HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken är din senaste HiFi-investering?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 44

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2011/03/13 :  22:10:24  Show Profile Send garmen a Private Message  Reply
kom hem med en st Harmony Design Ear 90 idag, har även beställt ett par lurar så jag kan få nytt av min ear 90. Då blev det ett par AKG K701

förhoppningsvis så kommer dom i brevlådan till veckan :)

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/03/13 :  23:02:05  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
InterM R500+ med extra allt.


Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2011/03/14 :  12:06:25  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
En jättestor och jättetjock ryamatta, gjorde en del för akustiken.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2011/03/14 :  12:17:56  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
Min senaste hi-fi investering...

Infinity Reference 50 högtalare. Begagnade. Omkantade basar. Emit-R diskant. Polyprop-bas och papperskon i mellanregistret. Har precis fått hem dem, ej kopplat upp dem än...
Så "flipp eller flopp" får vänta... :)

Jag köpte även Ixos 706W högtalarkabel och en Xindak signalkabel.

Tänker snöra upp dem mot en Alchemist Nexus förstärkare.
Redan innan har jag köpt en begagnad Marantz CD 63 KI Signature och en Marantz RDS tuner. Spännande blir det att koppla upp dem. :)

Till mitt "TV-rum" förpassar jag min Alchemist Axiom med ALR Jordan Entry 2M högtalare.


Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2011/03/14 :  13:48:32  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Ett par trasiga Sennheiser för 70 spänn.

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2011/03/14 :  20:46:26  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
Ett gäng Shinko-resistorer, Auricap kondingar och lite sådant att modifiera försteget med...

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2011/03/14 :  23:01:26  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message  Reply
En begad Transparent High Performance Powerlink tror jag den hetta. Har aldrig riktigt trott på det där med "finströmkablar", men det visar sig att det gör en viss skillnad trots allt.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Falkman
Member

172 Posts

Posted - 2011/03/17 :  16:08:18  Show Profile Send Falkman a Private Message  Reply
Ett par Amphion Creon. Begagnade men väldigt lite spelade. "Luftighet" har fått ny innebörd för mig :) Passar mitt v-rum perfekt. Inbytta till ett mycket bra pris mot min gamla anläggning. Ett nytt rack av lite billigare sort med namnet Home 3206BL någonting. Har lagt dämpning under fötterna mot golvet samt under alla komponenter. Ett gammalt (tjockt) liggunderlag fick duga (så länge). (Gardinerna har några år på nacken men de åkte upp då de är tjocka och lagom dämpande).



Passade på att tweaka högtalarfötterna. Köpte sd-fötter då spikarna rätt ner i golvet, förutom att skada parketten, också gav för mycket bas. Vill ju stå på god fot med grannarna. Tog bort spikarna och körde endast med sd-fötterna vilket gav ett icke godkänt resultat ljudmässigt. Ett par ramar av 8mm plattjärn svetsades ihop, riktades och lackades. Spikar på, och ljudet blev väsentligt bättre.

Obs, bilden är croppad, därav den dåliga kvaliten.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2011/03/17 :  17:32:27  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
En NO Shiva till IsoTeken.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Bossekaka
Member

137 Posts

Posted - 2011/03/17 :  21:01:48  Show Profile  Visit Bossekaka's Homepage Send Bossekaka a Private Message  Reply
En Micro Seiki DD-20 med Audio-Technica Precept PCN-550ML-pickup. Om det är hifi vet jag inte, men trevligt låter det. :)

Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2592 Posts

Posted - 2011/03/17 :  21:37:39  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message  Reply
Kanske inte självklar men den här skaffade jag idag



/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/17 :  22:06:20  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Allt belastar hifikontot, det gäller att ha en stor hifibudget
Go to Top of Page

varvet
Starting Member

41 Posts

Posted - 2011/03/17 :  22:54:15  Show Profile Send varvet a Private Message  Reply
JBL K2 s 9900.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/19 :  16:16:59  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Det var en tid sedan men nästa planerade köp borde bli den centerhögtalare som Mats skall bygga åt mig till mina QRS Supernova Elite.Kommer att bli något extra milt uttryckt.

Jag har dock en något annan tolkning av just ordet inköp som kan tänkas vara påverkad av det faktum att jag jobbat en tid på just en inköpsavdelning och för mig så hör ordet inköp samman med att man skall göra profit, eller med andra ord att man skall tjäna pengar på det som man köper in därmed också att jag inte anser min hifi som en investering utan som ett nöje och då gäller andra kostnadsramar än om man skall tjäna pengar på det.

MvhKristofer


Edited by - whiskyman on 2011/03/19 16:17:34
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/03/19 :  17:23:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Kalla det för investering i dig själv då!
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2011/03/19 :  19:49:19  Show Profile Send Klingan a Private Message  Reply
quote:
JBL K2 s 9900


Vill se hemma hos reportage nu!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/20 :  13:19:56  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jo får la göra det!Men mest var det faktiskt för att berätta om den centerhögtalare som planeras. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/03/20 13:21:32
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7514 Posts

Posted - 2011/03/20 :  13:52:36  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Min senaste investering på området är nog ett antal liter bensin som slösades bort på ett befängt försök att frälsa de förtappade gruslyssnarna i det hedniska Västerdalarna med lite rörglöd. Missionen föll platt då de trögdrivna behövde hundratalet watt för att leverera, alltså en smula mer än vad mina finkänsliga trioder kunde åstadkomma. Nästa gång ska jag antingen demonstrera nånting baserat på sändarpentoder eller ta med riktiga högtalare...

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Phoenix
Member

80 Posts

Posted - 2011/03/20 :  15:35:50  Show Profile Send Phoenix a Private Message  Reply
Mitt senaste var ett par Sennheiser HD408, de kan vara lite bullriga ibland men för pengen är jag nöjd.

http://www.hifiheadphones.co.uk/images/sennheiser-hd408-600x600.jpg

If it's to loud,
You're to old.
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2011/03/20 :  19:22:06  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
Lödde bort volymkontrollen på Rörslutsteget och kör numera direkt från DAC:en, WOW!! -vilken skillnad det gjorde

Eftersom jag tog bort poten så blev det ju ett hål och det måste ju täckas så det senaste jag köpte var en ny frontplatta från www.skylt24.se




Livet är för kort för mono

Edited by - mr. Triatic on 2011/03/20 20:03:55
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2011/03/20 :  20:03:21  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message  Reply
Det hade blitt samma ljudförbättring om om du kopplat bort volymen på dacen. Fördelen med det är mindre brumkänslighet

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com


Edited by - Erik Andersson on 2011/03/20 20:05:11
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2011/03/20 :  20:07:34  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message  Reply
quote:
Det hade blitt samma ljudförbättring om om du kopplat bort volymen på dacen. Fördelen med det är mindre brumkänslighet


DAC:en och dess volymkontroll är helt balanserad så det är skönt att slippa en obalanserad volympot och bara köra transformatorutgång in i steget.

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

pomo
Starting Member

39 Posts

Posted - 2011/03/20 :  20:14:37  Show Profile Send pomo a Private Message  Reply
Senaste inköp: The T-Amp s 150
Gillar den än

2språkig
Gillar ISObarik o Molli
XLS10 wow,HFLS-1 too
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/03/24 :  20:22:58  Show Profile Send fixarstig a Private Message  Reply
Köpte idag en begagnad Pioneer BD-LX71 som passar så skönt till min SC-LX71.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2011/03/25 :  01:05:50  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
En gäng skärmade y-splittar av god kvalité och nya antennkablar, innan dess en trasig (högst medvetet) men rolig förstärkare att driva leksaker med i framtiden. Sedan två st lite speciella radiodelar som inhandlades för några dagar sedan, och de har jag blivit väldigt nöjd med. Innan dess några slutsteg och ett par försteg.

Nästa köp blir FÖRHOPPNINGSVIS även om jag väl inte tror på det själv, högtalarelement som beställdes redan 2009 men har en tendes att aldrig dyka upp... Antar tyvärr att det kan bli ett slutsteg och en drös annat innan några element letar sig hit dock.

Planerat att sälja av lite grunkor också som en parantes, frigöra lite golvyta igen.

Well well, the story continous...
Go to Top of Page
Page: of 44 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000