Jag letade igenom mina elektronikprylar nu i samband med att vi precis flyttat och då hittade jag en massa rör som jag hade förlagt någonstans i ett hörn och nu undrar jag om ni rör kunniga kan hjälpa mig identifiera rören och vad deras användningsområde är för jag kan absolut inget om rör. För e dom värdelösa av någon anledning så e det inte direkt lönt att spara dom. Rören jag har är:
Det bästa är att googla Får du audio-träffar på första sidan är det lämpliga att bygga hifi med, annars tveksamt Data blad finns på: www.tubedata.org
GZ34 bra likriktarrör för mindre slutsteg, funkar t.ex i Quad II monoblock 6CA7/EL34 Pentod slutrör. Används oftast som slutrör i push-pull (PP) -steg AZ1 likriktarrör till t.ex försteg (de äldre riktigt snygga, men konstig sockel) 6SN7GT bra linjär dubbeltriod. Lämplig i linjesteg eller driver i slutsteg
/Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.