HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Viasat - tv. Ä dä nåt å ha tro?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/01/04 :  10:32:08  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Hoj-hoj

Vi har tittat på tv via Boxer de senaste tre åren.
Saknaden efter BBC-kanaler börjar bli för svååååår

Vad har Ni för erfarenheter av Viasat, via parabol

Ä dä nåt å hänga i granen tro?

Tackar o Bugar!
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2011/01/04 :  10:54:07  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Jag har inget att tillföra i ämnet men ... har du funderat på Sky? Det verkar som om det funkar i Sverige.

http://www.insatinternational.com/viewing_details.php?CountryID=37
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/01/04 :  20:12:26  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Ohhhhh

Äkta BBC Inget hopskrapat mojs för kolonierna inte.

TACK!!!

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2011/01/04 :  21:16:51  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Och skulle det inte blir Sky så tycker jag Canal Digital framför viasat. Jag saknade både alla BBC-kanalerna och alla Discovery med viasat. Nu är ordningen återställd med Canal digital.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2011/01/04 :  21:40:11  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Sänder inte BBC okodat? Jag har för mig att det ska gå att få in i delar av Sverige med tillräckligt stor parabol. Det är nog egentligen tänkt att det inte ska gå, men satelliten har en sidolob om jag minns rätt. Sky går väl egentligen inte utan UK-adress? Vad den där firman gör vet jag inte, men jag gissar att Sky inte gillar det...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2011/01/05 :  07:07:50  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Sky ar inget problem i atminstone Frankrike, kanske ar det annorlunda i Sverige men mr Murdoch gillar pengar sa det borde vara ok..
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/01/05 :  15:04:31  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Freesat verkar var prcis vad vi är ute efter

http://www.astra2d.com/

Jaga kunskap/hårdvara

M


Felfelfel

Måste vara via 2A eller B.

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2011/01/05 15:26:23
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8772 Posts

Posted - 2011/01/05 :  15:10:31  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
quote:
Sky ar inget problem i atminstone Frankrike, kanske ar det annorlunda i Sverige men mr Murdoch gillar pengar sa det borde vara ok..

Problemet är nog inte Murdochs eventuella sug efter pengar, utan att programrättigheterna egentligen inte tillåter att några utanför det egentliga sändingsområdet tar emot kanalerna. Om sedan Sky verkligen orkar hålla på att jaga de som gör det är nog en annan femma, men ringer du direkt till Sky och försöker teckna abbonnemang så gissar jag att det går tämligen dåligt.

Samma sak gäller egentligen BBC och det är nog mest en teknisk brist att det går att få in i Sverige. Samma sak är det med BBC:s webb-tv som ju inte fungerar i Sverige om man inte kör via en lämplig proxy.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2011/01/05 :  15:29:28  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
quote:
det är nog mest en teknisk brist att det går att få in i Sverige.


Dom jobbar på det

http://www.satellites.co.uk/forums/sky-digital-bskyb-uk-platform-astra-28-2e-astra-2d-fringe-reception-tech/164298-28-2-east-will-hard-receive-outside-uk-soon-new-satellites.html

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000