HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En bit extraordinärt välljud. Utopiska nyheter.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  20:26:49  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
En värld i bitar.
Uppsamplade bitar, omsamplade bitar och rejäla bitar.
Klicka på fjärren och häng med i bitströmmen...!

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  20:58:56  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
En formatresa i första klass.
Redbook CD, CD uppsamplad till 44.1/176.4, CD omsamplad till DSD och som om detta inte vore nog:
En ren, äkta, oförfalskad, bitstream DSD presenterad på ett sätt som få anläggningar får till.

Hjärtat i föreställningen är en CD/SACD-transport från en tillverkare med både händer och fötter i den digitala inspelningsvärlden.
dCS Verdi i sin senaste uppgraderingsversion...


Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:01:09  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Vänta...skall bara hämta haklappen...

;-)

// Pär Engelhol
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:09:35  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Några detaljer:

Ovanför Verdins drivenhet vilar en Shakti Stone...
Transporten är uppbalanserad på tre stycken Black Diamond Racing-kombinationer Puck-Cone-Puck. Helt enligt handboken...
I bakgrunden ser vi en stycken Argent Room Lens och hela härligheten är uppställd på en italiensk mastodonthylla från GM.
En tillverkning i samarbete med Audio Analogue
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:28:59  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Stora och lilla hjärnan i sällskapet är en dCS Elgar Plus (senaste uppgraderingsversionen) och en dCS Purcell upsampler. Purcellen är själva biljetten till de formatmöjligheter som plötsligt uppenbarar sig...
På displayen står det just nu 44.1 to DSD...

Här ser vi en ny variant på Black Diamond Racing:
Tre koner häftade direkt i apparatplåten med BDR kolfiberinjekterad häftmassa, The Dots. Undertill en Puck och forfarande enligt handboken...


Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:35:59  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
huga vad fint =) hoppas resten av kedjan håller lika hög klas
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:40:42  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Elgar har ju varit med ett tag. Uppgraderingarna har varit många alltsedan den utnämndes av Stereophile till "Product of The Year" någon gång i slutet av förra årtusendet...

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:48:18  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ... Eyegasm.
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:50:03  Show Profile Send krelle a Private Message  Reply
Ser bra ut det där....... Timbre var kan man få tag i sådana där bdr puckar? Är lite intresserad att ha under mitt slutsteg. Vet du några priser oxå? Tacksam för svar mvh Krell
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  21:52:15  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Klass!?!?
Kika runt lite så ser du vad som är på gång...

Vi kan ju börja med en Acoustic Zen digitalkabel, som tillsammans med en FireWire möjliggör kommunikationen mellan Verdi och Purcell.
Nätkablaget till digitalelektroniken kommer från JPS och heter kort och gott "Digital".


Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:00:11  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

krelle, alla butiker som för PL Audios produkter kan säkert fixa fram BDR Pucks. Priset ligger runt 900kr styck har jag för mig
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:02:37  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
KR Enterprise????????????


gissar även på jmlab mezzo utopia??

Edited by - ekman on 2003/01/19 22:04:03
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:16:28  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Elgarn används även som försteg. Via ett par Acoustic Zen Silver Reference RCA signalkablar hamnar vi rakt ner (eller upp...) i rörens förlovade land...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:22:22  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Stora rör, heta rör, raka rör...
KR Enterprise Kronzilla monoblock.


Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:33:33  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Detta är en ny version av Kronzilla där KR Enterprise använder sig av nya material i själva röret. "Tental" för ökad livslängd...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  22:39:53  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Lång livslängd är nog önskvärt. Med ett pris på runt 40000kr per rör vill man ju gärna att dom håller.
Helst livet ut...

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/19 :  23:06:37  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
ååå.. vackrare än damer.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/01/19 :  23:17:23  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message  Reply
Otroligt snyggt uppställt system Racken och hyllorna för monoblocken är väldigt eleganta! Är det inte Q-dampers som skymtar under hyllan till monoblocket

Kronzilla ser grymt fina ut, jag önskar jag fick höra dem spela nån gång 40000 per rör bara att gömma när man får besök så ingen kladdar på dem Blir väl ganska varma kan jag tänka mig
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/19 :  23:22:14  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Du kladdar bara en gång...!
Jepp, det är Q-Dampers under hyllkonerna. Så finns det BDR under högtalarna, men det tar vi i morron...[;)
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/01/19 :  23:35:07  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Ohhhhh... va glad jag blev! Vilka mysiga bilder..

Ser inte mina ögon ett par Utopia också? *dregla* KR stegen låter fantastiskt också.. oj oj.. skall bli skoj att höra va du tyckte om detta ljud!

Mer bilder!! MORE!!
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/01/19 :  23:54:15  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
Timbre,

Vilka prylar Har precis suttit mig framför datorn efter en jobbig "arbetsdag" och får syn på dessa magnifika skapelser. Ett perfekt avslut på en mycket jobbig helg!

TACK!

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2003/01/20 :  00:13:52  Show Profile Send Saro a Private Message  Reply
TIMBRE: Du kan inte plåga mig ända tills i morgon.. jag måste få se hela systemet.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/20 :  12:59:41  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Dessa Kronzillor lämnar ifrån sig 100 "triodwatt" klass A per kanal.
Här finns ingenting man kan "förknippa" med rör eller transistorer.
Här är det rent ljud som gäller.
Och kontroll...!

En liten Shakti On-Line har letat sig in i kabelavdelningen...
Nätkablar: Harmonic Technologies Powercord Magic.
Högtalarkablar: Harmonic Technologies Magic AWR 5.
AWR 5 används till de nedre registren vid biwiring/biamping. Vid singlewire är det denna som rekommenderas. Det finns en tunnare "diskantvariant" också.
Shaktibiten har landat på en Acoustic Zen Silver Reference Interconnect.

(Du missar väl inte detta ekman...)



Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/20 :  13:06:01  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Mattan framför elektronik och högtalare är av akustiskt snitt.
Audiocarpet från Italien, importerad av Tonkraft.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/20 :  13:30:17  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Strömförsörjningen är lite special special...
Nätkablarna är dragna på utsidan direkt från elskåpet och går in i väggen precis bakom anläggningen. Att planera sin tillvaro skulle jag vilja kalla det...
16 ampere. Digitalelektronik samt respektive slutsteg ligger på skilda faser.

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/01/20 :  13:35:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Ser inte dumt ut alls...

Tack för bilderna Timbre!!

Gärna mera.. hehe

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000