HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Mitt labb
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/13 :  15:24:16  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply

Så här ser det ut i mitt labb. Rörigt så man kan bli tokig ibland. Har ni lika dant. Trevlig fredag på er alla.










Eriksson.

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/08/13 :  17:43:47  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Lucky you
Nystädat o var sak på sin plats.
Den som ändå hade sån ordning i diy verkstan

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/13 :  18:06:24  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Har du det ännu värre menar du.

Eriksson.
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2010/08/13 :  18:50:26  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Du verkar minst sagt ha en del att leka med, fuskigt! Jag har alldeles för lite att leka runt med, men samtidigt har jag precis börjat diy-träsket...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/13 :  19:23:40  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Lycka till Hornta. Det kommer att bli både givande och roligt, tro mig. Jag har experimenterat med högtaleri sen jag började, 1987. Man lär sig hela tiden, främst av egna experiment. Till slut blir man så varm i kläderna att man vågar stå får sina konststruktioner, och även för sina idér.

Eriksson.

Edited by - Eriksson on 2010/08/13 19:36:05
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2010/08/13 :  19:35:26  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Allvarligt talat, hur många projekt har du på gång egentligen???

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/13 :  19:50:34  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja, jag har alltid något nytt i huvudet. Men det kan ta tid innan det nya kommer ut ur huvudet. Ibland blir det så att flera olika projekt kommer samtidigt. Och då är det lika bra att köra hårt från början. Annars glömmer jag vad jag tänkt göra med det. Ibland inser man att det blir för mycket. Men jag har ju ingen press på mig. En del är gammalt som kommer upp till ytan, samtidigt som något nytt är på planeringsstadiet. Ja, jag erkänner absolut att jag inte alls hinner med allt detta. Det får bli klart när det blir helt enkelt. Jag har ju ingen brådska.

Eriksson.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2010/08/13 :  23:21:07  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Känner igen mig i det sista...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/08/14 :  09:49:36  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply



quote:
Nystädat o var sak på sin plats.



Näää.......nääää, "kreativt kaos"!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/14 :  10:46:43  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ja, ur kaos kommer ordning.




Eriksson.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/08/15 :  19:43:19  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Eriksson, du har helt enkelt ett alldeles för litet labb.

Tycker i alla fall jag det ser ut som.
Go to Top of Page

lortopalt
Member

183 Posts

Posted - 2010/08/15 :  19:54:42  Show Profile Send lortopalt a Private Message  Reply
Det är nog inte stökigt, bara för lite hyllor,he he
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2010/08/15 :  19:54:49  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Det ser helt normalt ut!
Lite för städat bara.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2010/08/16 :  10:22:41  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message  Reply
Japp, det ser liknande ut hos mig ... i alla rummen...

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/08/16 :  10:45:56  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Helt klart välstädat
Jag har prylar överallt....
Tänkte att det skulle bli bättre när jag flyttade till en trea o fick ett lekrum men så blev det inte.....


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8271 Posts

Posted - 2010/08/16 :  11:57:49  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Bra ordning,i min skrubb får jag vara glad om jag hittar det jag behöver..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/17 :  22:57:01  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Av inläggen att döma verkar jag ändå ha välstädat, och varje sak på sin plats. Bara att fylla på med mer, med andra ord.

Eriksson.
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2010/08/22 :  16:39:15  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Smart med dessa "filterboxar" i översta bilden.

Funkar dom bra? Har du gjort dem själv, eller finns dom att köpa nånstans??
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/08/22 :  18:18:24  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Jag vet inte om motsvarande kan finnas att köpa på något sätt, fast det är nog knappast troligt. Men det är heller inte svårt att tillverka det här själv. Det funkar annars jättebra, bara att byta box (komponent). En nackdel kan det dock vara att man blir låst till de komponenterna som sitter i boxarna. Ett bättre sätt kan vara att köra med lösa komponenter, som i så fall ansluts med krokodilklämmor. Då räcker det att bara tillverka schema layouten - (kopplingscentralen.

Eriksson.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000