HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Rubymodd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Shrimpii
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/09 :  18:51:20  Show Profile Send Shrimpii a Private Message  Reply
Tjenare! Håller på att bygga en batteridriven förstärkare. Har utgått från ruby http://www.runoffgroove.com/ruby.html förstärkaren, och gjort lite modifikationer.

Just nu letar jag efter en vettig bredbandshögtalare (gärna runt 4-6"). Dvs en med hög känslighet
Har kikat lite på hifikit, men då får man räkna med att slänga ut över 800 för en högtalare med en känslighet på över 90dB.

Har ni något tips på vart man kan hitta en?
Förslag på förbättringar av föstärkarmodellen mottages också!

Det jag gjort med modellen är att jag bytt bort transistorn mot en operationsförstärkare, som används som en summator (mixar ihop stereo till mono) och använder två lm386 som är bryggkopplade för att få lite mer effekt.

så här ser det ut just nu

Edited by - Shrimpii on 2010/02/09 21:07:52

Shrimpii
Starting Member

4 Posts

Posted - 2010/02/09 :  21:08:24  Show Profile Send Shrimpii a Private Message  Reply
Sådär, fixade storleken :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000