HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Eriksson;s bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/12/09 :  19:45:58  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Det var någon som eferlyste bilder på mina byggen. Nu har jag tagit mig i kragen och försökt få med det mesta, utom ett par konstruktioner som jag inte har kvar några bilder på. De flesta bilderna är inscannade, med inte allt för hög kvalitet. De trekantiga vägghängda lådorna är en Mirsch modell som alltså inte jag är pappa till, mer än till själva snickeriet. Men det var så hobbyn kom i gång för länge sedan. Efter dessa hade jag lärt mig så pass mycket att jag vågade prova med egna modeller. En del lätt faktiskt bra, medan andra kunnde ha blivit bättre. Jag fick inte riktigt ordning på det, förrän jag kunde köpa mätsystemet Clio. Den som jag själv är mest nöjd med, är golvmodellen i Mahogny. Den han jag göra 2 stycken av innan Peerless la ner elementen till den, dels den i Mahogny, och dels den röda med ornamenten. De höga svarta/vinklade är ett försök att göra en i Carlsson stil. För övrigt har jag en del nytt på gång, men de får vi återkomma till i byggtrådarna till sommaren.































Eriksson.

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/09 :  19:48:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Snickarglädje
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2010/12/09 :  20:41:33  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message  Reply
Bilderna är alldeles för stora för min dator och nätverksanslutning.
Sirap i minus 27°
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/12/09 :  20:45:50  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Ojdå, jag som trodde det var bra med stora bilder.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:01:50  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Härlig med snickarglädje! Kul att se att det läggs ner så pass mycket arbete!

Bra med lagom stora bilder. Jag tror att du kan komprimera (inte pixelmässigt utan informationsmässigt) dem för att de ska gå att snabbare att ladda ner.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:06:20  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
800x600 brukar vara lagom
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:21:45  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Var lagom stora bilder på min 24" iaf :)
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:24:59  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Ja, folk med stora skärmar säger alltid så.
Det största felet är dock inte antalet pixlar (även om vi brukar säga 800*600) utan att de är väldigt stora i kB/MB. Det blir inte kul för de med långsam uppkoppling eller de som surfar på mobilen.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8268 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:32:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Men hur får du fram dom där trä skulpturerne på sidorna?
Stämmjärn och klubba eller?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Eriksson
Member

812 Posts

Posted - 2010/12/09 :  21:39:09  Show Profile Send Eriksson a Private Message  Reply
Å, det var inte så komplicerat som det ser ut. Ornamenten fanns att köpa färdiga i nästan vilken färgaffär som helst.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/12/09 :  22:02:38  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Du skulle inte avslöjat det...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000