HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Allmänn bildtråd DIY Uppsala 2010 - igång nu
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/12 :  13:57:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Jag startar en tråd så att vi kan fylla på vart efter vi blir klara med våra bilder. Mina första kommer sent ikväll (natt).

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2010/11/12 21:38:57

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/12 :  21:38:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Så nu är jag tillbaka från fredagens uppackning och här de första bilderna.



Vem är det som gömmer sig bakom Moraklockan?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/12 :  21:54:36  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Med så exclusiv finish så måste man vara försiktig med ytan och inte sätta dit fingeravtryck - därav att högtalaren levereras med specialhandskar



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/12 :  22:07:40  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Petters högtalarfläta som tog 1 timme per meter och paret var 6 m långt!! Huga



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2010/11/12 22:08:08
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/13 :  08:50:17  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Det blev traditionsenlig middag från Kens pizza



Hoktuna använder sin sladdlåda som bord. I den låg även hans mobila bredbanddongel!?



Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2010/11/13 :  09:28:31  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Ok, jag har sett Petters nya skapelser och tyckte att de såg ganska bastanta ut men nu när man ser dem med honom jämte. JÄKLAR!

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/11/13 :  10:13:46  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
Ha i tanken att Petter är ju lite av en sparris

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2010/11/13 :  13:05:56  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Det enda jag saknar hos "julgranarna" är julpyntet!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/11/13 :  15:42:13  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Vad händer???????????????????????????????????????????????????????????

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/11/13 :  15:50:53  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

quote:
Vad händer?????


Just nu är det säkert ingen som har tid att sitta med fingrarna
i tangentbordet.
Man lyssnar, samlar på intryck, studerar "HiFi-teknik", snacka DIY......


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2010/11/13 :  17:01:28  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
Men om man inte kan vara där då.....
Gissa om man är avundssjuk!

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2010/11/13 :  18:33:07  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
quote:
Gissa om man är avundssjuk!


Instämmer med föregående talare!

"Just de, avundsjuk." sa Bull


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/13 :  20:53:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Hemma nu men är för trött för att orka ta tag i bildena ikväll. Återkommer med massor under de närmaste dagarna. Jag tar några från igår.

Här byggs det akustikfix



Här fixar Petter sina högtalare.



Micke



When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2010/11/13 :  20:57:42  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
På en del ställen funkar inga skyltar i världen



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

paa
Starting Member

29 Posts

Posted - 2010/11/13 :  22:58:19  Show Profile Send paa a Private Message  Reply
quote:
Det enda jag saknar hos "julgranarna" är julpyntet!

Bönhörd? Så här fint hade man pyntat lite senare:

paa
*******


Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2010/11/14 :  01:05:40  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message  Reply
phuuu!
Krogsvängen avklarad
Tuusssssssen tack till alla som ställde ut och besökte träffen.

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2010/11/14 :  06:13:47  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Mycket roligt att se alla projekt! Ser fram emot lite kommentarer om prylarna också :D

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2010/11/14 :  06:52:32  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag är oxå ruskigt avundsjuk. Jag älskar diyträffar. Så synd att det är på fel sida sverige och på min jobbhelg.
Mera bilder!!!! Nu!!!

(Jaja.... Jag vet att klockan är lite.....)
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4151 Posts

Posted - 2010/11/14 :  07:48:24  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Petter, med den färgen och de enorma dimensionerna så lever dina högtalare farligt nära att få namnet "kylskåpen"
De såg fina ut.
Tyvärr missade jag lyssningstillfället, men "Moraklockona" som ventilerades flitigt hos dig och Hokis, går ju inte av för hackor de heller
/Lars

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2010/11/14 07:49:03
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/14 :  08:02:16  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
quote:
Ha i tanken att Petter är ju lite av en sparris


Jo...och här sker hjulmontering på Moraklockan av en som åkt för mycket cabriolet i sina dagar


Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/11/14 :  08:11:44  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Tack pix Fick höra ord som tvättmaskin/torktumlare rätt frekvent under träffen

Kul att du kom och med bravur fyllde upp korridorsrummet
Go to Top of Page

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/11/14 :  08:19:56  Show Profile Send bibl a Private Message  Reply
Jag tror att Pix stod för ett av de mer lärorika/bildande inslagen på mässan. För de som inte håller på med rör (med andra ord såna som jag) är det där lite av en trollkarlsverkstad. Det lyser vackert, låter bra och man vet att det är farligt som f-n!

Det är höga spänningar involverade, de som pysslar med det har en tendens att (tänker exempelvis på Fuling ) göra sina provbyggen med öppna ledningsdragningar på en bräda där minsta felsteg garanterat ger en rejäl stöt. Har du dåligt hjärta är det bara att hoppas att någon finns i närheten som kan det är med hjärtmassage och har en mobil i näven.

Men gissa om jag är sugen på att även jag skaffa mig en vackert lysande DIY-anläggning. Det lär nog dock få vänta några år med tanke på en vilt klättrande 2-åring...

Edited by - bibl on 2010/11/14 08:25:48
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2010/11/14 :  08:23:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Tvättmaskinerna med sina tillhörande pussmunnar funkade riktigt fint i rummet. Där har du ytterligare en potentiell fullträff Petter!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2010/11/14 :  08:24:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Tack alla för en mycket trevlig träff

Blev inte så mycket fotande men här är några från mitt o Paa:s rum.



Vi hade lite av varje.

Paa:s små minihögisar som imponerade stort
Har tyvärr ingen bild på dem. Men det finns nog några som har det.

Sedan var det mina Tannoy Buckingham, ett par Q&D TQWT med dubbla sinus 4x6" o en Rila diskant.

Ett par ascoola Yamaha ..15 någonting som Blomman hade lånat. En riktigt udda konstruktion...

Elektroniken bestod av ett Remus rörförsteg, Abletec Klass-D moduer o så div andra rörsaker som Blomman får redovisa
Som källa var det dator eller en Cambridge discmagic med några olika dacar.


Lite fler bilder..





Pac ser ut att trivas
Är dock inte säker på om Classe gjorde det



Micke_Y berättar lite om Tannoy

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2010/11/14 08:26:16
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/11/14 :  11:04:35  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Jag hade med mig kamera, men lyckades ändå endast bränna av 4 bilder ...

Nikwal's högtalare, de med basar på sidorna såg jag förra året, men banddiskanten? är ny för i år.
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/11/14 :  11:06:15  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Och lite detaljer på diskanterna? :




Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000