HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Hjälp, min Tube Technology CD har pajat
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2010/09/13 :  08:25:57  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Efter ungefär en halvtimmes spelande tystnar den för att efter en sekund börja låta igen, men enormt distorderat, trasigt, bluddrigt. Jag har testat flera gånger och den låter fint första halvtimmen, sen tystnar den och börjar låta skit. Stänger man av direkt och sätter på den låter det fortfarande konstigt. Verkar vara något temperaturberoende. Har forumet några idéer om vad det skulle kunna vara? Spelaren har tio år på nacken men den låter fantastiskt fint när den låter som den ska så jag vill gärna fixa den.

Hälsningar

F

Edited by - Fred on 2010/09/13 10:35:49

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2010/09/13 :  13:15:38  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message  Reply
Förr var det ju AudioSquad som hade TT men vet inte om TT har någon agent i Sverige längre. Men ring Mike och kolla han brukar vara hjälpsam.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/09/13 :  15:28:57  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Är rören bytta någon gång i denna?
/Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2010/09/13 :  15:49:44  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Hej igen

jodå, jag har testat nya rör och samma effekt finns kvar.

F
Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2010/09/13 :  17:04:05  Show Profile Send Lord a Private Message  Reply
Är det i båda kanalerna som problemet uppstår ??

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/09/13 :  19:12:28  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Det är ju säkerligen som du själv skriver, nåt som har med tempen att göra. Har du kört den med locket av och känt om du upplever att något blir onormalt varmt?

Är ingen reparatör själv, men min elektronik-guru som fixar det mesta skulle garanterat säga:
"Det är säkert nån lytis som torkat ut..."

Om inte det kanske nån av trissorna blir för varm pga torkad kylpasta mellan denna och kylprofilen?

Om du vill kan du skaffa en burk kylspray och testa att kyla lite varstans och se om fenomenet ändrar karaktär.
Det är i alla fall billigare än att lämna in den...

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2010/09/15 :  10:26:32  Show Profile Send Fred a Private Message  Reply
Nu funkar TT-cdn igen! Bytte utgångskondingar och kopplingskondingar till rören, hade lämpliga så testade bara, spelade hela kvällen igår, inga problem. Ibland har man tur:)

F
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000