HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hos KMJ igen. Nedgradering
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/04/11 :  07:47:40  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag spenderade fredagskvällen med att fixa lite lådor till några projekt. Inget speciellt bara mdf och plexiglas. Frontpanelerna skall få kanterna slipade och sen så ska de skruvas fast med svarta insexskruv. Den lilla ska husera Rod Elliots RIAA (P06), en av de större Peter Daniels DAC och den sista får bli Rods försteg (P88). Jag tror att jag får ordna två lådor till, en till LURig och en till det där andra riaat, TNTs Indiscreet RIAA.


.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/05/01 :  18:25:50  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Ny receiver inköpt. Det blev en Sony SRT-DH800, en "budgetmodell" för blyga 3500:- men med mer kvalité än man kan tro. 7.1 med stöd för dv HD-ljudformat och trådlös multiroom eller bakkanaler. Se första inlägget för mer info.

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2010/05/01 18:29:15
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/06/12 :  09:44:39  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Rören lyser och sprider välljud.


.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/10/05 :  11:36:48  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Visst är det så att postgång går snabbare om man sitter och kollar på brevinkastet?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/10/05 :  19:11:31  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Varför tror du det heter postgång och inte postspring?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/10/05 :  19:21:46  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/10/05 :  21:06:24  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Äh.. detaljer, detaljer

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/10/08 :  17:40:13  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
En avi innanför dörren idag. WIIIIIE!!!!!

Efter nogrannare koll, "en försändelse i retur". Nääää

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/10/21 :  09:46:24  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Tullen haffade min kombinerade DAC/försteg så det försvann några lappar till men sak samma, det hade jag räknat med.
Samma dag kom mina fina OA5 MKII med bussgods och dagen innan satte jag ihop den nya HTPCn, nu fattas bara en 1TB 2,5" disk som ska komma idag. Är det redan julafton?

Försäljaren av DACen säger som följer:
quote:
Note:
DAC-01A Output Mode have the two following choose:
1, whether or not Volume potentiometer control line output:
A. Line output (connect with amplifier) and headphoneamplification are both controlled by the volume potentiometer .
B. Only the headphone amplification is controlled by thevolume potentiometer .

2. When inserting earphone,whether or not line output became mute .
A. When plugging in headphones, line output becomes muteautomatically, only headphone amplification have output. When removingheaphones, line out recovers by itself.
B. When plugging in headphones, line output and headphoneamplification both have output. You will need to turn off youramplifier to listen through headphones only.

Please specify your choose when ordering ( For example, referenceformat : 1A#12289;2A ).If don't specify when ordering,we will ship item outaccording our default output pattern . Our default output pattern is 1A, 2A.


Så jag angav inget för att få försteget fullt inkopplat. Döm min förvåning när jag efter att ha kopplat in allt tryckte på play och fick 30 rörwatt fullt utblåsta i lägenheten. Tur för de nya högtalarna att det inte var det större slutsteget inkopplat.

Nu har jag kontaktat ebaysäljaren (samt tillverkaren) och frågat hur man kopplar om det till 1A. Säljaren fattar tydligen inte och skickade ovanstående citat igen, tillverkaren har inte svarat än.

HTPCs är en mini-ITX med atomprocessor, 4gb minne och SSD-disk.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/12/07 :  06:56:15  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Uppdatering som jag glömt.
DAC-en är hemma och jag fick info om hur jag ska skifta byglarna så nu går den som den ska. Rörutgången går till slutstegen och SS-utgången går till baslådan, man kan bara älska dubbla utgångar .

Mina OA5:or verkar vara kopior och ganska sunkiga sådana. Pga numera uttömt intrasse så kommer jag nog bara ev pilla lite med piltret och dämpningen. Diskanter vetifan om jag bryr mig om men hittar man billiga så.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2011/01/07 :  12:07:45  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Efter att inte ha lyssnat på musik på nästan en månad så funderade jag lite på varför det är så att det bara är samma tre-fyra skivor som snurrar och all den gamla bra musiken ligger och samlar damm. Mitt under tankeverksamheten så poppade sandlådetråden som grundade sig på den där kommentaren "blir du aldrig nöjd" eller liknande upp på forumet. Förutom att den bevisade att även vuxna människor kan vara löjliga och bete sig som småungar så fick det mig att tänka lite i nya banor (så tackar Läktarörnen) och jag började tänka på när musiken började bli ett sätt att testa anläggningen istället för att vara nått som man sitter/står/hoppar/ylar till. Svaret var ganska enkelt och 30min senare så var min DAC, mitt försteg, mina slutsteg och olika högtalare urkopplade. Det som nu spelar är min 7.1 receiver, tangbandarna och baslådan. ALLT annat är urkopplat.

Resultatet då? Fan så mkt sämre ljud än tidigare, det låter mysko beroende på vart man är i rummet och mkt detaljer är väck. Är jag nöjd med det då?
Japp, nu är all musik lik istället för som tidigare då dåliga inspelningar lätt mer illa än andra. Nu lyssnar jag på allt med lika mkt glädje och jag funderar över ställen att magasinera min andra anläggning, än har jag inte lust att sälja av allt. Men är nån intresserad av nått så kan ni ju alltid PMa, Rörslutstegen och min grymma skivspelare kan jag tänka mig att skilja mig ifrån, för rätt pris.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000