Skulle uppskatta om någon med bra koll på digitala kretsar skulle kunna lämna några kommentarer om huruvida det hela verkar vara up-to- date. Sitter 5532or på utgångarna men dom är om det blir något av tänkta att ersättas av något annat, inte nödvändigtvis transistorer.
Kretsmässigt verkar det vara det "vanliga"/populära. Utan att veta något specifikt förutom blockdiagrammet så gissar jag på att det är en vanlig databladskoppling . Lite för bra pris iomed att det är en trafo med också?
Det ser riktigt intessant ut Passar för övrigt riktigt bra ihop med ett annat projekt jag har på gång så.....
Den öppnare spelstilen du refererar till för cirrus-dacen kontra BB'n, är det den tonala karaktären du menar då ? Jag misstänker att du lika gärna hade kunnat uttrycka det som att den har en aning slankare/ljusare/luftigare karaktär. Har du haft möjlighet att jämföra dom enskilda produkterna mot varandra ? Det är ju en hel kedja av kretsar inblandade.
Säljarna av kortet kan oxå sälja lösa DACCAR på pcb som passar i sockeln.Det är på såvis jag lyssnat och jämfört,genom att ta ur CS4398 och sätta i en PCM1798 med utgångtrafo.Tänk på att CS4398 lämnar spänning och PCM1798 lämnar ström. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det,men om PCM1798 "låter"loudness,och CS4398 inte.. Edit:Schemat till den med PCM1798 ska finnas i tråden på diyaudio,såg att den jag länkade till bara var med CS4398.