HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 bra eller dåliga erfarenheter av Paypal, Payson?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2010/11/03 :  19:19:28  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Tradera rek bla Payson. Någon som testat eller använder Payson ?

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2010/11/03 :  19:28:41  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message  Reply
Paypal fungerar mycket bra för mig, både som köpare och säljare.
Payson har jag inte provat, men det verkar lite knasigt.
Bra för köpare kanske - men inte för säljare!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8243 Posts

Posted - 2010/11/03 :  19:55:56  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
På sista tiden bra erfarenheter av paypal.Nån gång har det krånglat med nån köpgränns med kortet.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2010/11/03 :  20:36:04  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message  Reply
Paypal suger!

Sålt en sak via Ebay, köparen påstår att den inte kom fram = hur mycket strul som helst (och avgifter) innan jag kunde lägga ärendet bakom mig och avsluta och klippa kortet som jag kopplat till kontot!
Säkert bra när allt funkar, men läs avtalen VÄLDIGT noga då man som säljare står för all risk i många fall!

Been there - not going back!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2010/11/03 :  22:32:22  Show Profile Send JonasY a Private Message  Reply
Jag anser att handel via nätet alltid är en risk, och för att minimiera denna skall man alltid göra en due diligence över säljaren. Finns inga absolut säkra betalmedel. Är säljaren seriös, kommer det gå bra oavsett betalmedel, och vice versa ... Har säkert gjort 50+ affärer via nätet, i princip uteslutande förskottsbetalning, och enda gången det strulade var när någon fick för sig att personen hade ångerrätt och dum nog hade jag inte tagit betalt i förskott den gången (men det löste sig).

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2010/11/04 :  20:56:13  Show Profile Send forken a Private Message  Reply
Har aldrig haft några problem med Paypal fast nära att bli blåst på 10000:- över Payson som säljare.

Sålde en laptop på tradera för runt 10k, köparen ville betala med payson vilket jag gick med på. På måndagen dök pengarna upp på mitt payson konto fast pga jobb så kunde jag inte skicka förrän senare i veckan och av ren slump så kollade jag payson kontot i samband med detta och då var pengarna borta. Payson hade återbetalat/hävt betalningen utan säga ett ord till mig med hänvisning till att köparen ville det. Ren slump att jag ej hade skickat datorn och stått utan pengar.
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2010/11/06 :  10:47:04  Show Profile Send poppen a Private Message  Reply
Sist problem med överföring med pengarr till amazon . Köpet gick inte i igenom till Anazon men Payson tog pengar av mig
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000