd för den säljaren lyckas dupera.
Alltså Stig Carlssons högtalar betingar ju allt högre och högre priser men inte ens Carlssonplanet framhåller ju OA-5 typ 1 (vilket jag antar att det här är) som en av hans mest lyckade konstruktioner. Dessutom verkar de vara orenoverade och att då ta 6000kr för dom måste nog ändå betecknas som ett ofynd...
Att ta 66% av nypris för ett par high-end högtalare (som ofta sjunker mer än andra högtalare i pris) som har en ful repa på sidan tycker jag är magstarkt...
Pris: 3 150:- 3 500:- Typ: Stereo & Surround Falun: Visa var
Nu säljer jag mina värstinghögtalare för ett pangpris! De har tjänstgjort i vårt & torrt och gjort alla fester & biokvällar till riktiga myskvällar!
De är gjorda i ett stumt material som motverkar självsvängingar. Isolering är uppsatt på alla sidor innuti lådan för att motverka skåpigt ljud.
Om ni har frågor eller vill förhandla, ring mig! Det finns möjligthet att köpa dessa styckvis och då till det helsjysta priset 2000 kr / st. De vrålar ljud lika bra ensamma som i par!
Högtalarens byggmaterial - MDF 2 st högtalare Volym 120 l/låda HöjdxBreddxDjup 83x52x34 cm
Jösses amalia till annonsen ovan. 3000 pix för element värda nån hundralapp beggade och hur i hela fridens namn har han byggt lådan ? Nån lär ju har varit packad den dagen dom tillverkades.
Ett gott skratt dock ( och en förhoppning att ingen köper skräpet )
Mvh // Mattias
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Allså, Jamo högtalare från tidigt 80-tal. http://rehifi.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=6561&cat=127 2400:- för ett par, dom kosta något liknande när tiden begavs sig på Expert. Hade gett 500:- för dom för kunna spela på en fest eller nått liknande.
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Har för mig att receivern såldes ut för under 2000:- för en del år sedan, kanske högtalarna som är värda dessa 25 papp? Fast en av burkarna är ju defekt...
Påminner om mina Proton som jag köpte i sinnesförvirring för många år sen. Sämre skit får man leta efter. Efter att försökt modda dom och det fortfarande lät skit gjorde jag kaffeved av dom. Ville inte ens sälja dom till min värsta fiende.